Citat:
Ursprungligen postat av
FurirRevaer
Det blir ett automatiskt feltänk det där med tiderna. Det är ingen bussavgång med fastställd tidtabell vi talar om.
Före mordet fanns ingen tidpunkt för mordet. Det hade ju inte skett. Det blir då fel att tänka i banor som att han inte skulle hinna eller pressat tidsschema.
Tidpunkten 23:21:30 är en kvalificerad gissning, en i efterhand gjord uppskattning.
Om en mördare går ut så att säga i hasorna på Palme då blir mordet där och då. Jag påstår inte att det undanröjer alla tvivel om SE. Jag säger bara att det är uppenbart att många inte vill se honom som mördare eftersom han inte passar i deras mördarkostym.
Däremot får vi absolut inte tappa uppmärksamheten från knarkspaningen. Det skaver lite att detta med SE kommer just som det blir mer och mer klart att här är något knepigt med den. Men vi får väl se.
Nånting är uppenbart fel här.
Varför går flera minuter innan LC reagerar på larmet?
Varför går inte de centrala mordvittnenas versioner ihop, vare sig inbördes, eller med polis?
Och vem är SE mitt i detta?
Ett larm inkommer till SBC om ett möjligt mord, mitt i det område som en stor spaningsoperation med eventuellt tänkbart tillslag pågår. SBC/eller åtminstone LC måste känna till detta, det är väl inte en helt o hållet hemlig operation som ingen känner till?
Ulf H med flera har ju hela tiden sagt att de väntade på att få det bekräftat. Kan de ha väntat på spanarna då som borde ha varit alldeles i krokarna?
Helin går ur rutinerna och lägger på samtalet. Kan de redan då ha kontakt med andra poliser? Har ju under alla år ryktats om andra poliser på mordplatsen innan GS kom dit. Kan det vara spanare isf?
På bandet hörs Hedlund till slut säga att de fått in det via radiobilarna. Flera alltså. Men, är det inte så att det kommer från GS? Men kallar man en kommissariebil för "radiobilarna"?
Ju mer man funderar på det här känns det som att under händelseförloppet sammanblandar IM AB med GM. Och tror att det är samma person han ser?