2018-05-25, 13:47
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det var nog inte ett konstant skrikande i 5 min., utan var ett flertal skrik i dödsångest. Under några minuter, kanske 5 skrev hen. Kan tänka mig att det var ett slagsmål, för LW en dödskamp mot GM. Under denna tid kan många slag och sparkar utdelats och kanske avslutats med strypning. Vem vet. Men ihållande skrik i 5 min. kan vi glömma.

så här beskriver uppgiftslämnaren det (så inga nya omskrivningar uppstår)

Citat:
"Extremt höga panikslagna skrik som kom i omgångar under några minuter. Varken jag eller min sambo har hört något liknande och önskar inte göra det igen. Vindstilla, extremt lite trafik och ett bullerplank som hjälpte till att studsa ljudet mot oss."
Citera
2018-05-25, 13:50
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Det ska visst inte ha funnits någ spår i hemmet är sagt från några olika håll här från användare som åtminstone jag inte har något direkt skäl att tvivla på än så länge. Om inte något nytt har framkommit igår eller idag? Missade ett par sidor här igår som jag tänker läsa snart.

Aha! Det förklarar kanske saken, om nu detta har med mordet att göra. Ok, men verkar ändå inte som något bra ställe att placera något i/på, men alldeles i närheten är förstås en möjlighet.
” 15 maj
På morgonen anmäls hon försvunnen av sina anhöriga. Polisen spärrar av hennes bostad och gör fynd som pekar på att hon troligen inte försvunnit frivilligt.”
Dagen. http://www.dagen.se/nyheter/misstankta-mordet-pa-lena-wesstrom-detta-har-hant-1.1146681
Bara ett exempel på att det fanns fynd som gjorde att man satte rubrik människorov.
Citera
2018-05-25, 13:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewinggum
såg en dokumentär på tv att hon bor i en småstad ca 3 mil norr o Örebro.

Det är ju tillräckligt nära för att hon ska ha kunnat
vara i Örebro och raggat "lyktstolpar".

Exmaken? SD?

Det skulle inte förundra mig om det visar sig att hon är inblandad
på något sätt.
Citera
2018-05-25, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Jag får inte riktigt ihop uppgiften om att hon skrikit för full hals i 5 minuter, om den nu är korrekt, med att hon mördats. Hur jag än vrider och vänder på det har jag svårt att få fram någon logisk förklaring.

Skriker hon innan hon mördas - varför tillåter mördaren henne i så fall att skrika för full hals i 5 minuter innan hen mördar henne?

Skriker hon för att hon är dödligt skadad - varför ser mördaren inte till att hon är död innan mördaren lämnar henne? Har hen blivit avbruten? Och varför reagerar inte den som i så fall avbröt mördaren på att en kvinna skriker för livet i närheten?

Om mordet skedde impulsivt är strypning den troligaste dödsorsaken, men då kan man inte skrika. Var mordet planerat är kniv det troliga mordvapnet, men om man har en kniv, varför ser man då inte till att offret är avlidet innan man lämnar platsen snarare än riskerar att hon överlever eller drar till sig uppmärksamhet?

Som sagt, får inte ihop det. Skriken känns som en trådsanning alternativt att två händelser blandats ihop, eller så var det en olyckshändelse. Om det där med att hon skrek i fem minuter stämmer lutar det ju snarast åt att hon skadat sig och avlidit som en följd av det snarare än att hon mördats av ovannämnda anledningar.

Lägg av. En människa som anfalls av en brutal person skriker så fort hon märker vartåt det barkar. Strypning som leder till döden föregås tyvärr oftast av att offret skriker för sitt liv. Det gör våldspersonen desperat, och stryper den som skriker.

Det handlar inte om att tillåta, utan om att tysta.
Senast redigerad av rappytt 2018-05-25 kl. 14:10.
Citera
2018-05-25, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det var nog inte ett konstant skrikande i 5 min., utan var ett flertal skrik i dödsångest. Under några minuter, kanske 5 skrev hen. Kan tänka mig att det var ett slagsmål, för LW en dödskamp mot GM. Under denna tid kan många slag och sparkar utdelats och kanske avslutats med strypning. Vem vet. Men ihållande skrik i 5 min. kan vi glömma.

Mest sannolikt är väl att vittnet har dålig tidsuppfattning i så fall. Fem minuter är oerhört lång tid och aldrig att en mördare/våldtäktsman/misshandlare skulle tillåta sitt offer att väsnas i fem minuter innan hen tröttnade och tystade henne.

