2018-05-25, 20:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Växelbruk är modellen. För att inte dränera all näring ur samma jord.

Nä. Vill man inte skörda ska man inte så. Eller hellre, man ska bara så där man vill skörda. De som sår och inte skördar får allehanda problem som till slut blir ohanterliga.

Det där går att förstå på lite olika sätt.
Det är då lien åker fram
Citera
2018-05-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Och jag blir nyfiken, när hade alltså UW sin militära karriär?

Jag försökte svara dig i pm men kontot är för nytt och jag får bara skriva till moderatorer
Jag är osäker på om jag ska gå ut med mer uppgifter om detta publikt?
Citera
2018-05-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vad händer om det är en minderårig som är ansvarig för dådet? Läggs locket på då? Blir det ingen rättegång? Skyddas GM på grund av sin ålder? Hur brukar det vara i sådana fall?

Gränsen för att vara straffmyndig är 15 år, och äldste sonen är 16, så rättegång skulle det bli om det skulle visa sig vara fallet. Men antagligen är de mer försiktiga, både i kommentarer i media, och gör inte anhållande om de inte är absolut säkra att det är på det sättet.
Citera
2018-05-25, 20:28
Medlem
Sockerhalss avatar
Locket är stängt. Kod 291. Valår. Löfven har urusla siffror. Lena vurmade för flyktingBARNEN.
Jag tror tystnaden beror på det. Media har aldrig tagit hänsyn till en make,ex tidigare. Inte om det är folk med nordiskt ursprung.
Lägg även märke till att massvåldtäkterna "minskat". Förut var det minst en om dagen,gruppvåldtäkter inberäknat. Tänk på att all media är vänsterstyrt. Man gör detta för att Löfven inte ska förlora ansiktet helt,eller t.om kanske stiga lite.
Jag tror fortfarande att hon hållits fånge och utsatts för gruppvåldtäkt. Sedermera rymt samt blivit infångad på platsen bakom planket. Dödad där.
Jag undanber mej alla påhopp typ "rasist". Detta är min tro, och den har jag all rätt att framföra.
Senast redigerad av Sockerhals 2018-05-25 kl. 20:30.
Citera
2018-05-25, 20:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag försökte svara dig i pm men kontot är för nytt och jag får bara skriva till moderatorer
Jag har inga råd att ge dig, du får avgöra själv. Men jag finner det rätt sannolikt att han lyfter på luren om jag ringer honom i egenskap av KAM på Tools på måndag.
Citera
2018-05-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Gränsen för att vara straffmyndig är 15 år, och äldste sonen är 16, så rättegång skulle det bli om det skulle visa sig vara fallet. Men antagligen är de mer försiktiga, både i kommentarer i media, och gör inte anhållande om de inte är absolut säkra att det är på det sättet.

Okej tack. Finns det något annat fall i Sverige som har ingredienser som detta? Då tänker jag på preliminära identifieringen, fördröjd obduktion och tystnad från polisen (som trots allt meddelade att pressmeddelanden skulle komma kl 14 varje dag men inte gav något)? Jag känner inte igen gången. Har det funnits andra fall där polis misstänkt människorov men väntat flera dagar med att gå ut med uppgiften?

Hur lång tid tar det innan en avliden person försvinner från sajter som ratsit och birthday?
Citera
2018-05-25, 20:42
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Men vad spelar det för roll om hon varit gift med någon i försvaret? Lisa Holms pappa jobbade väl för SOG men det var ju inget lock på för den saken. Även om killen jobbar som topphemlig spion har jag svårt att se hur det skulle påverka hans ex-frus förehavanden
Citera
2018-05-25, 20:43
Medlem
Det finns en UW i Karlstad också. Kan denne vara den som är anställd på Tools som key account manager? Ganska vanligt att företag i vårt område är indelade gemensamma regioner för både Örebro och Värmlands län.
Citera
2018-05-25, 20:43
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Utredarna lämnar väl ut vilka uppgifter de vill, och med prime suspects utomlands så kanske de ser skäl att vänta med dödsorsak till dess de har ngn att förhöra.

De kanske inte ens vill ange att dödsorsaken är känd men vi håller på den av utredningsskäl.

Sen kan jag inte låta bli att få lite upplevelse av nära-anhörig-mord när jag hör hur kroppen placerats. Som om det var en ungdom och ngt slags ”olycka”. Avståndet är lite långt, och det stämmer kanske inte med skriken, men ändå.

Omvänt så har ju en tänkt vuxen förövare uppenbarligen inte förberett sig med en plastsäck och en bil, utan synbarligen tagit beslutet där och då och bara släpat undan kroppen hjälpligt.

