Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-25, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Iofs. rätt bra om tältbärande blir prövat. Undrar om det var planen från början?

Skulle vara helt sinnessjukt fint om det blev prövat, AfS fälls och det framöver förbjuds att bära burka vid liknande event. Då kan man säga att de har kammat hem storvinsten.

Men eftersom det är Sverige vi pratar om nu, så är det nog mest önskedrömmande.
Citera
2018-05-25, 14:54
Medlem
Jag trodde nog att det här skulle bli en provokation utan like. Polisen sätter in extra resurser "massiv polisinsats när AFS besöker Växjö" citat Fria Tider. 400 besökare och 100 vänster som inte gör mycket tydligen. Lite tråkigt, det blir inga rubriker av detta. Men det är fredag, dom har fått lön, och har väl rökt på ordentligt. Så måste det vara.

Det jag ville ha, var en diskussion om demokratin, och att det verkligen är tillåtet att tycka vad man vill. Så blev det inte nu, men kanske nästa gång, när vänstern har vaknat upp ur ruset. Då får dom en ny chans att skämma ut sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://lagen.nu/2005:900

Med tanke på att det förekom 0 störningar och en obefintlig fara för störningar så lär det här inte leda nånvart.

Jag tänker detsamma, vart är störningarna? Det borde inte leda nånstans.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Skulle vara helt sinnessjukt fint om det blev prövat, AfS fälls och det framöver förbjuds att bära burka vid liknande event. Då kan man säga att de har kammat hem storvinsten.

Men eftersom det är Sverige vi pratar om nu, så är det nog mest önskedrömmande.
Det lär helt säkert bli PK-overload i hjärnan på den åklagare som skall titta på detta.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Dom bär burkan av religiösa skäl. Nasisterna i AfS bär burka för att sprida hat och hot och försvåra identifiering.

Inte ens legenden AFA-Peppe använder den här typen av retorik. Troll.
Citera
2018-05-25, 14:56
Medlem
Enmansdemos avatar
Ganska skakande att se Hahnes tillbakahållna frustration när utropen satte igång
http://www.friatider.se/afs-islam-h-r-inte-hemma-i-sverige
Nog kändes det längre än 3 minuter, och det är känslan vi måste stå ut med,
Dom står på torget och ALLAh invånare hör ju detta?..hur kan enbart granngårdarna till moskén anses vara berörda? varför inte fråga alla invånare i staden?

Det ska väl vara rapa in i högtalare varje gång?
Citera
Medlem
Baertlings avatar
Sensationellt många åhörare! Trodde inte att de skulle lyckas samla mer än något tjog, men uppenbarligen finns det ett stort intresse för AfS.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Jag trodde nog att det här skulle bli en provokation utan like. Polisen sätter in extra resurser "massiv polisinsats när AFS besöker Växjö" citat Fria Tider. 400 besökare och 100 vänster som inte gör mycket tydligen. Lite tråkigt, det blir inga rubriker av detta. Men det är fredag, dom har fått lön, och har väl rökt på ordentligt. Så måste det vara.

Det jag ville ha, var en diskussion om demokratin, och att det verkligen är tillåtet att tycka vad man vill. Så blev det inte nu, men kanske nästa gång, när vänstern har vaknat upp ur ruset. Då får dom en ny chans att skämma ut sig.

Hur många aktiva och lediga rödingar finns det i Växjö en vanlig fredag? Stockholm imorgon, då lär det komma betydligt fler gaphalsar. Uppsala brukar även kunna samla en del unga förlorade själar.
Citera
2018-05-25, 14:59
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Att spöka ut sig i burka och skuldbelägga alla muslimer som terrorister och lastbilskapare.
Jag själv är arier och helvit men är inte nazist och aldrig varit i Ukraina och stridit med några
separatister. Jag utgör inget hot mot samhället.

Förutom att de inte sa att alla muslimer är terrorister och lastbilskapare. Men såklart,i PK-öron gick väl inte ett enda ord fram utan synapserna slog väl av vid "Välkomna" och därefter hör man bara "nazism, nazism, nazism, naaaziiii, naziiiiiism, naaziiiii!" kan jag tänka mig.

Recension:
Bra tal överlag, nu var ämnet böneutrop och Islam i allmänhet så det var inte så mycket annat som de talade om, så innehållet var något smalt och de fick inte in så mycket annat om deras politik. Rolig inledning med böneutrop!

Har sett många politiska tal och jag måste säga att Kasselstrand är en riktigt bra talare. Han slår lätt samtliga riksdagspartiers ledare på fingrarna där. Har inte sett honom live i aktion såhär tidigare, det är medryckande och underhållande. Han har en naturlig energi och utstrålning, inget skaver direkt, det är roligt att lyssna på honom, till och med när det är om ett sånt jobbigt ämne som böneutrop. En talang!

Hahne var också bra. Inte långt efter Kasselstrand. Det är en stark duo. Gick ut otroligt hårt och avslutade hårdare men upplevdes ändå inte som alltför radikal, snarare resonlig.

Jeff Ahl hade flera fina passager i talet, snyggt med Per-Albin i början, men han talade lite för fort och vankade lite av och an utan att få med sig kroppsspråket riktigt. Tyckte också inte riktigt han fick in timingen i flera meningar, kanske för att det gick lite för fort i talet. Kanske upplevdes bättre på plats. i och för sig inte helt lätt när förbandet är så pass starkt och man ska öppna för en ännu starkare huvudakt. Trots det ett bättre tal än de flesta andra av de 348 i riksdagen skulle ha mäktat med.

Betyg:
William Hahne: 4/5
Jeff Ahl 3/5
Gustav Kasselstrand 5/5

Sammanfattning: Man vill gärna höra mer.
Bäst: Kasselstrand, polerad som Obama, energisk som Trump.
Citera
2018-05-25, 15:00
Medlem
Citat:
Hur många aktiva och lediga rödingar finns det i Växjö en vanlig fredag? Stockholm imorgon, då lär det komma betydligt fler gaphalsar. Uppsala brukar även kunna samla en del unga förlorade själar.

Växjö är kanske den sista förlorade staden? Bra ställe att utgå ifrån i så fall.
Citera
2018-05-25, 15:03
Medlem
Citat:

Yepp, Uppsala blir nog svårt. Studentstad, så massa rödingar plus eftersom de är studenter har de säkert tid att delta i en protest mot AFS.
Citera
2018-05-25, 15:03
Medlem
Intressant att följa dagens AfS-möte, har svårt att avgöra om det är bra eller inte, Har inget emot dessa ungdomar, dock inte så säker att dess budskap tilltalar såpass många att dom kommer in i riksdagen.

Hoppas på livesändning imorgon, såg att tittandet varierade mellan 1300 o 1500 idag, inte fy skam!

Jeff o grabbarna får nog se upp imorgon då säkerligen visst motstånd kommer att mobiliseras, visst all reklam är bra, får bara hoppas att ingen kommer till skada, deras budskap ligger nära till att motståndare blir uppretade å det grövsta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in