2018-05-25, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nu är familjen så klart eftersökt -och i det land de nu uppehåller sig, så är paret under uppsikt.
Paret vinner knappast mer än en kort tidfrist-
de sätts på flyget av Brittisk polis-imorgon blir det förhör på svensk mark.
Barn vars föräldrar mördat- har inte så många val-
de kan kanske flytta till annat land, när de blir vuxna, själva-och byta namn .
Men det är bara en förklädnad, konstlat skydd- faktum kommer alltid att kvarstå-
föräldern är och förblir en mördare. Mord o våldtäkt är de värsta brotten.
Och nu har vi många mördare här i landet, några sitter redan bakom stängsel- men en del ännu fria kommer att döda kvinnor, om kvinnan säger något som han uppfattar som olämpligt.
Gigantiskt problem med sådana män -de finns över hela världen.
Är de eftersökta nu? Jag har ännu inte sett något sådant. Länk tack. Men då många kan tro att jag skulle bli ledsen om min hypotes är fel, så ja, det blir jag, men inte för att jag skulle ha fel, utan för att det är ta mig fan så galet mycket svårare för hennes barn att hantera att hon blivit mördad istället för att ha dött i en olycka.

Ni skulle prova på lite empati.
Citera
2018-05-25, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nu är familjen så klart eftersökt -och i det land de nu uppehåller sig, så är paret under uppsikt.
Paret vinner knappast mer än en kort tidfrist-
de sätts på flyget av Brittisk polis-imorgon blir det förhör på svensk mark.
Barn vars föräldrar mördat- har inte så många val-
de kan kanske flytta till annat land, när de blir vuxna, själva-och byta namn .
Men det är bara en förklädnad, konstlat skydd- faktum kommer alltid att kvarstå-
föräldern är och förblir en mördare. Mord o våldtäkt är de värsta brotten.
Och nu har vi många mördare här i landet, några sitter redan bakom stängsel- men en del ännu fria kommer att döda kvinnor, om kvinnan säger något som han uppfattar som olämpligt.
Gigantiskt problem med sådana män -de finns över hela världen.
Så länge polisen inte har tillräckligt med material för att häkta någon i sin frånvaro så kan de heller inte göra en internationell efterlysning då det krävs för att kunna göra det.
Citera
2018-05-25, 03:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Är de eftersökta nu? Jag har ännu inte sett något sådant. Länk tack. Men då många kan tro att jag skulle bli ledsen om min hypotes är fel, så ja, det blir jag, men inte för att jag skulle ha fel, utan för att det är ta mig fan så galet mycket svårare för hennes barn att hantera att hon blivit mördad istället för att ha dött i en olycka.

Ni skulle prova på lite empati.

Det har väl inte någon betydelse hur myket empati vi har?

Vi kan ändå inte ändra på vad som har hänt.

Har hon blivit mördad så har hon.
Har hon dött av en olycka / sjukdom så har hon.

Man kan väl ändå ha lika mycket empati med hennes barn?
Oavsett vad man TROR har hänt.
Citera
2018-05-25, 03:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Jag tänker just att de "flytt" pga sina barn, för är man det minsta medveten om dagens läge på nätet och vet hur lätt folk får tag på folks (även barns) telefonnummer, så säger jag kudos om scenariot är det, de är då underbara föräldrar.

Om SD har varit otrogen mot sin fru så är han inte
någon underbar förälder!
Då har han satt sitt ego framför sin familj.

Om SD och/eller HD har mördat BO så är de heller inte
några underbara föräldrar.
I så fall så skiter de fullständigt i sina barn.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-05-25 kl. 03:26.
Citera
2018-05-25, 06:13
Medlem
Honan6s avatar
Nedan text är en tanke om möjligt scenario. Någon har beskrivit LW som kaninkokerska, men jag tänker mig honom som kaninkokare och att han kan ha blivit tokig för att LW har intresse för andra män än honom....

Om SD visat våldtendenser både nov -16 och Jan -17, så talar det för att det är han som är möjlig GM.
Fynd som kopplas till ärendet har gjorts i ett skogsparti närmre SD:s bostad än LW:s. Kanske det är hennes mobil?

Något har gått väldigt fel och jag tror inte mordet är planlagt. Låt säga att SD ville träffa LW snabbt innan den planlagda resan till USA. Han tjatar till sig ett möte och LW kommer ut och sätter sig i hans bil. Han drar iväg med henne på en tur för att "prata", stannar och ofredar henne. Sen brinner huvudet och ett nackgrepp blir till strypning - LW dör. Panik! SD kör planlöst, stannar, springer in i skogen och kastar mobilen. Tillbaka till bilen, fortsätter köra medan hjärnan går på högvarv. Tar motorvägen, ser en bra dumpplats, svänger av, tillbaka till hennes gata, ned mot planket och stannar, släpar ut LW och lägger henne bakom planket. Arrangerar scenen som ett överfalls- och våldtäktsförsök genom att plocka av henne en del kläder. Sen hem och försöker bli som vanlig.
HD är ovetande och kanske följer med SD på sin sista resa i livet?
Hon vet hur galen SD kan bli och det är en av anledningarna till att de bor på varsitt håll.

