Citat:
Ursprungligen postat av
Thurizas-09
Den verkliga avregleringen av invandringen skedde 1991 när den borgerliga regeringen upphävde Socialdemokraternas "luciabeslut" genomdrivet 1989.
Propositionen året 1975 var enbart ett beslut om hur staten skulle förhålla sig till befintliga minoriteter i landet. Den hade ingenting att göra med omfattningen av volymer eller vem som skulle tas emot. Det började inte dyka upp Somaliska åttabarnsfamiljer på Arlanda dagen efter som vissa tycks tro. Tvärtom är det historisk klarlagt att Socialdemokraterna och Olof Palme personligen var väldigt bekymrade över den dåvarande omfattningen av migrationen. Året innan han mördades hotade han Honecker med avbrutna diplomatiska förbindelser om inte asyldörren via Östberlin stängdes. Upplägget lyckades och all inströmning upphörde över en natt. Men i takt med att ytterligare vägar öppnades så fattade sedermera S beslutet 1989 att Sverige inte längre skulle vara öppet för vanlig invandring. Enbart personer med grundläggande skyddsbehov skulle omfattas. Och sådana är än idag lätträknade.
För att återknyta till mordet och eventuella nationalistiska motiv så kan väl ingen sansad analytiker hävda att det var en vinst i en sådan riktning att mörda Palme. Tvärtom. Därav tror jag att mordet var ett attentat mot Sverige som oberoende och suvären stat.
Bra sammanfattning och bra att nämna "luciabeslutet". Min farsa brukade alltid säga, och det var en av hans mest använda politiska fraser, att "man kan inte blanda folk hur som helst och de enda som förstår detta i det här landet är socialdemokratin (d v s inte dagens S, min anmärkning)". Han menade att om högern eller extremvänstern någonsin tar över makten i landet så kommer båda falanger att göra samma fel. Man kommer öppna upp gränserna men av två helt olika anledningar. Högern kommer att göra det för att få in billig arbetskraft som ska arbeta åt dem och deras pensioner medans vänstern kommer att göra det av s k medmänsklighet och tron på allas lika värde. Oavsett anledning som kommer det inte gå ostraffat förbi svensken. Endast socialdemokratins reglerade invandring kan upprätthålla välfärdsstaten och skyddsnäten. D v s socialdemokratin som Erlander skapade, sen Palme och en liten bit in på Carlsson-eran. Han fick ju tyvärr rätt.
Ponera nu i och med det ovanstående att nationalister (behöver inte direkt vara klassisk höger) konspirerade och mördade Palme. Då har ju dessa gjort Sverige en björntjänst eftersom man tog död på en av de sista personerna som ansåg att Sverige måste ha en reglerad invandring och en väldigt restriktiv sådan. Kunde verkligen några vara så naiva att de trodde att Sverige skulle gå åt rätt håll om man plockade bort Palme ur ekvationen? Jag hoppas således verkligen att det inte är nationalister som utfört mordet utan snarare globalister kläckta ur nyliberalismen som är skyldiga.
Som sagt, idag ser man ju ingen skillnad på riksdagspartierna förutom valfläsket som kommer drygt ett år innan varje val. Sen är det samma globalistagenda efter valet från alla och så har det varit sedan 1991 och speciellt med Göran Perssons intåg i S-toppen. Detta får mig att tro att mordet utfördes av grupp kopplad till dem som några år senare helt enkelt skulle helgardera den svenska riksdags- och kommunpolitiken samt rättsväsendet. Globalismen har ju plockat alla de sämsta egenskaperna från varje ideologi och blandat ihop det till något riktigt giftigt. Samtidigt behöver idag inte partisymboler stämma överens med agendan som förs i det fördolda. Personer kan vara med i olika partier men arbeta för ett gemensamt mål som är större än regeringen i procent.
Visst, opportunister och de som kan stöpa om sig själva snabbt finns alltid men det finns också dem som startat loppet långt innan startskottet ljudit. Dessa borde man ta sig en närmare titt på.