Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-25, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Dom bär burkan av religiösa skäl.
Burkan är en hatsymbol. För att förtrycka kvinnor. Och för att visa att man minsann är bättre än en otrogen svensk. Nazister bär hakkors av ideologiska skäl.
Citera
2018-05-25, 16:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Jag tillhör den sällsynta skarar som avskyr alla stormakter och inte litar på någon av dem. Därför att alla stormakter (inklusive Ryssland) gör vad som helst för att få kontroll på oss mindre länder, för dem är vi bara bönder på ett större schackbräde.

Jag litar inte på ryssar, tyskar, amerikaner, fransmän eller någon stormakt. Jag litar enbart på våra nordiska brödrafolk. Den som på riktigt tror att inte ryssarna spionerar på oss är inte lite naiv. Det är dock inget konstigt, det är inte så att ryssarna bedriver detta spel mer än någon annan stormakt. Till och med Sverige spionerar på andra länder, skillnaden är att stora länder försöker påverka mindre. Vare sig landet heter USA eller Ryssland. USA har inflytelseagenter i USA (varav flera är riksdagsledamöter) och Ryssland har inflytelseagenter i Sverige. Den som blint litar på ryssarna bara för att Putin retar upp Merkel med flera bör tänka ett varv till.

Med det sagt ser jag inte Ryssland som en fiende, jag ser heller inte USA som en fiende. Däremot litar jag inte på dem och kommer aldrig se dem som allierade eller vänner.

En sund inställning. Vi ska inte lita på någon av stormakterna och än mindre alliera oss med någon av dem. Då riskerar vi bara att bli indragna i deras konflikter och i värsta fall användas som språngbräda för angrepp i den ena eller andra riktningen. Tänker här främst på Gotland.

Detta sagt, så ska vi inte heller skaffa oss fiender i onödan. Det går att ha goda relationer med stormakterna utan att låta dem styra vår utrikes- och försvarspolitik eller genom värdlandsavtal ge dem tillgång till baser i Sverige.

Men då måste vi förstås kunna försvara oss själva. Neutralitetspolitiken tjänade oss väl i många år, men den byggde på ett starkt svenskt försvar.
Citera
2018-05-25, 16:57
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Friatider.se har slagit upp stort om bönemötet i Växjö

Dra åt helvete, det bästa jag läst NÅGONSIN om svensk politik!

Det här är realpolitik!
Bra jobbat AFS!

Jag har inte sett hela videon än utan bara Jeffs domsprofetior och Gustavs tal efter det.

Mycket hårtslående och Svenskvänligt.
Citera
2018-05-25, 16:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Eller har de verkligen det? Böneutrop, totalt förfallen välfärd, bostadsbrist, polisiär kris, terrorism, våldtäkter och ökade skatter = SD 20-25% och AFS vadå 1-5% max? Det är inbillning och önskedrömmar att tro på något uppror.
Uppror? Nej, det menar jag inte heller, om du tänker på våld etc. Jag tror dock att med den rella utvecklig vi ser nu och fram för allt kommer få se i samhället, så kommer en stor del av det sk. 7-partiet vara rökta. De har haft sin chans att rätta till sina stora misstag. Men de tog den inte.
Citera
2018-05-25, 17:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Hur gick det?
Bra med uppslutning? Fiasko? Vänstern bråkade?

Titta själv och bedöm?

(FB) Alternativ för Sveriges torgmöte mot böneutrop i Växjö!
Citera
2018-05-25, 17:04
Riktigt bra tal, ska bli spännande att se fortsättningen på deras kampanj samt deras valrörelse. Känner mig väldigt säker att kunna rösta på dem
Citera
2018-05-25, 17:04
Medlem
maxatdunders avatar
Babbarna i kommentarerna lackar ur på svenskar, låter ju som de själva är rasister... Ironiskt nog finns det många som invandrare som röstar på SD "rasistparti",
Citera
2018-05-25, 17:05
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Ja, provocerande för nasister. Vanligt folk lyfter inte ens på ögonen.
Burka är nog provocerande för några fler än nazister... är säker på att en majoritet av befolkningen är emot burka på allmän plats, jobb, skola etc.
Citera
2018-05-25, 17:08
Medlem
baggebo1s avatar
Vilken fantastisk lyckad start på valrörelsen! Bra uppslutning, bra plats, bra av polisen att inte spärra av.

Blev imponerad av Hahnes tal, han är jäkligt duktig. Och sen Kasselstrand så klart, men han kan ju inte göra fel, det visste man sen innan.
Citera
2018-05-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliocentrat
Är det ofrånkomligt att de missar riksdagen?

Var det Britney Spears hon hette?
Ooops I did it again..en slint på tangentbordet.
Det är naturligtvis ofrånkomligt att de inte missar riksdagsinträde 22.
Bara en fråga om tid,intet annat...kan till och med gå redan i detta nådens år men det är svårt att nå igenom de etablerades monopol på tid hos massmedia.
Citera
2018-05-25, 17:13
Medlem
hagsatras avatar
Kul! Ses i Stockholm imorgon kl 12 vid Stureplan!
Citera
2018-05-25, 17:21
Medlem
Hade AfS tillstånd för böneutropet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här