2018-05-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jo LW är helt oskyldig till mordet på sig själv, tror vi åtminstone eftersom allt pekar bort från självmord. Att hon provocerat ngn innebär INTE att hon är medskyldig till att bli mördad. Man får inte ha ihjäl någon hur arg man än blir.

Bra! Med tanke att hon tagit det mycket stora steget att kontakta polisen, och nästan ångrat sig 2ggr för att det inte skulle bli värre har hon säkert varit riktigt illa behandlad av SD. Att misshandlande män upplever att kvinnorna är ”provocerande” hör inte hit. Frågan är hur HD har haft det? Hon kanske också är utsatt, så fruktansvärt att inse att man rest iväg med en mördare...
Citera
2018-05-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Bra! Med tanke att hon tagit det mycket stora steget att kontakta polisen, och nästan ångrat sig 2ggr för att det inte skulle bli värre har hon säkert varit riktigt illa behandlad av SD. Att misshandlande män upplever att kvinnorna är ”provocerande” hör inte hit. Frågan är hur HD har haft det? Hon kanske också är utsatt, så fruktansvärt att inse att man rest iväg med en mördare...
Han verkar vara sadistisk, tänker på när han gnuggade sina knogar mot LW s huvud, kanske han har misshandlat HD också.
Citera
2018-05-25, 19:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, här kan vi sitta och fundera. När (om) de griper nån så blir väl denne frisläppt pga av att han/hon handlat i självförsvar.

Utredarna lämnar väl ut vilka uppgifter de vill, och med prime suspects utomlands så kanske de ser skäl att vänta med dödsorsak till dess de har ngn att förhöra.

De kanske inte ens vill ange att dödsorsaken är känd men vi håller på den av utredningsskäl.

Sen kan jag inte låta bli att få lite upplevelse av nära-anhörig-mord när jag hör hur kroppen placerats. Som om det var en ungdom och ngt slags ”olycka”. Avståndet är lite långt, och det stämmer kanske inte med skriken, men ändå.

Omvänt så har ju en tänkt vuxen förövare uppenbarligen inte förberett sig med en plastsäck och en bil, utan synbarligen tagit beslutet där och då och bara släpat undan kroppen hjälpligt.

Om nu monsieur SD haft en kränknkningsreprimand på sig sen tidigare, glad i hågen gått till LW för en pratstund och sen upptäckt sig befinna sig i en sits där hon skriker i högan sky, för att tillkalla grannar och polis, så kan SD fått väga geocaching-semestern med HD i USA mot risken att få sitta i häkte för grov kvinnofridskränkning och invänta rättegång, och lagt sin röst på den redan betalda semestern med frun.

Oavsett varför SD gick dit (om det var för att resonera kring ett ultimatum eller för att han ansåg att de ”umgicks”), så slutade nog inte kvällen som han hade tänkt sig. För då borde han väl haft med sig säck och spade.

Eller i alla händelser varit så förberedd att hon inte fick chansen att skrika.
Citera
2018-05-25, 19:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
Det tror jag inte. Dom utgick garanterat från att det var hon från början. Funkar liksom inte så..." Vi ger fan i att göra något och sätter oss och väntar tills kroppen är officiellt identifierad".

Ja givetvis. Så många försvunna resp döingar finns det inte ens i Örebro.
Citera
2018-05-25, 19:09
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Att det tar tid kanske beror på att de försöker få svar på om hon var död eller fortfarande nätt och jämt vid liv när hon placerades eller hamnade där hon gjorde.
Citera
2018-05-25, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Sen kan jag inte låta bli att få lite upplevelse av nära-anhörig-mord när jag hör hur kroppen placerats. Som om det var en ungdom och ngt slags ”olycka”. Avståndet är lite långt, och det stämmer kanske inte med skriken, men ändå.

Jag har inte läst ikapp allt nu så förlåt om jag upprepar något. Jag har däremot ätit lunch med en bekant till de inblandade. Detta är i mina ögon en mjuk, varm och from person. Hen säger inte mer än nödvändigt och jag kan inte minnas att denne någonsin snaskat i människors tragedier. Hur som helst nämndes, återigen, sonen. Jag ville inte fråga för mycket men har hört tidigare att det varit större konflikter mellan BO och sonen. Inte tonårstjafs utan av en annan dignitet. Det är sonen själv som ska ha berättat detta för vissa vänner som sedan berättat för vuxna bland annat.

Anledningen till att det tog några dagar innan försvinnandet nådde allmänheten kan bero på att UW jobbar inom försvaret. Även detta ska sonen ha pratat öppet om, pappans arbete alltså. Vad eller var han jobbar frågade jag inte om. Men kopplingen till honom borde väl varit det första som kollades och eventuellt avskrevs? Vilka kollar sådant? Säkerhetspolisen? Hur lång tid tar sådant?

Jag har svårt att tro att de omtalade skriken kommit från BO. Vittnet ska ha hört dessa mellan 23.30 och 23.35. Enligt media ska den sista kontakten med BO ha skett vid 23.30. Om det skett per telefon eller dator är höljt i dunkel men om BO sedan har gått ut så får man lägga till tid för att kolla av barnen som sover och ta på sig ytterkläder. Hur jag än räknar så kan BO inte ha befunnit sig vid planket kl 23.30 när vittne hör skrik.

Det är alltför mycket som känns konstigt. Preliminär identifiering. Varför går polisen ut med det? Det hade väl varit enklare att säga att identifieringen inte var klar? Någonstans skrevs det, i samband med att identiteten var klar, att obduktion och dödsorsak skulle dröja någon dag till. Nu är den inte klar. Om spåren leder mot SD och HD så borde vi ha hört mer tror jag. Just nu är det bara tyst om allt. Brukar det vara så?

