2018-05-25, 01:17
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Vem planerar ett mord utomhus i ett villaområde en ljus försommarkväll, där det varma vädret tillåter invånarna att somna med fönstren öppna? På väg från BOs hem till fyndplatsen passerar man flera bostäder vars boende lätt kan notera vem som går förbi utanför, och som kan lägga märke till en granne de känner igen. Visst, det finns exempel på mördare med uppblåst självbild som tar otroliga risker, men om så vore fallet här skulle mördaren lika gärna kunna genomföra mordet i hemmet.
Alla inblandade bor väldigt tätt i området, de har många kopplingar till varandra. Jag tror inte någon tyckte det var konstigt om Lena fick besök av någon av sina föredettingar eller geokompisar kl 23 på kvällen. Platsen bakom bullerplanket gjorde att boende på den sidan inte hörde. Att det hördes på andra sidan vägen räknade GM inte med, och de kunde ändå inget se. Att den platsen tog längre tid att hitta än om hon legat på hallgolvet, ger GM mer tid att städa undan spår, lägga villospår och komma undan.
Citera
2018-05-25, 01:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Misshandel handlar ju till stor del om uppsåt. I det här fallet hade bl a hon tidigare polisanmält honom, och relationen dem emellan måste ha varit ganska spänd. I ett sådant läge borde båda vara på sin vakt och inte särskilt avslappnade/lekfulla i sin relation. Utan att känna till detaljerna tycker jag det låter fullt naturligt om hon uppfattade hans knogknuggande i bilen som oönskat och hotfullt.

Ja precis. Men som du säger man skulle väl inte vara så tolerant om det sker i fel kontext, och det blir det väl lätt om det finns en historik där någon anmält ett beteende som oönskat och någon kanske tar i ganska hårt.

Särskilt obehagligt om han hade greppat armen om hennes hals, hon är ju inte särskilt storvuxen.

Vad som anmäls beror nog på relationens karaktär. Jag tror en övervakare, vårdare eller liknande skulle anmäla på ett tidigare stadie vid även ganska ringa överträdelser jämfört med en situation där man avslutar ett förhållande.

Det här fotandet, där SD då markant redigerade bort henne ger ju också ett lite tvetydigt intryck.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-25 kl. 01:27.
Citera
2018-05-25, 01:33
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han verkar trappa upp- ofredande 2016-och året efter misshandel och så nu iår-
ja varför har hon fortsatt att ha med honom att göra.
Kanske är det H-som hon haft kontakten med?

Tvärtom. Finns knappt någon bild som visar att LW och HD umgåtts annat än under de första åren och då i samband med olika träffar el. liknande. Däremot har hon umgåtts med en hel del olika män, men framförallt SD som hon åkt bil med vid åtskilliga tillfällen, varit iväg på events och liknande.
Viktigt att poängtera än en gång är att det finns flera män förutom SD som jag tror haft potentiellt intresse i LW. Trådfokus på honom är pga polisens agerande framförallt, och eftersom det råder nyhetstorka i ärendet spinner teorierna rätt vilt just nu.
Citera
2018-05-25, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Alla inblandade bor väldigt tätt i området, de har många kopplingar till varandra. Jag tror inte någon tyckte det var konstigt om Lena fick besök av någon av sina föredettingar eller geokompisar kl 23 på kvällen. Platsen bakom bullerplanket gjorde att boende på den sidan inte hörde. Att det hördes på andra sidan vägen räknade GM inte med, och de kunde ändå inget se. Att den platsen tog längre tid att hitta än om hon legat på hallgolvet, ger GM mer tid att städa undan spår, lägga villospår och komma undan.

Ja, han blev frisläppt och försvann. Men kvar och säkert efterlyst inom Europa.
Citera
2018-05-25, 01:40
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, han blev frisläppt och försvann. Men kvar och säkert efterlyst inom Europa.
Är inte SD och HD båda på resa?
Citera
2018-05-25, 01:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Tvärtom. Finns knappt någon bild som visar att LW och HD umgåtts annat än under de första åren och då i samband med olika träffar el. liknande. Däremot har hon umgåtts med en hel del olika män, men framförallt SD som hon åkt bil med vid åtskilliga tillfällen, varit iväg på events och liknande.
Viktigt att poängtera än en gång är att det finns flera män förutom SD som jag tror haft potentiellt intresse i LW. Trådfokus på honom är pga polisens agerande framförallt, och eftersom det råder nyhetstorka i ärendet spinner teorierna rätt vilt just nu.

Ja, där finns väl uppgift från någon i tråden att hon träffat andra män. Men av anmälan som gjordes vintern 2017 så verkar det som de haft något slags förhållande i sex år dessförinnan.
Men även om det är ett rent vänskapsförhållande så är väl misshandelsanmälan i januari 2017 en upptrappning jämfört med anmälan angående ofredande i november 2016?
Men det är kanske inte en upptrappning från SDs sida.

Edit: eller vad menar du är tvärtom?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-25 kl. 01:51.
Citera
2018-05-25, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
In på i banan -med dig. Känn dig inte kränkt.
Så S o H hade sina barn med sig- hur kan du anse att det är bra för deras barn?
Tänk såhär. Du vet att du är oskyldig (eller skyldig för den delen), vill du då stanna kvar på en plats där dina barn kommer få höra att du är en mördare (oavsett om du är det)? Eller drar man och väntar på att den värsta stormen blåser över?

Jag blir aldrig kränkt, jag blir förbannad över idioter som tror att de har makt över mig.
Citera
2018-05-25, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vem tror du är mördaren?
Gång 5 :"Jag säger varken bu eller bä"
Citera
2018-05-25, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Tänk såhär. Du vet att du är oskyldig (eller skyldig för den delen), vill du då stanna kvar på en plats där dina barn kommer få höra att du är en mördare (oavsett om du är det)? Eller drar man och väntar på att den värsta stormen blåser över?

Jag blir aldrig kränkt, jag blir förbannad över idioter som tror att de har makt över mig.

Jag skulle nog också lämnat området, men om jag vore oskyldig så skulle jag nog försöka rätta till det genom att överlämna mig till polisen, prata med tidningar mm
Citera
2018-05-25, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobberman65
Jag skulle nog också lämnat området, men om jag vore oskyldig så skulle jag nog försöka rätta till det genom att överlämna mig till polisen, prata med tidningar mm
"överlämna mig till polisen"
Vad anser du att vara arresterad är?
Citera
2018-05-25, 02:15
Medlem
Citat:

nu är familjen så klart eftersökt -och i det land de nu uppehåller sig, så är paret under uppsikt.
Paret vinner knappast mer än en kort tidfrist-
de sätts på flyget av Brittisk polis-imorgon blir det förhör på svensk mark.
Barn vars föräldrar mördat- har inte så många val-
de kan kanske flytta till annat land, när de blir vuxna, själva-och byta namn .
Men det är bara en förklädnad, konstlat skydd- faktum kommer alltid att kvarstå-
föräldern är och förblir en mördare. Mord o våldtäkt är de värsta brotten.
Och nu har vi många mördare här i landet, några sitter redan bakom stängsel- men en del ännu fria kommer att döda kvinnor, om kvinnan säger något som han uppfattar som olämpligt.
Gigantiskt problem med sådana män -de finns över hela världen.
Citera
2018-05-25, 02:18
Medlem
Citat:
"överlämna mig till polisen"
Vad anser du att vara arresterad är?

Om SD är arresterad just nu har jag missat det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto