2018-05-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eller FÖR att hon skrek.
Så kan det vara också.
Citera
2018-05-25, 12:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FmYo
Last Visited 2018-05-14 enligt geocaching.com.

Kan man se tidigare inloggningar? Kan man koppla inloggningen till någon åtgärd med cachen om det nu fanns någon sådan där?

De hade ju pejlat hennes telefon, oklart om detvar den som var funnen mellan SD och exmakens bostäder. Det är kanske inte ens är hon själv som loggat in?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-25 kl. 13:00.
Citera
2018-05-25, 12:55
Bannlyst
Platsen man hittade henne pa tycker jag tyder pa att GM inte kanner till trakten och hennes boende. Nastan sa man tror att hon blivit pakord utav en Litauisk lastbilschauffor, som sedan dumpat henne och fortsatt sin resa.

Men allt spricker saklart, vad gjorde hon pa vagen (?), varfor lamna hemmet oppet (?) osv...
Citera
2018-05-25, 12:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det är bara en anmälan av misshandel? Och där ska det vara att han hållt tag om henne runt halsen med armen (ett slahs brottningsgrepp) medan han gnuggat knogarna mot hennes huvud. Något som till det yttre kan verka som en lite grabbig fysisk skämtsamhet.

Ofredande kan ju vara allt från att ha kallat henne något fult om de grälat, ovälkommet tafsande och långtgångna trakasserier. Det jag menade med att det kanske inte var han som trappade upp var att det möjligtvis var hon, om hon så att säga sänkte tröskeln för när hon anmäler? Men anmälan om ofredande tog hon ju tillbaka, så det kanske var mer impulsiv ilska bakom anmälan än allvar i ofredandet om hon då fortsätter umgås med honom?

Tyvärr så finns det hur många kvinnor som helst
som fortsätter umgås med män som misshandlar dem
Citera
2018-05-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt

Ni skulle prova på lite empati.
Empati är inte en egenskap-som man provar.
Antingen kan man känna sympati och empati- eller också har man inte denna förmåga att känna in och förstå andras upplevelser o känslor.
Det är ju en inre förmåga att kunna förstå hur andra mänskor känner och upplever .

Hela denna historia är tragisk. För alla-
barnen, till offret, barnen till mördarna, deras föräldrar osv.
Det finns många personer som låtsas att de är förstående och empatiska, och framställer sig själv som mycket goda och snälla. Men som fejkar. Sådana skiter fullständigt i hur man behandlar andra.
Här i tråden är det nog bäst att försöka hålla sig någorlunda saklig.
Det är alltid fruktansvärd händelse när någon anhörig blir mördad.
Mördarnas barn -offrets barn,
erbjuds förhoppningsvis, rätt stöd för att hantera det som skett.
Citera
2018-05-25, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tyvärr så finns det hur många kvinnor som helst
som fortsätter umgås med män som misshandlar dem

Fast här har de ju inte ens ett öppet förhållande. Lite av frågorna kring deras relation rör ju sig kring vad för slags relation det var. Ska man tolka den situationen där hon verkar söka sig till honom vid sammankomsten på torget där det fotades, om det nu är så att hon markant avvisades och blev synligt bortredigerad på hans hemsida så vete sjutton om det är ens att umgås? I vart fall ser det ut som att hon söker sig aktivt till honom?
Citera
2018-05-25, 13:12
Medlem
Någon skrev att hon var väldigt aktiv på Familjeliv.se.
Vad hette hon där då?
Citera
2018-05-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Någon skrev att hon var väldigt aktiv på Familjeliv.se.
Vad hette hon där då?

Var inte det kvinnan som hennes exman gifte om sig med?
Citera
2018-05-25, 13:32
Medlem
Jag får inte riktigt ihop uppgiften om att hon skrikit för full hals i 5 minuter, om den nu är korrekt, med att hon mördats. Hur jag än vrider och vänder på det har jag svårt att få fram någon logisk förklaring.

Skriker hon innan hon mördas - varför tillåter mördaren henne i så fall att skrika för full hals i 5 minuter innan hen mördar henne?

Skriker hon för att hon är dödligt skadad - varför ser mördaren inte till att hon är död innan mördaren lämnar henne? Har hen blivit avbruten? Och varför reagerar inte den som i så fall avbröt mördaren på att en kvinna skriker för livet i närheten?

Om mordet skedde impulsivt är strypning den troligaste dödsorsaken, men då kan man inte skrika. Var mordet planerat är kniv det troliga mordvapnet, men om man har en kniv, varför ser man då inte till att offret är avlidet innan man lämnar platsen snarare än riskerar att hon överlever eller drar till sig uppmärksamhet?

Som sagt, får inte ihop det. Skriken känns som en trådsanning alternativt att två händelser blandats ihop, eller så var det en olyckshändelse. Om det där med att hon skrek i fem minuter stämmer lutar det ju snarast åt att hon skadat sig och avlidit som en följd av det snarare än att hon mördats av ovannämnda anledningar.
Citera
2018-05-25, 13:34
Medlem
Har inte följd tråden. Vem är GM? Ge mig namnet tack!
Citera
2018-05-25, 13:39
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
"Rörigt västerut" kanske kan vara en ledtråd om att det ligger i ett rör (nämndes här förut att det händer att gömmorna placeras i rör)? Men visst är väl vägskylten ni pratar om belägen österut från hennes hem snarare? Kan ju vara en del av en lösning på cachegåtan förstås. En tanke bara. Själv är jag dock väldigt tveksam till att detta ska ha något med hennes geocaching att göra.

"Rörigt västerut" Ja det kan man ju lugnt påstå iaf i LW liv och i hennes närhet (hon bor ju på väster)
Citera
2018-05-25, 13:43
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Jag får inte riktigt ihop uppgiften om att hon skrikit för full hals i 5 minuter, om den nu är korrekt, med att hon mördats. Hur jag än vrider och vänder på det har jag svårt att få fram någon logisk förklaring.

Skriker hon innan hon mördas - varför tillåter mördaren henne i så fall att skrika för full hals i 5 minuter innan hen mördar henne?

Skriker hon för att hon är dödligt skadad - varför ser mördaren inte till att hon är död innan mördaren lämnar henne? Har hen blivit avbruten? Och varför reagerar inte den som i så fall avbröt mördaren på att en kvinna skriker för livet i närheten?

Om mordet skedde impulsivt är strypning den troligaste dödsorsaken, men då kan man inte skrika. Var mordet planerat är kniv det troliga mordvapnet, men om man har en kniv, varför ser man då inte till att offret är avlidet innan man lämnar platsen snarare än riskerar att hon överlever eller drar till sig uppmärksamhet?

Som sagt, får inte ihop det. Skriken känns som en trådsanning alternativt att två händelser blandats ihop, eller så var det en olyckshändelse. Om det där med att hon skrek i fem minuter stämmer lutar det ju snarast åt att hon skadat sig och avlidit som en följd av det snarare än att hon mördats av ovannämnda anledningar.

Det var nog inte ett konstant skrikande i 5 min., utan var ett flertal skrik i dödsångest. Under några minuter, kanske 5 skrev hen. Kan tänka mig att det var ett slagsmål, för LW en dödskamp mot GM. Under denna tid kan många slag och sparkar utdelats och kanske avslutats med strypning. Vem vet. Men ihållande skrik i 5 min. kan vi glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in