Jag tror paret är efterlysta och anhållna i sin frånvaro - om de inte redan är inplockade. Är de fortfarande på fri fot på okänd plats, så är jag rädd för att HD:s liv kan vara i fara - om hon inte varit med på noterna, förstås.
Senast redigerad av Honan6 2018-05-25 kl. 06:16.
Citera
2018-05-25, 06:52
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nedan text är en tanke om möjligt scenario. Någon har beskrivit LW som kaninkokerska, men jag tänker mig honom som kaninkokare och att han kan ha blivit tokig för att LW har intresse för andra män än honom....

Om SD visat våldtendenser både nov -16 och Jan -17, så talar det för att det är han som är möjlig GM.
Fynd som kopplas till ärendet har gjorts i ett skogsparti närmre SD:s bostad än LW:s. Kanske det är hennes mobil?

Något har gått väldigt fel och jag tror inte mordet är planlagt. Låt säga att SD ville träffa LW snabbt innan den planlagda resan till USA. Han tjatar till sig ett möte och LW kommer ut och sätter sig i hans bil. Han drar iväg med henne på en tur för att "prata", stannar och ofredar henne. Sen brinner huvudet och ett nackgrepp blir till strypning - LW dör. Panik! SD kör planlöst, stannar, springer in i skogen och kastar mobilen. Tillbaka till bilen, fortsätter köra medan hjärnan går på högvarv. Tar motorvägen, ser en bra dumpplats, svänger av, tillbaka till hennes gata, ned mot planket och stannar, släpar ut LW och lägger henne bakom planket. Arrangerar scenen som ett överfalls- och våldtäktsförsök genom att plocka av henne en del kläder. Sen hem och försöker bli som vanlig.
HD är ovetande och kanske följer med SD på sin sista resa i livet?
Hon vet hur galen SD kan bli och det är en av anledningarna till att de bor på varsitt håll.

Jag tror paret är efterlysta och anhållna i sin frånvaro - om de inte redan är inplockade. Är de fortfarande på fri fot på okänd plats, så är jag rädd för att HD:s liv kan vara i fara - om hon inte varit med på noterna, förstås.
Med tanke på hur skriken som hördes kom, i omgångar alltså, så tror jag hon knivmördades. Eller med en sten, "smutsiga ben" kan vara blod.
Citera
2018-05-25, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Med tanke på hur skriken som hördes kom, i omgångar alltså, så tror jag hon knivmördades. Eller med en sten, "smutsiga ben" kan vara blod.
Kniv eller strypning/kvävning.
Var skrik i några minuter i Elin Krantz mordet och det var strypning/kvävning.
Kan vara kniv också.
Citera
2018-05-25, 07:30
Medlem
Någon som vet hur det va med hennes ytterdörr, va den stängd men
olåst eller vidöppen eller låst?

Det har ju varit lite olika bud.
Citera
2018-05-25, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Var kommer informationen att hon hade smutsiga ben från? Polis, media, trådsanning?
Citera
2018-05-25, 08:19
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Var kommer informationen att hon hade smutsiga ben från? Polis, media, trådsanning?

Någon som verkade ha varit på fyndplatsen. Att hon hittades liggande på mage och hade "smutsiga" ben.
Citera
2018-05-25, 08:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322

Sistnämnda.
Citera
2018-05-25, 08:23
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, där finns väl uppgift från någon i tråden att hon träffat andra män. Men av anmälan som gjordes vintern 2017 så verkar det som de haft något slags förhållande i sex år dessförinnan.
Men även om det är ett rent vänskapsförhållande så är väl misshandelsanmälan i januari 2017 en upptrappning jämfört med anmälan angående ofredande i november 2016?
Men det är kanske inte en upptrappning från SDs sida.

Edit: eller vad menar du är tvärtom?

Förlåt - jag var otydlig. Jag menar att hon inte haft kontakten med H utan tvärtom endast umgåtts med S.

Jag skulle gärna vilja veta vad som ingick i fallen med misshandel. I min värld är det ju allvarligt om det går så långt att den ena personen väljer att polisanmäla en misshandel. Det onstiga är att dom fortsätter umgås. Jag får liksom inte ihop det.
Antingen så är båda väldigt märkliga personer som triggar varandra, eller så är det något med uppgiftna som inte stämmer.

Finns det ingen i tråden som tillhörde det gäng som brukade träffa bägge dessa personer som kan förklara så vi fattar i stora drag iaf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in