2018-05-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Om det vore densitet skulle inte människor kunna flyta i luft:
http://youtu.be/3rL7fR36aM0
Rent vetenskapligt så ska man gå igenom hur flygplanet åker men det gör man inte. Tycker det är patetiskt att globe-jordare accepterar denna video.
Citera
2018-05-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Du tror ju uppenbarligen att jorden är platt och jag har läst en hel del om den teorin. Det som förvånar mig mest är varför ni tror detta? Det är en relativt ny teori och jag ser inte riktigt vad det finns att vinna på teorin. Är det så enkelt att du inte förstår hur jorden kan vara rund och tror att folk i Australien skulle trilla av om så var fallet?
Du har inte läst en hel del om plattjordteorin, ingen plattjordare säger att någon skulle trilla av.

Här har du videon "History of Flat Earth" som bl a visar att vår egen lilla skapelseberättelse visar jorden som ett träd och där vi bor som platt och att plattjorden faktiskt är den äldsta uppfattningen. Jag länkar även till en modern version av denna som brukar kallas för det kosmiska ägget, väldigt likt Yggdrasil. En elektromagnetisk toroid, en värld jag håller för trolig.

History of Flat Earth
https://www.youtube.com/watch?v=XcZMPqvKi5E

Cosmic Egg
https://www.youtube.com/watch?v=iigUBjf4-pc
Citera
2018-05-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Rent vetenskapligt så ska man gå igenom hur flygplanet åker men det gör man inte. Tycker det är patetiskt att globe-jordare accepterar denna video.
Sedan så går man inte igenom atmosfären på ett riktigt sätt heller. Det är lätt att ha en teori, och sedan göra tester som stödjer denna teori, och samtidigt inte göra tester som kan motbevisa teorin.

Typiskt exempel på dagens vetenskap.
Citera
2018-05-26, 22:23
Medlem
Citat:
Så, om du fick följa med upp i en rymdfärja så hade du troligen ändrat dig?
Får jag fråga vad du jobbar med?
Det hade jag nog, men nu tror jag att de är fejk, jag tror inte rymden som vi lärt oss finns.

Det spelar ingen roll vad någon arbetar med, en murare kan vara expert på bibelöversättning. Helt oväsentligt.
Citera
2018-05-26, 22:26
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Det hade jag nog, men nu tror jag att de är fejk, jag tror inte rymden som vi lärt oss finns.

Det spelar ingen roll vad någon arbetar med, en murare kan vara expert på bibelöversättning. Helt oväsentligt.

Det är inte oväsentligt, ett svar skulle troligen bekräfta mina fördomar.
Men men, förklara för mig vad etablissemanget skulle ha att vinna på att påstå att jorden är rund?
Citera
2018-05-26, 22:29
Medlem
Citat:
Det där är ett vanligt argument, du är ny i tråden, men vi har alla hört det till leda. Om du släpper ett bowlingklot på tårna så bevisar det att klotet faller på dina tår, det är allt det bevisar.
Det där är en idioti som vi alla har hört till leda!

Nej, det bevisar att klotet påverkas av en nedåtriktad kraft som vetenskapen och grundskolefysiken kallar gravitation. Utan kraft börjar inget röra sig, därför stämmer inte plattjordsidioternas prat om "densitet". Densitet är en egenskap hos materialet i ex-vis ett bowlingklot, den har ingen riktning.
Citera
2018-05-26, 22:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
De flyger upp och faller sedan fritt mot jorden. Vad vill du att man ska gå igenom?
Citera
2018-05-26, 22:37
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Du har inte läst en hel del om plattjordteorin, ingen plattjordare säger att någon skulle trilla av.

Här har du videon "History of Flat Earth" som bl a visar att vår egen lilla skapelseberättelse visar jorden som ett träd och där vi bor som platt och att plattjorden faktiskt är den äldsta uppfattningen. Jag länkar även till en modern version av denna som brukar kallas för det kosmiska ägget, väldigt likt Yggdrasil. En elektromagnetisk toroid, en värld jag håller för trolig.

History of Flat Earth
https://www.youtube.com/watch?v=XcZMPqvKi5E

Cosmic Egg
https://www.youtube.com/watch?v=iigUBjf4-pc

Nej, för att ni inte tror att någon kan befinna sig på andra sidan en rund jord...
Citera
2018-05-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
De flyger upp och faller sedan fritt mot jorden. Vad vill du att man ska gå igenom?
Då bevisar ju inte detta gravitation.
Citera
2018-05-26, 22:44
Medlem
jackflashs avatar
Citat:

Förklara för mig vad etablissemanget skulle ha att vinna på att påstå att jorden är rund?
Citera
2018-05-26, 22:47
Medlem
Citat:
Det är inte oväsentligt, ett svar skulle troligen bekräfta mina fördomar.
Men men, förklara för mig vad etablissemanget skulle ha att vinna på att påstå att jorden är rund?
Varför måste du ha fördomar? Hur gynnar det ditt argument?

Allegoriskt så är den platta jorden en plats där människor självständigt och oberoende existerar, jorden förser dig med vad du behöver och vill ha. På den runda jorden skall människan vara beroende av stater, religioner och vara en slav under rädslor. Rädsla för sjukdomar, ekonomi, kärnvapenkrig, terrorism etc.
Den bästa slaven tror hon är fri och gör egna val. Hur då slav? Ekonomi, hälsa, diet, allt designat för att exploatera människan och använda henne som boskap. Den runda jorden tar också ifrån människan ett av de mest avgörande i livet, mening och spiritualitet. Människan är kropp och själ.

Om jorden är platt och skapad så har människan ett syfte, en uppgift, på den runda jorden är hon en slump.

Man vill dölja gud för att vara gud.

Låter det bisarrt? Det är det.
Citera
2018-05-26, 22:49
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det bevisar att det inte är densitet som får saker att falla ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in