2018-05-26, 22:51
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Det där är en idioti som vi alla har hört till leda!

Nej, det bevisar att klotet påverkas av en nedåtriktad kraft som vetenskapen och grundskolefysiken kallar gravitation. Utan kraft börjar inget röra sig, därför stämmer inte plattjordsidioternas prat om "densitet". Densitet är en egenskap hos materialet i ex-vis ett bowlingklot, den har ingen riktning.
För enkelhetens skull kan man ju även argumentera att densitet mäts i kg/m^3.
Citera
2018-05-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Det där är en idioti som vi alla har hört till leda!

Nej, det bevisar att klotet påverkas av en nedåtriktad kraft som vetenskapen och grundskolefysiken kallar gravitation. Utan kraft börjar inget röra sig, därför stämmer inte plattjordsidioternas prat om "densitet". Densitet är en egenskap hos materialet i ex-vis ett bowlingklot, den har ingen riktning.
Ja vi till leda har hört dig alltid förminska andra människors utbildning, det faktum att du alltid ska förminska dina meningsmotståndare indikerar att du lider brist på argument.

Jag vet inte vad som drar klotet mot jorden men gravitationshypotesen haltar, tex i tidvatten och den påstådda rymdstationen ISS uteblivna gravitation.
Citera
2018-05-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Nej, för att ni inte tror att någon kan befinna sig på andra sidan en rund jord...
Har du ett bevis på att jorden är rund?
Om du menar de här bilderna så tillverkade i Photoshop eller liknande.
https://duckduckgo.com/?q=earth&t=canonical&iax=images&ia=images
Citera
2018-05-26, 22:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
nope
Förklara hur människor kan flyta i luft om densiteten får saker att falla nedåt.
Citera
2018-05-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Förklara hur människor kan flyta i luft om densiteten får saker att falla nedåt.
Planet rör sig ju upp och ner t.ex, vet man inte planets exakta rörelse så kan man inte påstå att detta är beviset för att densitet inte fungerar.
Sedan har jag nämnt atmosfären. Vad som är "upp och ner" vet jag inte, kan vara atmosfären som utgör det eller plattjords-rymden som gör det. Eller nånting annat.
Finns en del förklaringar till det. För att få reda på svaret så ska utredning göras på en noggrann nivå.
Vilket inte görs, av en anledning. Och nej, anledningen är inte att det är "slös på tid" eller "slös på resurser", anledningen är isf att man inte vill vara vetenskapsbaserad.
Citera
2018-05-26, 23:17
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Planet rör sig ju upp och ner t.ex, vet man inte planets exakta rörelse så kan man inte påstå att detta är beviset för att densitet inte fungerar.
Sedan har jag nämnt atmosfären. Vad som är "upp och ner" vet jag inte, kan vara atmosfären som utgör det eller plattjords-rymden som gör det. Eller nånting annat.
Finns en del förklaringar till det. För att få reda på svaret så ska utredning göras på en noggrann nivå.
Vilket inte görs, av en anledning. Och nej, anledningen är inte att det är "slös på tid" eller "slös på resurser", anledningen är isf att man inte vill vara vetenskapsbaserad.
Planets exakta rörelse är att det befinner sig i fritt fall.
Citera
2018-05-26, 23:35
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boubeb
Objekt som faller mot jorden kan inte förklaras genom att de faller på grund av densitet skillnader mellan objekt och rum eller? Vad fungerar inte med det? Vad gör att det måste bero på en kraft som drar objekten mot jorden?

Vi vet att det behövs en kraft för att accelerera föremål ( förflytta föremål). Vi vet detta genom miljontals experiment och undersökningar, vi vet sedan 500 år tillbaka att accelerationen är proportionell mot kraften. Ingen kraft - ingen accelation.

Vi vet vidare att ned är en riktning, Ned pekar mot jorden.

Densitet är ett mått på materia per volym, densitet är om du så vill ett mått på antal äpplen i en korg.
Antal äpplen i en korg har ingen ritningen, antal äpplen i en korg har ingen som helst aning om vad som är ned och vad som är upp. Antal äpplen i en korg är inte heller en kraft, antal äpplen i en korg kan inte få en sten att falla . 4 äpplen i en korg kan inte få en bil att åka 10 mil.

Att tro på en platt jord, inklusive att tro att densitet kan få äpplen att falla till marken, är så fullständigt korkat att man blir matt.
Citera
2018-05-26, 23:43
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
1. Den ser platt ut. Jag har aldrig sett kurvan.
Du har garanterat inte varit tillräckligt högt upp för att se kurvan. Man kan däremot lätt se effekten av kurvan t ex att saker och solen, månen osv. går ner bakom horisonten. Går inte att bortförklara med perspektiv, mystiska superlinser i atmosfären osv.
Citat:
2. Den förefaller vara stillastående, jag känner inget snurrande eller vobblande.
Förväntar du dig att du skall känna en tusendels g-kraft? Mer krafter än så orsakar inte jordens snurr. Vore orimligt att någon skulle känna detta. Speciellt som både du och jag varit utsatta för detta sedan den dag vi föddes.
Citat:
3. Och en mängd andra grejer som tidvatten tex.
Enligt globjordsteorin beror tidvattnet på månens dragningskraft. Vad tror ni plattjordstroende att tidvatten beror på?
Senast redigerad av Jonas1968 2018-05-26 kl. 23:46.
Citera
2018-05-27, 00:07
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
The kurva is there, trust me I'm from the government! Att ni aldrig tröttnar på det där.
Var har jag pratat om några myndigheter? Det räcker med mina egna ögon för att se att solen och månen går ner bakom horisonten med oförminskad storlek vilket är omöjligt på din platta jordskiva.
Citera
2018-05-27, 00:13
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
The kurva is there, trust me I'm from the government! Att ni aldrig tröttnar på det där.

Vet du vad? Jag har inte sett kvalster heller, men jag tror att de existerar för att det kan bevisas med mikroskop. Lite som din kurva, fast i annan skala.
Citera
2018-05-27, 09:33
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag vet inte vad som drar klotet mot jorden men gravitationshypotesen haltar, tex i tidvatten och den påstådda rymdstationen ISS uteblivna gravitation.

Det är en kraft som drar klotet mot jorden. Att det behövs en kraft för att accelerera föremål är ett faktum som varit känt i 500 år .

Och gravitation är inte en hypotes, det är en vetenskaplig teori vilket på vardagssvenska betyder att det är ett bevisat faktum.

Och nej, det är inget som haltar med gravitation. Att du tror det innebär inte att det är något fel med teorin, det betyder bara att du inte förstår. Du saknar helt enkelt tillräcklig kunskap inom området. Men vi är flera som gärna hjälper dig att förstå, men det kräver ju förstås att du vill lära dig.
Citera
2018-05-27, 09:58
Medlem
madtops avatar
Citat:
Har du ett bevis på att jorden är rund?
Om du menar de här bilderna så tillverkade i Photoshop eller liknande.
https://duckduckgo.com/?q=earth&t=canonical&iax=images&ia=images

Det finns hundratals med bevis för att jorden inte är platt och det finns hundratals med bevis för att den är en sfär.

Vill du jag ska upprepa dem igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in