Citat:
Ursprungligen postat av
pajkaslusk
Att spöka ut sig i burka och skuldbelägga alla muslimer som terrorister och lastbilskapare.
Jag själv är arier och helvit men är inte nazist och aldrig varit i Ukraina och stridit med några
separatister. Jag utgör inget hot mot samhället.
Förutom att de inte sa att alla muslimer är terrorister och lastbilskapare. Men såklart,i PK-öron gick väl inte ett enda ord fram utan synapserna slog väl av vid "Välkomna" och därefter hör man bara "nazism, nazism, nazism, naaaziiii, naziiiiiism, naaziiiii!" kan jag tänka mig.
Recension:
Bra tal överlag, nu var ämnet böneutrop och Islam i allmänhet så det var inte så mycket annat som de talade om, så innehållet var något smalt och de fick inte in så mycket annat om deras politik. Rolig inledning med böneutrop!
Har sett många politiska tal och jag måste säga att Kasselstrand är en riktigt bra talare. Han slår lätt samtliga riksdagspartiers ledare på fingrarna där. Har inte sett honom live i aktion såhär tidigare, det är medryckande och underhållande. Han har en naturlig energi och utstrålning, inget skaver direkt, det är roligt att lyssna på honom, till och med när det är om ett sånt jobbigt ämne som böneutrop. En talang!
Hahne var också bra. Inte långt efter Kasselstrand. Det är en stark duo. Gick ut otroligt hårt och avslutade hårdare men upplevdes ändå inte som alltför radikal, snarare resonlig.
Jeff Ahl hade flera fina passager i talet, snyggt med Per-Albin i början, men han talade lite för fort och vankade lite av och an utan att få med sig kroppsspråket riktigt. Tyckte också inte riktigt han fick in timingen i flera meningar, kanske för att det gick lite för fort i talet. Kanske upplevdes bättre på plats. i och för sig inte helt lätt när förbandet är så pass starkt och man ska öppna för en ännu starkare huvudakt. Trots det ett bättre tal än de flesta andra av de 348 i riksdagen skulle ha mäktat med.
Betyg:
William Hahne: 4/5
Jeff Ahl 3/5
Gustav Kasselstrand 5/5
Sammanfattning: Man vill gärna höra mer.
Bäst: Kasselstrand, polerad som Obama, energisk som Trump.