Citat:
Ursprungligen postat av
hajpadeg
Jag får inte riktigt ihop uppgiften om att hon skrikit för full hals i 5 minuter, om den nu är korrekt, med att hon mördats. Hur jag än vrider och vänder på det har jag svårt att få fram någon logisk förklaring.
Jag funderar också på det. Kanske fick hon slag/trampade snett/ramlade i all panik så att hennes benskador gjorde att hon inte kunde röra på sig? Om jag förstått det rätt så var det inte länge sedan hon började kunna stödja på benen och cykla igen efter skidolyckan (och därför tror jag vi kan skrota alla ideer om att hon skulle ha sprungit, klättrat i träd osv. Hon var rädd om sig då hon ville tillbaka till ett aktivt liv och hon var säkert mycket medveten om vad hon fick och inte fick göra för rörelser, som den vältränade person hon var).
Ponera att SD orsakat detta direkt eller indirekt, får panik när hon skriker, håller handen för hennes mun, talar lugnande o h försöker få henne att lova att inte skrika, släpper greppet. De kanske grälar vidare, han slår till igen, hon skriker, han håller för munnen (förlåt förlåt, ska inte hända igen), släpper, hon skriker osv. tills han får nog.
Hon kan kanske också lämnats med livshotande skador och pga. benskadan inte kunnat röra sig utan bara skrikit tills hon inte orkade längre? Men vad skulle det vara för skador? Förblödning..?
Tragiskt är det i alla fall och jag tror att tystnaden beror på att man väntar in SD och HD.