Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-25, 23:32
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Missförstå inte med avsikt.Det är sådant som Lindberg och övrigt patrask ägnar sig åt.
AfS innebär ett STOPP för SDs 4000 årliga kvotflyktingar och partiet vill inte integrera diverse MENA som ändå aldrig kan integreras till skillnad mot vad LibSD vill.
Och Nej,AfS resonerar inte såsom du eller andra behagar misstolka det.

Däremot kommer jag inte att ägna någon vidare tid åt individer som av taktiskt anledning...eller ren dumhet..inte vill eller kan förstå.

Det finns en bred palett av andra partier för Er sort att rösta på..allt från V till och med SD.

Bara att välja och vraka,serru.
Vad bra då. Kan du redogöra för hur de resonerar då, i stället för att ironisera?
Citera
2018-05-25, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta visar direkt på den viktiga skiljelinjen mellan SD och AfS. Jag tror på att Sverige blir rikare genom handel och export, och utbyte av vetenskap med omvärlden (givetvis ska alla utlänningar anamma svensk kultur 100%, som SD säger).

Alla icke-svenska uttryck i landet, som moskéer, burka, islamistiska företeelser ska bort, det är ju vad SD står för och verkar för.

Men att som AfS vill, stänga landet helt för alla av icke-nordisk börd/etnicitet tror jag inte på. Det är för drastiskt och gör oss fattigare relativt omvärlden.

Exakt. SD ser gärna en fortsatt massimport av kulturella främlingar som ni tror kommer bli svenskar bara de får ett jobb på Coop. Det tror inte realister.
Citera
2018-05-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vad bra då. Kan du redogöra för hur de resonerar då, i stället för att ironisera?

Nej,den lättlösta lilla rebusen får du allt lösa själv.Det är ju över tre månader till valet nu 18 och behöver du lite mera tid så får vi väl räkna in dig i gänget senast 22.

Vissa behöver mer tid än andra.
Citera
2018-05-25, 23:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är faktiskt lite tragiskt att läsa vad AfS-förespråkarna skriver i denna tråd. Det saknas totalt en sammanhållen linje.

Växlar mellan att "alla av icke-nordisk börd ska flytta hem", till "var står det i partiprogrammet ??"

Verkar helt enkelt inte veta vilket ben man ska stå på i etnicitet/börd-frågan.

Kanske är det skämmigt att erkänna att man stödjer partilinjen? Denna är glasklar, ingen av icke-nordisk börd/etnicitet ska kunna anses fullt ut accepterad i vår svenska gemenskap.

Det är nog därför som ingen kan svara på mitt exempel om thailändaren
Citera
2018-05-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Exakt. SD ser gärna en fortsatt massimport av kulturella främlingar som ni tror kommer bli svenskar bara de får ett jobb på Coop. Det tror inte realister.

Tack, där fick jag iallafall någon sorts svar om hur AfS ser på det hela. Not my cup of tea
Citera
2018-05-25, 23:38
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Nej,den lättlösta lilla rebusen får du allt lösa själv.Det är ju över tre månader till valet nu 18 och behöver du lite mera tid så får vi väl räkna in dig i gänget senast 22.

Vissa behöver mer tid än andra.
Fy fan vilken otrevlig och överlägsen jävel du verkar vara. Så vinner man inga röster.
Citera
2018-05-25, 23:42
Medlem
Citat:
Det är faktiskt lite tragiskt att läsa vad AfS-förespråkarna skriver i denna tråd. Det saknas totalt en sammanhållen linje.

Växlar mellan att "alla av icke-nordisk börd ska flytta hem", till "var står det i partiprogrammet ??"

Kanske är det skämmigt att erkänna att man stödjer partilinjen? Denna är glasklar, ingen av icke-nordisk börd/etnicitet ska kunna anses fullt ut accepterad i vår svenska gemenskap.

Det är bara snömos du snackar och du vet det egentligen.Du låter mer och mer lik Björklund.
"fullt ut accepterad i vår svenska gemenskap"?
Menar du SDs årliga kvotflyktinginvandring om 4000 individer här?
Menar du järvafältet?
Rinkeby?
Växjös böneutropande muslimer?

Ni är ju helt off i SD nuförtiden.
Citera
2018-05-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Fy fan vilken otrevlig och överlägsen jävel du verkar vara. Så vinner man inga röster.

Jag är både trevlig och relativt timid..en svensk.
Nej,man vinner röster på att hålla torgmöte om muslimska böneutrop och att inte vara en i process varandes syltrygg.

Allt det där som SD inte är respektive är nuförtiden.

Liberaliseringen fortgår...
Citera
2018-05-25, 23:45
Bannlyst
Citat:

Men alltså, bara, nej. Du är för dåligt insatt i AfS politik, eller så trollar du.
Citera
2018-05-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Angående Hahne så kan jag bara hålla med! Hade inte sett något av honom tidigare och blev minst sagt positivt överraskad

Det vore nog idé för AfS splittra laget och låta "gäng Hahne" och Kasselstrand åka på skilda orter.
Då borde man kunna besöka dubbelt så många platser!
Citera
2018-05-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Men alltså, bara, nej. Du är för dåligt insatt i AfS politik, eller så trollar du.

Han är SDs svar på Anders Lindberg.
Båda är nästan lika roliga också,men det är mera schwung i Lindberg tycker jag.
Citera
2018-05-25, 23:50
Medlem
Citat:
Växjös böneutropande muslimer?
Ni är ju helt off i SD nuförtiden.

Det är tråkigt att du är så svag på att argumentera, man får väl skylla det på den sena fredagskvällen, eller de osammanhängande AfS-åsikterna som du synes förespråka.

Jag har genomgående skrivit i hela tråden att den som överhuvudtaget ska komma på tanken att inkluderas i vår gemenskap ska leva 100% enligt svenska förhållanden, anamma Sverige och den svenska kulturen 100% fullt ut och tala språket helt perfekt.

Varför skulle det inkludera "Växjös böneutropande muslimer". Halmgubbe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in