Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerhals
Absolut. Jag har börjat tänka i banor att paret som "flytt" inte är skyldiga, eller ens misstänkta.
Om jag förstått rätt så var Lenas ytterdörr vidöppen. Enda anledning till att lämna hemmet med vidöppen dörr är: A Man fick bråttom ut av nån anledning, enda anledning till det är om man bevittnat nåt brott etc.
B Man blir bortförd.
Jag tror på B. Någon har fört bort henne och våldfört sej på henne några dagar. Hon lyckas rymma och springer hemåt. Någon hinner ikapp. Det förklarar varför hon inte hittas tidigare. Sen kan man ju dra slutsatser ifrån vilket håll hon sprang. Jag kan inte hjälpa att jag tänker flyktingförläggning.
Tystnaden kan bero på KOD 291 eller vad det kallas? Jag tror inte längre på att paret är skyldiga.
Jag tänker just att de "flytt" pga sina barn, för är man det minsta medveten om dagens läge på nätet och vet hur lätt folk får tag på folks (även barns) telefonnummer, så säger jag kudos om scenariot är det, de är då underbara föräldrar.
Vi håller inte med varandra om det där med invandrare, sorry, jag har jobbat i exempelvis muslimska länder och du och jag har inte samma bild (jag är tjej, och har inte blivit stenad/våldtagen där osv). Diskuterar gärna vidare, bara du respekterar att jag inte ljuger.