2018-05-25, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Ja, det är patetiskt att bara problematisera cementeringen av mansnormer och manliga stereotyper när det passar. Sådant gör andrahandssorteringens likhetsfeminister...

Vet inte hur många gånger som jag har sett Merapi förarga sig över mansnormer och manliga stereotyper men i det här fallet så är det tydligen ok att myndigheter cementerar sådant. Förmodligen är det viktigare för den här människan att tampas med meningsmotståndare ad absurdum än att stå upp för sin egen värdegrund och hålla på sin karaktär.

Hon verkar bära fanan som likhetsfeminist som en annan bär billigare märkeskläder... typ ett par sneakers från Nike.

Uh... *ruskar på huvudet*

Det är frustrerande minst sagt.

Jag har sett två, kanske tre feminister i forumet på de 8 år jag vistats här som varit förmögna att erkänna när de haft fel, som varit öppna för diskussion och inte bara gått in för att "vinna" sitt könskrig oavsett hur ofta de måste vända på kappan och hur mycket de måste hyckla.

Fast jag tror inte att det endast är radikala feminister som står som hinder för att män ska erbjudas proportionerlig hjälp av samhället. Det är inpräntat i oss alla att kvinnor är värda lite mer.

Män vill hjälpa kvinnor, kvinnor vill hjälpa kvinnor. En gnällig mespropp till man är en oduglig man, lite stryk kanske får fason på honom. Även jag tycker detta rent spontant men principiellt tycker jag verkligen inte så.

Om jag kan få bukt på mina generaliseringar med hjälp av en liten smula eftertanke så tycker jag att offentliga institutioner borde kunna göra detsamma. Men de gör de inte och det kan ju diskuteras varför det är så.
Citera
2018-05-25, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Vilken halmgubbe. Har du fler?

Jaaaaa, en halmgubbe igen.

Asså varför säger du att du vet vad självförsvar är när du inte har en susning... Dina exempel ovan är inte ens självförsvar.....
Bra, då har vi rett ut vad självförsvar betyder så kan du sluta tjata om det sen.
Citera
2018-05-25, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Min mamma är både läskunnig och klipsk så hon kommer givetvis se dina förvirrade sammanflätningar av skribenter för vad dom är.

Du kan inte utgå från att jag (eftersom att jag har penis) är alla som män som skrivit i tråden och tycker likadant. Försök hålla isär det som skrivs av mig och vad som skrivs av andra.

Blir väldigt svårt att föra dialog med någon som kräver svar för vad någon annan sagt, eller vad du antar att någon tycker. Är det penisen som gör att du tror att jag vill lägga ned kvinnojourer eller offentlig stödverksamhet för män bara för att på så vis översvämma kvinnojourer?

Om jag tyckt så så hade jag skrivit det. Utgå från det, snälla.
Att du vill lägga med kvinnojourer vet jag eftersom du anser att kvinnojourerna ”hatar män” och inte vill att skattepengar ska gå till såna som hatar män. Vad de gör var uppenbarligen oväsentligt.

Om jag hade trott att du ville lägga ner offentlig stödverksamhet för män bara för att på så vis översvämma kvinnojourer, och att det dessutom skulle ha något samband med penis eller inte hade jag nog skrivit så.
Senast redigerad av Ipsi 2018-05-25 kl. 17:13.
Citera
2018-05-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Att du vill lägga med kvinnojourer vet jag eftersom du anser att kvinnojourerna ”hatar män” och inte vill att skattepengar ska gå till såna som hatar män. Vad de gör var uppenbarligen oväsentligt.

Alltså sa jag inte att jag vill att kvinnojourer ska stängas, du antog det. Det är vidden av din "vetskap", att du tror saker helt utan fog.

Jag kan lugna dig med att säga att jag inte vill lägga ned kvinnojourer, jag vill däremot inte tvingas betala för att dessa ideologiska fanatiker ska få spendera tid på att hata mig därför att jag har penis.

Helt orimligt?

Citat:
Om jag hade trott att du ville lägga ner offentlig stödverksamhet för män bara för att på så vis översvämma kvinnojourer, och att det dessutom skulle ha något samband med penis eller inte hade jag nog skrivit så.

Vad bra, så du hade egentligen aldrig något argument för att kvinnojourer ska öppna sig för män? Du bara fäktade lite?
Citera
2018-05-25, 17:22
Avslutad
Citat:
Alltså sa jag inte att jag vill att kvinnojourer ska stängas.

Jag kan lugna dig med att säga att jag inte vill lägga ned kvinnojourer, jag vill däremot inte tvingas betala för att dessa ideologiska fanatiker ska få spendera tid på att hata mig därför att jag har penis.

