2018-05-27, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD verkar gjort detsamma. Han ger ett påstridigt intryck. Hur hann han som småbarnsförälder med alla sina aktiviteter? Och flirtande med olika kvinnor bakom ryggen på HD?

Tror ju inte att det var bakom ryggen eftersom hon oftast varit med när jag träffat honom. De senaste åren när man sprungit på dom har de oftast haft barnen med också.
Citera
2018-05-27, 11:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Inlägget daterat 2005-09-07 där han skriver ”Så jag kan döda någon. Eller något.”

Bilden jag får av SD är en kontrollerande, svartsjuk och gränslös person som vill ha bekräftelse från allt och alla. Att han skriver rent ut att han har god lust att döda någon för att han blir svartsjuk på en dykarklubbskollega - när han själv är gift med barn - ger mig magont.

Fy vilken otroligt obehaglig person!

Samtidigt får man för sig att andras meddelanden kan ha raderats och att det saknas kontext av svar.

Eller i alla händelser kontext...

Resten av konversationen där du pekar väcker ju en del undran på en publik sajt.
Citera
2018-05-27, 11:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Hittade ett par länkar till

https://www.na.se/artikel/sport/orientering/soffpotatisar-stamplade-fullt

https://www.facebook.com/maetcenter/videos/10152290345770338/

Verkar onekligen som att SD är en ständig kicksökare. Får psykopatvibbar och så plötsligt kom namnet Johanna Möller upp i huvudet - en intensiv, manipulativ, gränslös, promiskuös anstiftsmörderska som nyss fick livstid för mord på sin far och mordförsök på sin mor. Galet? Ja, kanske. Dock skröt hon i TR om att hon kände en pilot som kunde flyga ut MR ur landet.
De två kan ha känt varandra genom någon sexsajt eller från tiden hon sålde sina sextjänster.... Svävade ut, jag vet, men inte helt omöjligt. Någon som vet?
Citera
2018-05-27, 11:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Egentligen allt som skrivs här om SD och till viss del HD, och övriga närstående motbevisar ju att dom är GM, om man tänker logiskt. Visst det finns indicier som är starka och lägger man till att det sker i affekt så kan alla scenarios finnas.

Om man viktar vad vi vet om brottsplatsen och även polisens agerande så talar väldigt mycket att vi har med en gärning som sker slumpartat. Ett troligt scenario som jag känner i maggropen är:
BO chattar och förbereder paket och resa (hon skulle till Norge på morgonen).
Nått får hennes uppmärksamhet just efter 23:09. Det kan vara ett par som bråkar och går längs gatan, det kan vara att hon ser försök till inbrott eller stöld.
Hon tar sin mobil och kikar ut, lämnar dörren olåst eller på glänt för att snabbt kunna återinrymma.
GW (en eller flera) avviker (går/springer längs gatan). LW följer efter, kanske ringer hon 112 eller är beredd att ringa.
Hon kommer till bullerplanket och rundar detta för att se vilken riktning GW försvinner. Men GW försvann inte, GW försökte gömma sig där. GW inser att BO står med mobilen och då ger sig på BO, ett längre handgemäng uppstår. Det går oftast inte så fort att ta livet av en människa med bara händerna som dessutom värjer sig. Här kan BO skrika för sitt liv/påkalla uppmärksamhet ELLER att GW var ett par och det är kvinnan i sällskapet som skriker av förskräckelse av det som utspelar sig.
I dödskampen tappar BO klädesplagg (polisen bärgar klädesplagg enligt uppgift, polisen tar aldrig av plagg utan allt följer med till rättmedicin).
GW tar hennes telefon, som rånbyte eller i en just då planerad aktion för att förvirra polisen. Insikt eller dropp av telefon görs då längs flyktväg.
Det är BO:s 112 samtal, som troligen aldrig kopplas till operatör, som gör att polisen tolkar det som ett ofrivilligt försvinnande. Detta sker kanske under onsdagen, då det dels tar tid att kolla och bortse från naturliga orsaker och dels tiden att få fram samtalslistan. Till media går dom ut med uppgifterna under torsdagen.

Så det polisen har att jobba med är helt okända GW och en slumpvis händelse, och det är ur utredningsskäl en mardröm.

Du söker ”GM”, inte ”GW”, som brukar sitta i TV och jaga GM...
Citera
2018-05-27, 11:23
Medlem
Citat:
Tror ju inte att det var bakom ryggen eftersom hon oftast varit med när jag träffat honom. De senaste åren när man sprungit på dom har de oftast haft barnen med också.
Vet du om hon var lika aktiv under graviditetens och småbarnsåren?
Citera
2018-05-27, 11:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jargongen var så där i den kretsen, H ingick också så det var knappast något som skedde i det fördolda. Känner ett helt gäng dykare och det var alltid snack om hur gott det luktade av"gummidräkten" och en massa sjuka kommentarer. Man ska inte läsa in så mycket i det tror jag.

