Citat:
Ja, det är patetiskt att bara problematisera cementeringen av mansnormer och manliga stereotyper när det passar. Sådant gör andrahandssorteringens likhetsfeminister...
Vet inte hur många gånger som jag har sett Merapi förarga sig över mansnormer och manliga stereotyper men i det här fallet så är det tydligen ok att myndigheter cementerar sådant. Förmodligen är det viktigare för den här människan att tampas med meningsmotståndare ad absurdum än att stå upp för sin egen värdegrund och hålla på sin karaktär.
Hon verkar bära fanan som likhetsfeminist som en annan bär billigare märkeskläder... typ ett par sneakers från Nike.
Uh... *ruskar på huvudet*
Vet inte hur många gånger som jag har sett Merapi förarga sig över mansnormer och manliga stereotyper men i det här fallet så är det tydligen ok att myndigheter cementerar sådant. Förmodligen är det viktigare för den här människan att tampas med meningsmotståndare ad absurdum än att stå upp för sin egen värdegrund och hålla på sin karaktär.
Hon verkar bära fanan som likhetsfeminist som en annan bär billigare märkeskläder... typ ett par sneakers från Nike.
Uh... *ruskar på huvudet*
Det är frustrerande minst sagt.
Jag har sett två, kanske tre feminister i forumet på de 8 år jag vistats här som varit förmögna att erkänna när de haft fel, som varit öppna för diskussion och inte bara gått in för att "vinna" sitt könskrig oavsett hur ofta de måste vända på kappan och hur mycket de måste hyckla.
Fast jag tror inte att det endast är radikala feminister som står som hinder för att män ska erbjudas proportionerlig hjälp av samhället. Det är inpräntat i oss alla att kvinnor är värda lite mer.
Män vill hjälpa kvinnor, kvinnor vill hjälpa kvinnor. En gnällig mespropp till man är en oduglig man, lite stryk kanske får fason på honom. Även jag tycker detta rent spontant men principiellt tycker jag verkligen inte så.
Om jag kan få bukt på mina generaliseringar med hjälp av en liten smula eftertanke så tycker jag att offentliga institutioner borde kunna göra detsamma. Men de gör de inte och det kan ju diskuteras varför det är så.