Vad händer om det är en minderårig som är ansvarig för dådet? Läggs locket på då? Blir det ingen rättegång? Skyddas GM på grund av sin ålder? Hur brukar det vara i sådana fall?
Citera
2018-05-25, 19:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Jo, det förstår väl jag också. Men den våldsamma personen brukar inte låta offret skrika under en femminutersperiod innan hen ser till att tysta offret. Då stryper väl gärningsmannen rimligtvis offret så fort offret börjar föra oväsen och inte efter fem minuters skrikande?
Känns kanske lite som en kvinna som gärningsman. Hon var inte stark nog att hon kunde genomföra det snabbt, även om hon hade kniv. Därav skrikande i omgångar.
Citera
2018-05-25, 19:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har inte läst ikapp allt nu så förlåt om jag upprepar något. Jag har däremot ätit lunch med en bekant till de inblandade. Detta är i mina ögon en mjuk, varm och from person. Hen säger inte mer än nödvändigt och jag kan inte minnas att denne någonsin snaskat i människors tragedier. Hur som helst nämndes, återigen, sonen. Jag ville inte fråga för mycket men har hört tidigare att det varit större konflikter mellan BO och sonen. Inte tonårstjafs utan av en annan dignitet. Det är sonen själv som ska ha berättat detta för vissa vänner som sedan berättat för vuxna bland annat.

Anledningen till att det tog några dagar innan försvinnandet nådde allmänheten kan bero på att UW jobbar inom försvaret. Även detta ska sonen ha pratat öppet om, pappans arbete alltså. Vad eller var han jobbar frågade jag inte om. Men kopplingen till honom borde väl varit det första som kollades och eventuellt avskrevs? Vilka kollar sådant? Säkerhetspolisen? Hur lång tid tar sådant?

Jag har svårt att tro att de omtalade skriken kommit från BO. Vittnet ska ha hört dessa mellan 23.30 och 23.35. Enligt media ska den sista kontakten med BO ha skett vid 23.30. Om det skett per telefon eller dator är höljt i dunkel men om BO sedan har gått ut så får man lägga till tid för att kolla av barnen som sover och ta på sig ytterkläder. Hur jag än räknar så kan BO inte ha befunnit sig vid planket kl 23.30 när vittne hör skrik.

Det är alltför mycket som känns konstigt. Preliminär identifiering. Varför går polisen ut med det? Det hade väl varit enklare att säga att identifieringen inte var klar? Någonstans skrevs det, i samband med att identiteten var klar, att obduktion och dödsorsak skulle dröja någon dag till. Nu är den inte klar. Om spåren leder mot SD och HD så borde vi ha hört mer tror jag. Just nu är det bara tyst om allt. Brukar det vara så?

Vad händer om det är en minderårig som är ansvarig för dådet? Läggs locket på då? Blir det ingen rättegång? Skyddas GM på grund av sin ålder? Hur brukar det vara i sådana fall?
UW jobbar på ett företag som heter Tools. Om han jobbar inom försvaret är det kanske i egenskap av medlem i Hemvärnet?
Citera
2018-05-25, 19:57
Medlem
Gabriel Knights avatar
Arbetskamrater?? Hade hon några arbetskamrater som hon umgicks med eller var det bara geocache-människor? Jag har inte tittat så mycket i hennes blogg men av det lilla jag läste som var länkat hit stod bara en sak: hon hade en snäll chef som lät henne smita från jobbet för att utöva sin hobby. Något annat om att hon umgicks med arbetskamrater även på fritiden har jag inte sett.
Tänk om någon arbetskamrat var arg för att hon hela tiden smet iväg för att "leka skattletare" och lät de andra göra hennes arbetssysslor? Tänk om denne en dag blev så arg och tokig på det hela att denne ville få ett slut på det?
Citera
2018-05-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
UW jobbar på ett företag som heter Tools. Om han jobbar inom försvaret är det kanske i egenskap av medlem i Hemvärnet?

Jag menar att du har fel och att det där är gamla uppgifter. Jag tror bestämt på att människor i deras närhet vet bättre än att ljuga om en sådan sak.
Citera
2018-05-25, 20:00
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:

Sist först: Jag tror absolut (utan att veta) att man är extra försiktig och tyst om man har misstankar om att en minderårig kan vara inblandad. De närmast anhöriga är säkert kollade. Vore väl grovt tjänstefel annars men som sagt så går man garanterat eller förhoppningsvis varsamt fram med minderåriga.

Vad gäller pappa UW:s jobb så finns han på en helt annan arbetsplats enligt uppgifter här än inom försvaret. Två jobb? Hemligt jobb? Sonen hittar på? Märkligt.

Angående tiden för senaste kontakt så finns även en möjlighet att den som säger sig ha haft denna kontakt inte är helt sanningsenlig. Självklart kan de hemska skrik som vittnen hört till och från under ett par, fem minuter härröra från någon annan. Eller vara fabricerade, även om jag tror på dessa vittnen. Tillsvidare.
Citera
2018-05-25, 20:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag menar att du har fel och att det där är gamla uppgifter. Jag tror bestämt på att människor i deras närhet vet bättre än att ljuga om en sådan sak.
De företag jag arbetat på har varit ganska snabba på att uppdatera viktiga saker som t. ex. vem man ska kontakta i försäljningsärenden. Menar du att detta är ett undantag?

Och jag blir nyfiken, när hade alltså UW sin militära karriär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in