Om nu monsieur SD haft en kränknkningsreprimand på sig sen tidigare, glad i hågen gått till LW för en pratstund och sen upptäckt sig befinna sig i en sits där hon skriker i högan sky, för att tillkalla grannar och polis, så kan SD fått väga geocaching-semestern med HD i USA mot risken att få sitta i häkte för grov kvinnofridskränkning och invänta rättegång, och lagt sin röst på den redan betalda semestern med frun.

Oavsett varför SD gick dit (om det var för att resonera kring ett ultimatum eller för att han ansåg att de ”umgicks”), så slutade nog inte kvällen som han hade tänkt sig. För då borde han väl haft med sig säck och spade.

Eller i alla händelser varit så förberedd att hon inte fick chansen att skrika.

Det fetade. Det var en skarpsynt iakttagelse. Eftersom äldste sonen haft problem med sin mor och t o m fått ringa polis så kanske mitt halvskämt om självförsvar inte är nåt skämt.
Citera
2018-05-25, 20:44
Medlem
Citat:
Okej tack. Finns det något annat fall i Sverige som har ingredienser som detta? Då tänker jag på preliminära identifieringen, fördröjd obduktion och tystnad från polisen (som trots allt meddelade att pressmeddelanden skulle komma kl 14 varje dag men inte gav något)? Jag känner inte igen gången. Har det funnits andra fall där polis misstänkt människorov men väntat flera dagar med att gå ut med uppgiften?

Hur lång tid tar det innan en avliden person försvinner från sajter som ratsit och birthday?

Just den preminära identifierngen tycker jag inte är speciellt konstig, var väl ett kort tag så med Lisa Holm fallet, där har jag för mig att de sade de "hittat en avliden person som de bedömer är Lisa Holm", vilket i klartext innebär 99,999999999999999999% säker, och så var det även i detta fall. Hanteringen i övrigt är väl lite märklig, att de inte vill svara på om någon är anhållen i sin utevaro, och obekräftade spekulationer på nätet att SD och HD är utomlands. Om de gått under jorden utomlands och är huvudmisstänkta borde väl polisen gå ut med det. Eller så har de något skäl att inte göra det. Jag tror att fallet är öppet polisiärt också, tror varken polisen stängt varken SD/HD-spåret, familjespåret, kanske inte heller andra spår.
Citera
2018-05-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har inga råd att ge dig, du får avgöra själv. Men jag finner det rätt sannolikt att han lyfter på luren om jag ringer honom i egenskap av KAM på Tools på måndag.

Någon får väl ringa och kolla om han jobbar på Tools. Ni kommer inte finna honom där.
Citera
2018-05-25, 20:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Jag har inte läst ikapp allt nu så förlåt om jag upprepar något. Jag har däremot ätit lunch med en bekant till de inblandade. Detta är i mina ögon en mjuk, varm och from person. Hen säger inte mer än nödvändigt och jag kan inte minnas att denne någonsin snaskat i människors tragedier. Hur som helst nämndes, återigen, sonen. Jag ville inte fråga för mycket men har hört tidigare att det varit större konflikter mellan BO och sonen. Inte tonårstjafs utan av en annan dignitet. Det är sonen själv som ska ha berättat detta för vissa vänner som sedan berättat för vuxna bland annat.

Anledningen till att det tog några dagar innan försvinnandet nådde allmänheten kan bero på att UW jobbar inom försvaret. Även detta ska sonen ha pratat öppet om, pappans arbete alltså. Vad eller var han jobbar frågade jag inte om. Men kopplingen till honom borde väl varit det första som kollades och eventuellt avskrevs? Vilka kollar sådant? Säkerhetspolisen? Hur lång tid tar sådant?

Jag har svårt att tro att de omtalade skriken kommit från BO. Vittnet ska ha hört dessa mellan 23.30 och 23.35. Enligt media ska den sista kontakten med BO ha skett vid 23.30. Om det skett per telefon eller dator är höljt i dunkel men om BO sedan har gått ut så får man lägga till tid för att kolla av barnen som sover och ta på sig ytterkläder. Hur jag än räknar så kan BO inte ha befunnit sig vid planket kl 23.30 när vittne hör skrik.

Det är alltför mycket som känns konstigt. Preliminär identifiering. Varför går polisen ut med det? Det hade väl varit enklare att säga att identifieringen inte var klar? Någonstans skrevs det, i samband med att identiteten var klar, att obduktion och dödsorsak skulle dröja någon dag till. Nu är den inte klar. Om spåren leder mot SD och HD så borde vi ha hört mer tror jag. Just nu är det bara tyst om allt. Brukar det vara så?

Vad händer om det är en minderårig som är ansvarig för dådet? Läggs locket på då? Blir det ingen rättegång? Skyddas GM på grund av sin ålder? Hur brukar det vara i sådana fall?
Tack för din info om sonen.
Det är misstänkt tyst, ja, och man säjer att man inte har nån misstänkt.
Det känns svårt att tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in