Det kanske rörde sig om en minut eller ens det, men uppfattades som längre på grund av den spända situationen.
Citera
2018-05-25, 14:02
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
” 15 maj
På morgonen anmäls hon försvunnen av sina anhöriga. Polisen spärrar av hennes bostad och gör fynd som pekar på att hon troligen inte försvunnit frivilligt.”
Dagen. http://www.dagen.se/nyheter/misstankta-mordet-pa-lena-wesstrom-detta-har-hant-1.1146681
Bara ett exempel på att det fanns fynd som gjorde att man satte rubrik människorov.

det kan ju vara dom halvt inslagna paketen,nycklar,plånbok eller vad som helst ,som inte är som vanligt enligt Ex make & barn .bara det att inte vara på plats när minsta sonen vaknar ,kanske brukar väcka med tårta & sång på födelsedagar ,det är vanligt i barnfamiljer .osv

jag lutar mer åt hon är utlockad/utlurad för ett snabbt möte,därav nycklar kvar och olåst dörr .

edit stava :-(
Senast redigerad av zippzon 2018-05-25 kl. 14:08.
Citera
2018-05-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Lägg av. En människa som anfalls av en brutal person skriker så fort hon märker vartåt det barkar. Strypning som leder till döden föregås tyvärr oftast av att offret skriker för sitt liv. Det gör våldspersonen desperat, och stryper den som skriker.

Jo, det förstår väl jag också. Men den våldsamma personen brukar inte låta offret skrika under en femminutersperiod innan hen ser till att tysta offret. Då stryper väl gärningsmannen rimligtvis offret så fort offret börjar föra oväsen och inte efter fem minuters skrikande?
Citera
2018-05-25, 14:11
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
” 15 maj
Jo, det har jag sett men fynd kan vara vad som helst och om dörren var öppen/olåst, presentinslagning kanske som låg framme och ej var färdiginslaget, yngste sonens födelsedag plus att om hon försvann strax före midnatt den 14:e så var antagligen sängen orörd - det borde räcka långt tycker jag. Säkert har familjen sökt hennes förgäves på telefon utan svar - allt antagligen väldigt olikt henne. Men visst kanske det fanns andra spår också, vi vet ju inte, vi som hänger här utanför och undrar.
Citera
2018-05-25, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Jo, det förstår väl jag också. Men den våldsamma personen brukar inte låta offret skrika under en femminutersperiod innan hen ser till att tysta offret. Då stryper väl gärningsmannen rimligtvis offret så fort offret börjar föra oväsen och inte efter fem minuters skrikande?

Tror du det är lätt att strypa en person som slåss för sitt liv och är stark, som jag antar att den vältränade kvinnan var? Jag antar att grannarna i trakten hörde rätt.
Citera
2018-05-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tyvärr så finns det hur många kvinnor som helst
som fortsätter umgås med män som misshandlar dem

Som fortsätter umgås med dem? Ja eller hur? Du menar att de är männen som hotar om det ena och det andra som gör att det är svårt att komma ur ett förhllande där mannen kontrollerar varenda steg.

Idioti att säga att det är kvinnan/kvinnor som försätter och umgås med den man som misshandlar dem.
Ja du ser själv, en kvinna är död nu, ja nu igen säger jag sedan.

Hur vore det om rättsväsendet tar kvinnor på allvar när anmälningar kommer in?
Hur svårt ska det vara?

Lägg skuld och skam där den hör hemma: på gärningsmannen/gärningsmännen.
Citera
2018-05-25, 14:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Som fortsätter umgås med dem? Ja eller hur? Du menar att de är männen som hotar om det ena och det andra som gör att det är svårt att komma ur ett förhllande där mannen kontrollerar varenda steg.

Idioti att säga att det är kvinnan/kvinnor som försätter och umgås med den man som misshandlar dem.
Ja du ser själv, en kvinna är död nu, ja nu igen säger jag sedan.

Hur vore det om rättsväsendet tar kvinnor på allvar när anmälningar kommer in?
Hur svårt ska det vara?

Lägg skuld och skam där den hör hemma: på gärningsmannen/gärningsmännen.

Jag håller absolut med dig!

Mitt svar var till någon som inte verkade tro på att hon hade
blivit misshandlad eftersom hon fortsatte att ha kontakt med honom.
Citera
2018-05-25, 14:30
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är ju tillräckligt nära för att hon ska ha kunnat
vara i Örebro och raggat "lyktstolpar".

Exmaken? SD?

Det skulle inte förundra mig om det visar sig att hon är inblandad
på något sätt.

"Lyktstolpar"?