Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Okej tack. Finns det något annat fall i Sverige som har ingredienser som detta? Då tänker jag på preliminära identifieringen, fördröjd obduktion och tystnad från polisen (som trots allt meddelade att pressmeddelanden skulle komma kl 14 varje dag men inte gav något)? Jag känner inte igen gången. Har det funnits andra fall där polis misstänkt människorov men väntat flera dagar med att gå ut med uppgiften?
Hur lång tid tar det innan en avliden person försvinner från sajter som ratsit och birthday?
Just den preminära identifierngen tycker jag inte är speciellt konstig, var väl ett kort tag så med Lisa Holm fallet, där har jag för mig att de sade de "hittat en avliden person som de bedömer är Lisa Holm", vilket i klartext innebär 99,999999999999999999% säker, och så var det även i detta fall. Hanteringen i övrigt är väl lite märklig, att de inte vill svara på om någon är anhållen i sin utevaro, och obekräftade spekulationer på nätet att SD och HD är utomlands. Om de gått under jorden utomlands och är huvudmisstänkta borde väl polisen gå ut med det. Eller så har de något skäl att inte göra det. Jag tror att fallet är öppet polisiärt också, tror varken polisen stängt varken SD/HD-spåret, familjespåret, kanske inte heller andra spår.