”Kladdkaka” (s.6), är det ett täcknamn för smågodis?
Citera
2018-05-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Du verkar ju onekligen känna till SD och hans bekantskapskrets väl. Vad kan du berätta om hans relation till H? Hur träffades de, hur länge har de varit gifta, vad har hon för intressen?

Och BO, eftersom hon haft en nära relation till SD under ett antal år så antar jag att du kände henne också? Hur uppfattade du SD och BOs relation?

Jag uppfattade deras relation som bra men har hört nu att det kanske varit tyngre till och från på senare år men tror inte att det var värre än för någon annan, det går ju upp och ned för alla. Vet inte hur de träffades eftersom de var ett par redan när jag mötte dem. Upplever H som lugnare än S och att hon sa ifrån när hon tyckte att S gick överstyr, med över styr menar jag inget mer än att han är ganska frispråkig men på ett sätt som inte jag tycker är så ovanligt. Inte min grej riktigt men ändå på en nivå jag kan acceptera. De var ett par redan runt 2000 någon gång ror jag, ingen aning om när de gifte sig.

Jag har träffat BO och SD tillsammans några gånger, och visst, tajta och kanske lite flörtiga skulle jag säga men jag har för mig att H varit med och jag har inte upplevt att hon varit illa till mods. S funkar ju på det sättet men jag vet inte om det är något annat än ytligt flörtande. Tror inte det. Känner inte BO men pratade väder och vind med henne om jag mötte henne, lätt att prata med men lite speedad.
Citera
2018-05-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Samtidigt får man för sig att andras meddelanden kan ha raderats och att det saknas kontext av svar.

Eller i alla händelser kontext...

Resten av konversationen där du pekar väcker ju en del undran på en publik sajt.

Jag håller med. Dock tror jag detta var svaret från ML dagen efter svartsjukeutbrottet:

”2005-09-01 18:54:32
men, ella. svartsjuk eller?”

Det ser jag inget svar på från SDs sida, sedan tar det drygt en vecka innan ”jag vill döda nån”-inlägget...
Citera
2018-05-27, 11:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Kan ju inte dementera det eftersom jag inte vet, tycker däremot att det låter osannolikt. Förutsätter att du menar ett sexuellt förhållande. Det betyder alltså att BO gått bakom ryggen på de hon har haft relationer med under samma sex år? Hinner man med allt det hon gjort + familjen och en eller flera samtidiga relationer. Verkar jobbigt......

Dykarsajten antyder en helt annan bild av SD än den som gått att få fram tidigare. Plötsligt förstår man att hjäss-gnuggandet är (kan va) en äganderättsmarkering av en person van vid att ta för sig av allt omkring sig. Den här snubben har haft ett större eller mindre harem av folk omkring sig, ser det ut.

Han ser ut att ha haft LW som slasktratt för sitt överskott, till dess hon började säga ifrån. Vilket möjl sammanföll med att han inte hade ngt annat avreagera sg på. Och det kunde han tydligen inte ta.

Hur dumt det än ser ut så förefaller det inte troligt att vi behöver leta ytterligare efter en GM.

Såvitt man kan avgöra...
Citera
2018-05-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Vet du om hon var lika aktiv under graviditetens och småbarnsåren?

Vet inte riktigt. Kom däremot på en sak jag glömt som gjorde min fru upprörd, när ena dottern föddes åkte de utomlands och lämnade barnet hemma hos mor eller farföräldrarna i kanske 2 veckor när barnet bara var några månader. Det kan jag tycka var knepigt men det är egentligen det enda jag kan komma på som är konstigt. Allt annat hamnar lite utanför sitt sammanhang och låter mycket värre än det var enligt min uppfattning.
Citera
2018-05-27, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
”Kladdkaka” (s.6), är det ett täcknamn för smågodis?

Hittade inte... Inget jag känner igen
Citera
2018-05-27, 11:45
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Vet inte riktigt. Kom däremot på en sak jag glömt som gjorde min fru upprörd, när ena dottern föddes åkte de utomlands och lämnade barnet hemma hos mor eller farföräldrarna i kanske 2 veckor när barnet bara var några månader. Det kan jag tycka var knepigt men det är egentligen det enda jag kan komma på som är konstigt. Allt annat hamnar lite utanför sitt sammanhang och låter mycket värre än det var enligt min uppfattning.
Så är det ju då man ska tolka kommentarer och inlägg av folk man inte känner, särskilt om det är ett brott
man försöker förstå. Minsta kommatecken analyseras och får betydelse.

Dykarsidan var öppen och då menar jag att det verkar ha rört sig om en jargong, HD kunde ju läsa allt som skrevs.

Men bra att du försöker ge lite kontext, Filttoffla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in