2018-05-27, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Mycket märklig gästbok. Särskilt inläggen av en kvinna med initialerna ML. Går man in i hennes gästbok och läser SDs inlägg så är de ännu märkligare då han hade barn med HD samtidigt som de skrevs.
Verkar som han även tidigare verkar ha haft svårt att hålla sig till en kvinna

Citat:
Särskilt intressant är SDs inlägg i MLs gästbok högst upp på sidan 6. Speciellt sätt att uttrycka sig.

Inlägget daterat 2005-09-07 där han skriver ”Så jag kan döda någon. Eller något.”

Bilden jag får av SD är en kontrollerande, svartsjuk och gränslös person som vill ha bekräftelse från allt och alla. Att han skriver rent ut att han har god lust att döda någon för att han blir svartsjuk på en dykarklubbskollega - när han själv är gift med barn - ger mig magont.

Fy vilken otroligt obehaglig person!
Citera
2018-05-27, 09:19
Medlem
Egentligen allt som skrivs här om SD och till viss del HD, och övriga närstående motbevisar ju att dom är GM, om man tänker logiskt. Visst det finns indicier som är starka och lägger man till att det sker i affekt så kan alla scenarios finnas.

Om man viktar vad vi vet om brottsplatsen och även polisens agerande så talar väldigt mycket att vi har med en gärning som sker slumpartat. Ett troligt scenario som jag känner i maggropen är:
BO chattar och förbereder paket och resa (hon skulle till Norge på morgonen).
Nått får hennes uppmärksamhet just efter 23:09. Det kan vara ett par som bråkar och går längs gatan, det kan vara att hon ser försök till inbrott eller stöld.
Hon tar sin mobil och kikar ut, lämnar dörren olåst eller på glänt för att snabbt kunna återinrymma.
GW (en eller flera) avviker (går/springer längs gatan). LW följer efter, kanske ringer hon 112 eller är beredd att ringa.
Hon kommer till bullerplanket och rundar detta för att se vilken riktning GW försvinner. Men GW försvann inte, GW försökte gömma sig där. GW inser att BO står med mobilen och då ger sig på BO, ett längre handgemäng uppstår. Det går oftast inte så fort att ta livet av en människa med bara händerna som dessutom värjer sig. Här kan BO skrika för sitt liv/påkalla uppmärksamhet ELLER att GW var ett par och det är kvinnan i sällskapet som skriker av förskräckelse av det som utspelar sig.
I dödskampen tappar BO klädesplagg (polisen bärgar klädesplagg enligt uppgift, polisen tar aldrig av plagg utan allt följer med till rättmedicin).
GW tar hennes telefon, som rånbyte eller i en just då planerad aktion för att förvirra polisen. Insikt eller dropp av telefon görs då längs flyktväg.
Det är BO:s 112 samtal, som troligen aldrig kopplas till operatör, som gör att polisen tolkar det som ett ofrivilligt försvinnande. Detta sker kanske under onsdagen, då det dels tar tid att kolla och bortse från naturliga orsaker och dels tiden att få fram samtalslistan. Till media går dom ut med uppgifterna under torsdagen.

Så det polisen har att jobba med är helt okända GW och en slumpvis händelse, och det är ur utredningsskäl en mardröm.
Citera
2018-05-27, 09:23
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Inlägget daterat 2005-09-07 där han skriver ”Så jag kan döda någon. Eller något.”

Bilden jag får av SD är en kontrollerande, svartsjuk och gränslös person som vill ha bekräftelse från allt och alla. Att han skriver rent ut att han har god lust att döda någon för att han blir svartsjuk på en dykarklubbskollega - när han själv är gift med barn - ger mig magont.

Fy vilken otroligt obehaglig person!
Känns otroligt märkligt av Filttoffla att tipsa om dyksidan i syfte att ge en mer positiv bild av SD
Citera
2018-05-27, 09:26
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Känns otroligt märkligt av Filttoffla att tipsa om dyksidan i syfte att ge en mer positiv bild av SD
Jaa jag får inte alls den känslan av SD som Filttofflan vill förmedla. Man undrar lite om syftet.
Citera
2018-05-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Detsamma gäller en VW.

”Du är sexig i våtis”, ”Du är så snygg” är några av kommentarerna från SD. Han är oerhört flirtig och med tanke på att han då hade fru och två små barn så känns han närmast gränslös.

Jargongen var så där i den kretsen, H ingick också så det var knappast något som skedde i det fördolda. Känner ett helt gäng dykare och det var alltid snack om hur gott det luktade av"gummidräkten" och en massa sjuka kommentarer. Man ska inte läsa in så mycket i det tror jag.
Citera
2018-05-27, 09:37
Medlem
Citat:

Hade inte läst innan och har inte gått igenom hela nu heller. Har aldrig skrivit att jag vill ge en positiv bild utan min bild som i och för sig är positiv.
Citera
2018-05-27, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Egentligen allt som skrivs här om SD och till viss del HD, och övriga närstående motbevisar ju att dom är GM, om man tänker logiskt. Visst det finns indicier som är starka och lägger man till att det sker i affekt så kan alla scenarios finnas.

