2018-05-25, 20:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Någon får väl ringa och kolla om han jobbar på Tools. Ni kommer inte finna honom där.
Fine, jag ringer på måndag
Du får svårt att övertyga mig om att han är nån sorts superninja inom försvaret.
Citera
2018-05-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Men vad spelar det för roll om hon varit gift med någon i försvaret? Lisa Holms pappa jobbade väl för SOG men det var ju inget lock på för den saken. Även om killen jobbar som topphemlig spion har jag svårt att se hur det skulle påverka hans ex-frus förehavanden

Den enda koppling jag gjorde mellan BO och exmaken var den att det kan ha tagit tid innan uppgifterna om människorov gick ut på grund av exmakens arbete. Att man var tvungna att kolla eventuell koppling innan man lät allmänheten veta. Det var således en passus. Kanske i nivå men trasiga grenar, ensamkommande och suicid. Jag vet inte. Jag bara delade det jag vet.
Citera
2018-05-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fine, jag ringer på måndag
Du får svårt att övertyga mig om att han är nån sorts superninja inom försvaret.

Måste man vara ninja för att jobba inom försvaret? Kryllar nog av kontorsråttor som bara har som uppgift att kolla datatrafik och listor.
Citera
2018-05-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Sen kan jag inte låta bli att få lite upplevelse av nära-anhörig-mord när jag hör hur kroppen placerats. Som om det var en ungdom och ngt slags ”olycka”. Avståndet är lite långt, och det stämmer kanske inte med skriken, men ändå.

.

Kan du vara lite mer tydlig här tack? Har det framkommit hur den placerats?
Citera
2018-05-25, 20:56
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LokaHallon
Det finns en UW i Karlstad också. Kan denne vara den som är anställd på Tools som key account manager? Ganska vanligt att företag i vårt område är indelade gemensamma regioner för både Örebro och Värmlands län.
Låter väl inte så otroligt.
Citat:
Någon får väl ringa och kolla om han jobbar på Tools. Ni kommer inte finna honom där.
Vi (jag) tror dig. Är inte det.
Tacksamt som tusan att du vill skriva och berätta vad du vet.
Citera
2018-05-25, 20:56
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Locket är stängt. Kod 291. Valår. Löfven har urusla siffror. Lena vurmade för flyktingBARNEN.
Jag tror tystnaden beror på det. Media har aldrig tagit hänsyn till en make,ex tidigare. Inte om det är folk med nordiskt ursprung.
Lägg även märke till att massvåldtäkterna "minskat". Förut var det minst en om dagen,gruppvåldtäkter inberäknat. Tänk på att all media är vänsterstyrt. Man gör detta för att Löfven inte ska förlora ansiktet helt,eller t.om kanske stiga lite.
Jag tror fortfarande att hon hållits fånge och utsatts för gruppvåldtäkt. Sedermera rymt samt blivit infångad på platsen bakom planket. Dödad där.
Jag undanber mej alla påhopp typ "rasist". Detta är min tro, och den har jag all rätt att framföra.

Nja, är inte särdeles förtjust i ekonomiska flyktingbarn men även om många av dem ställer till mycket elände så tror jag gärningsmannen finns i hennes närmaste krets.

Som jag skrivit tidigare tror jag det är ett mord som skett i affekt, jag tror det är ett gräl som urartat.

Gränsen mellan kärlek och hat är hårfin.
Citera
2018-05-25, 20:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Måste man vara ninja för att jobba inom försvaret? Kryllar nog av kontorsråttor som bara har som uppgift att kolla datatrafik och listor.
Kontorsråttor är knappast så hemliga att de låtsas ha en civil identitet på ett företag där hundratals personer isf känner till dubbelrollen. Sorry men jag tror inte på det utan mer övertygande bevis.
Citera
2018-05-25, 21:09
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LokaHallon
Det finns en UW i Karlstad också. Kan denne vara den som är anställd på Tools som key account manager? Ganska vanligt att företag i vårt område är indelade gemensamma regioner för både Örebro och Värmlands län.

Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Låter väl inte så otroligt.
Verkar dock ha ett annat jobb http://glassolutions.se/sv/regionmitt
Citera
2018-05-25, 21:09
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
Det tror jag inte. Dom utgick garanterat från att det var hon från början. Funkar liksom inte så..." Vi ger fan i att göra något och sätter oss och väntar tills kroppen är officiellt identifierad".
Jag fattar hur det funkar. Polisen arbetar förstås vidare o alla fattar det orimliga i att en kvinna försvinner och att det skulle vara en annan som hittas 100 m därifrån. Men de kan inte gå ut med en offentlig uppgift förrän identiteten är 100% fastslagen. Det behöver däremot inte ta lång tid om kroppen gått att känna igen och att låta anhörig identifiera.
Min slutsats av detta,som jag skrev är att kroppen var sargad och / eller svårt angripen av värme, djur mm. Jag drog INTE slutsatsen att polisen har semester under väntan på identifiering.
Citera
2018-05-25, 21:16
Medlem
Citat:

Ja det ser ut så.
Och visst är det han som finns på Facebook? LWs exmake verkar inte ha fb.
Citera
2018-05-25, 21:21
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Jo, det förstår väl jag också. Men den våldsamma personen brukar inte låta offret skrika under en femminutersperiod innan hen ser till att tysta offret. Då stryper väl gärningsmannen rimligtvis offret så fort offret börjar föra oväsen och inte efter fem minuters skrikande?

Om man läser vad vittnet ursprungligen skrev "ett par minuter" (har jag för mig) så vet jag av egen erfarenhet att man är extremt dålig på att uppskatta tidsrymder. Jag skulle tippa att det rör sig om 30-60 sekunder snarare.

GM höll henne i ett grepp och hotade samtidigt som våldet eskalerade. Kanske försökte hon ta sig loss och han fick bråttom när hon började skrika. Någonstans under detta insåg han att det inte skulle gå att backa ur situationen utan att undvika en rättegång och drabbades eventuellt av panik eller raseri.

Allt ovan ren spekulation så klart.
Citera
2018-05-25, 21:28
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ok, tack! Tänkte kolla karlstadulf själv men hann inte, har inte bara flashback på gång.
Tror ju på Schazz ärliga avsikter så det kan vara så att det är gamla uppgifter som ligger kvar på nätet som hon/han säger, ang Tools. Vore ett konstigt sammanträffande om det vare sig är Lenas f d make eller mannen från Karlstad utan en tredje UW som jobbar på Tools. Om "vår" Ulf jobbar inom försvaret - kan det vara ett relativt nytt jobb? Schazz, vet du något om det? Känns inte som att det spelar så stor roll var han arbetar i och för sig, men ändå. Ordning och reda i uppgifterna är alltid bra tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in