Helt orimligt?

Vad bra, så du hade egentligen aldrig något argument för att kvinnojourer ska öppna sig för män? Du bara fäktade lite?
Nej, varför skulle jag argumentera för att kvinnojourer skulle öppna sig för män?

Sa jag inte redan från början att de har fullt upp med det de redan gör och att de naturligtvis får avgöra helt själva vilka de vill engagera sig för och inte?
Citera
2018-05-25, 17:36
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Bra, då har vi rett ut vad självförsvar betyder så kan du sluta tjata om det sen.

Vi? Du vet inte ens vad självförsvar är. Hade du vetat det hade du inte länkat mord....

Och eftersom du inte vet vad självförsvar är så du den sista att bedöma om "våld i nära relationer".
Citera
2018-05-25, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Vi? Du vet inte ens vad självförsvar är. Hade du vetat det hade du inte länkat mord....

Och eftersom du inte vet vad självförsvar är så du den sista att bedöma om "våld i nära relationer".
Du verkar vara av den uppfattningen att om kvinnan slagit först så är det inte mord utan självförsvar.

Och om en man besökt en mansjour och fått höra att det är hans fel att kvinnan slagit honom så är det inte mord när han går hem och dödat henne utan självförsvar.

Nu vet du att det inte har med saken att göra även om det skulle vara så att både Lotta och Tova klippte till så snart de fick chansen.

Och nu när du vet vad som är självförsvar och vad som inte är det så kan du sluta tjata om att jag är emot självförsvar för män.
Senast redigerad av Ipsi 2018-05-25 kl. 17:52.
Citera
2018-05-25, 18:01
Medlem
Citat:
Nej, varför skulle jag argumentera för att kvinnojourer skulle öppna sig för män?

Jag missade ett "inte" där tror jag nog.

Citat:
Sa jag inte redan från början att de har fullt upp med det de redan gör och att de naturligtvis får avgöra helt själva vilka de vill engagera sig för och inte?

Du sa det jag varpå du fortsatte att raljera om alla möjliga löjliga anledningar till varför de inte kan hjälpa män.

Aja, vi kommer ingen vart här. Du är av en åsikt och gör allt för att försvara den.
Citera
2018-05-25, 18:10
Medlem
Citat:
Alltså sa jag inte att jag vill att kvinnojourer ska stängas, du antog det. Det är vidden av din "vetskap", att du tror saker helt utan fog.

Helt orimligt?

Hur exakt hatar kvinnojourer din penis?
och hur märker du detta ens? jag mena händer det nått i kalsongerna varje gång du passerar en kvinnojour, en underlivs protest eller vadå?

Det du betalar för när dina skattepengar gå till kvinnojourer, är div. "fanatiska" mäns kvinnohat.
kanske du borde fundera en sväng på.
Citera
2018-05-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hur exakt hatar kvinnojourer din penis?
och hur märker du detta ens? jag mena händer det nått i kalsongerna varje gång du passerar en kvinnojour, en underlivs protest eller vadå?

Kopparmynt har postat flera exempel på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det du betalar för när dina skattepengar gå till kvinnojourer, är div. "fanatiska" mäns kvinnohat.
kanske du borde fundera en sväng på.

När en man misshandlar en annan man, är det manshat?
Du borde fundera en sväng, eller två över det.
Citera
2018-05-25, 18:26
Medlem
Citat:
Kopparmynt har postat flera exempel på detta.

Jasså du, du överlämnar svaret till honom alltså, betyder det att du inte hade något svar?

Citat:
När en man misshandlar en annan man, är det manshat?
Du borde fundera en sväng, eller två över det.
Det beror på i vilket sammanhang, män misshandlar varandra i fler sammanhang än de misshandlar kvinnor skulle jag nog påstå.
Senast redigerad av Merapi 2018-05-25 kl. 18:29.
Citera
2018-05-25, 18:29
Medlem
Citat:

Män vill hjälpa kvinnor, kvinnor vill hjälpa kvinnor. En gnällig mespropp till man är en oduglig man, lite stryk kanske får fason på honom. Även jag tycker detta rent spontant men principiellt tycker jag verkligen inte så.

Ja och det här är viktigt. Det är möjligt att man ofta kan ställa högre krav på en man än en kvinna, men lite realism skadar inte heller. Säg att en 23-årig kille råkar ut för en borderline eller något liknande som dessutom gör sig gravid. Skall han då typ förväntas bota henne(???) och reda ut allt mellan himmel och jord helt på egen hand och samtidigt behandlas som en kvinnomisshandlare? Det fungerar inte oavsett hur "stor och stark" han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in