Om man viktar vad vi vet om brottsplatsen och även polisens agerande så talar väldigt mycket att vi har med en gärning som sker slumpartat. Ett troligt scenario som jag känner i maggropen är:
BO chattar och förbereder paket och resa (hon skulle till Norge på morgonen).
Nått får hennes uppmärksamhet just efter 23:09. Det kan vara ett par som bråkar och går längs gatan, det kan vara att hon ser försök till inbrott eller stöld.
Hon tar sin mobil och kikar ut, lämnar dörren olåst eller på glänt för att snabbt kunna återinrymma.
GW (en eller flera) avviker (går/springer längs gatan). LW följer efter, kanske ringer hon 112 eller är beredd att ringa.
Hon kommer till bullerplanket och rundar detta för att se vilken riktning GW försvinner. Men GW försvann inte, GW försökte gömma sig där. GW inser att BO står med mobilen och då ger sig på BO, ett längre handgemäng uppstår. Det går oftast inte så fort att ta livet av en människa med bara händerna som dessutom värjer sig. Här kan BO skrika för sitt liv/påkalla uppmärksamhet ELLER att GW var ett par och det är kvinnan i sällskapet som skriker av förskräckelse av det som utspelar sig.
I dödskampen tappar BO klädesplagg (polisen bärgar klädesplagg enligt uppgift, polisen tar aldrig av plagg utan allt följer med till rättmedicin).
GW tar hennes telefon, som rånbyte eller i en just då planerad aktion för att förvirra polisen. Insikt eller dropp av telefon görs då längs flyktväg.
Det är BO:s 112 samtal, som troligen aldrig kopplas till operatör, som gör att polisen tolkar det som ett ofrivilligt försvinnande. Detta sker kanske under onsdagen, då det dels tar tid att kolla och bortse från naturliga orsaker och dels tiden att få fram samtalslistan. Till media går dom ut med uppgifterna under torsdagen.

Så det polisen har att jobba med är helt okända GW och en slumpvis händelse, och det är ur utredningsskäl en mardröm.
Jag tycker att han verkar skum jag, SD så han bör de titta ännu närmare på, eftersom han inte svarar i varken telefon eller på epostadress när både media och användare från flashback kontaktat han.
Citera
2018-05-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Nu vet jag att Stefan Davidsson haft ett förhållade med BO i sex år, sen får du tror vad du vill.

Kan ju inte dementera det eftersom jag inte vet, tycker däremot att det låter osannolikt. Förutsätter att du menar ett sexuellt förhållande. Det betyder alltså att BO gått bakom ryggen på de hon har haft relationer med under samma sex år? Hinner man med allt det hon gjort + familjen och en eller flera samtidiga relationer. Verkar jobbigt......
Citera
2018-05-27, 09:44
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Mycket märklig gästbok. Särskilt inläggen av en kvinna med initialerna ML. Går man in i hennes gästbok och läser SDs inlägg så är de ännu märkligare då han hade barn med HD samtidigt som de skrevs.
Verkar som han även tidigare verkar ha haft svårt att hålla sig till en kvinna

Verkligen märkligt inlägg han skriver som nybliven småbarnsfar till den då 21-åriga ML (M*j* L**sk*) som tycks slutat svara honom. SD:s personlighet ser enträgen ut - sett till hans skrivspråk.

https://www.dykarna.nu/guestbook/4771/sida-6.html

Citat nedan ML:s gästbok sida 6

"2005-08-31 14:03:22
Tja Göteborgarn!

JAG SÖKER SVAR!!!!!!!!!!!!!

Läste på en site om ett HETT kärleksmöte i maj. DU var inblandad! Det var en låtsasdykare du på halvoffentlig plats inför MÅNGA åskådare lekte med.*

VILKET ÄR DITT FÖRSVAR????????????

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

Skrivet av:*Stefan Davidsson"
Senast redigerad av Honan6 2018-05-27 kl. 09:50.
Citera
2018-05-27, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Verkligen märkligt inlägg han skriver som nybliven småbarnsfar till den då 21-åriga ML (M*j* L**sk*) som tycks slutat svara honom. SD:s personlighet ser enträget ut - åtminstone i sitt skrivspråk.

https://www.dykarna.nu/guestbook/4771/sida-6.html

Citat nedan ML:s gästbok sida 6

"2005-08-31 14:03:22
Tja Göteborgarn!

JAG SÖKER SVAR!!!!!!!!!!!!!

Läste på en site om ett HETT kärleksmöte i maj. DU var inblandad! Det var en låtsasdykare du på halvoffentlig plats inför MÅNGA åskådare lekte med.*

VILKET ÄR DITT FÖRSVAR????????????

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

Skrivet av:*Stefan Davidsson"
Han verkar märklig.
Undra varför han kallade sig Yoda of Universe.
Citera
2018-05-27, 09:51
Medlem
Citat:

Ett inlägg i gästboken :i helgen är du min eller nåt
Citera
2018-05-27, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Jargongen var så där i den kretsen, H ingick också så det var knappast något som skedde i det fördolda. Känner ett helt gäng dykare och det var alltid snack om hur gott det luktade av"gummidräkten" och en massa sjuka kommentarer. Man ska inte läsa in så mycket i det tror jag.
jag brukar ha ganska bra känsla för vad som är jargong och inte. Det som skrivs mellan SD och ML känns definitivt som mer än jargong. Men jag kan ha fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in