2018-05-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Det är inte ett sånt ställe. Titta på bilderna/kartorna.

Kan du länka dom bilder/kartor du tittar på.
Citera
2018-05-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Absolut. Jag har börjat tänka i banor att paret som "flytt" inte är skyldiga, eller ens misstänkta.
Om jag förstått rätt så var Lenas ytterdörr vidöppen. Enda anledning till att lämna hemmet med vidöppen dörr är: A Man fick bråttom ut av nån anledning, enda anledning till det är om man bevittnat nåt brott etc.
B Man blir bortförd.
Jag tror på B. Någon har fört bort henne och våldfört sej på henne några dagar. Hon lyckas rymma och springer hemåt. Någon hinner ikapp. Det förklarar varför hon inte hittas tidigare. Sen kan man ju dra slutsatser ifrån vilket håll hon sprang. Jag kan inte hjälpa att jag tänker flyktingförläggning.
Tystnaden kan bero på KOD 291 eller vad det kallas? Jag tror inte längre på att paret är skyldiga.
Jag tänker just att de "flytt" pga sina barn, för är man det minsta medveten om dagens läge på nätet och vet hur lätt folk får tag på folks (även barns) telefonnummer, så säger jag kudos om scenariot är det, de är då underbara föräldrar.

Vi håller inte med varandra om det där med invandrare, sorry, jag har jobbat i exempelvis muslimska länder och du och jag har inte samma bild (jag är tjej, och har inte blivit stenad/våldtagen där osv). Diskuterar gärna vidare, bara du respekterar att jag inte ljuger.
Citera
2018-05-24, 23:39
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ännu en intetsägande dag i Fallet...

Den stora nyheten idag var att förutom misshandeln 2017, så anmälde Lena SD redan 2016 för ofredande. Vi får några småskvättar av nyheter allteftersom
Citera
2018-05-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
7/2 2008, lenas blogg: ”kväll fick vi oplanerat besök av Ella och hennes mamma Hanna”.
Är det HD tro? Kände de varandra långt innan LW började strula med SD???
Jag fattar det som att det är den H som hon i sin länklista presenterar som
"käraste extradotter, numera snarare extrasyster"

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men en vidöppen dörr tyder väl på att hon fått en påhälsning av någon hon kände, personen kanske var högljudd och därför fortsatte de utanför huset för att inte störa barnen.
Har dörren blivit "vidöppen" nu? Den började som "olåst" om jag inte minns fel.

Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Skulle LW kunnat motstå om det plötsligt dök upp en ny cache 100 meter från hennes hem eller hade hon pausat mitt i paketinslagningen för att bara springa ut lite snabbt och ta den först?
Jag loggade precis in på mitt gamla geo-konto för att kolla. Men nej, det finns ingen cach på fyndplatsen.
Citera
2018-05-24, 23:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Den stora nyheten idag var att förutom misshandeln 2017, så anmälde Lena SD redan 2016 för ofredande. Vi får några småskvättar av nyheter allteftersom

Då stämde det alltså, jag tänkte det var kanske var konstigt redigerat i Expressen. Hon hade gjort en polisanmälan men ändå fortsatt umgås med honom. Det låter väldigt märkligt såvitt det inte var så att det fanns någont inslag av ett yrkesmässigt förhållande som inte enkelt kan avslutas huxflux men där det ändå ska incidentrapporteras eller anmälas. Om hon till exempel varit SDs övervakare, vårdare eller något liknande.
Citera
2018-05-24, 23:49
Medlem
Kan de smutsiga byxbenen och övriga klädesfynd bero på att BO snubblade/hamnade på knä och sedan drogs eller släpades av gärningsmannen? Och att BO kämpade emot, kanske slets kläder av i tumultet?
Citera
2018-05-24, 23:50
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Då stämde det alltså, jag tänkte det var kanske var konstigt redigerat i Expressen. Hon hade gjort en polisanmälan men ändå fortsatt umgås med honom. Det låter väldigt märkligt såvitt det inte var så att det fanns någont inslag av ett yrkesmässigt förhållande som inte enkelt kan avslutas huxflux men där det ändå ska incidentrapporteras eller anmälas. Om hon till exempel varit SDs övervakare, vårdare eller något liknande.
Jag vet inte om det stämmer men det stod i tidningen idag...
https://www.metro.se/artikel/uppgift-lena-wesström-anmälde-utpekad-man-för-ofredande-tog-tillbaka-anmälan
Citera
2018-05-24, 23:53
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Jag fattar det som att det är den H som hon i sin länklista presenterar som
"käraste extradotter, numera snarare extrasyster"

Har dörren blivit "vidöppen" nu? Den började som "olåst" om jag inte minns fel.

Jag loggade precis in på mitt gamla geo-konto för att kolla. Men nej, det finns ingen cach på fyndplatsen.

Inte vidöppen, men öppen, inte olåst..
Citera
2018-05-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke

Finns det nån möjlighet att ta bort en cache som man lagt upp så den inte syns längre?
Citera
2018-05-24, 23:56
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Kan de smutsiga byxbenen och övriga klädesfynd bero på att BO snubblade/hamnade på knä och sedan drogs eller släpades av gärningsmannen? Och att BO kämpade emot, kanske slets kläder av i tumultet?

Kan det mycket väl ha varit. De kanske började bråka närmare gatan och sedan släpades hon till den mer undanskymda platsen bakom planket.
Citera
2018-05-24, 23:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Jag vet inte om det stämmer men det stod i tidningen idag...
https://www.metro.se/artikel/uppgift-lena-wesström-anmälde-utpekad-man-för-ofredande-tog-tillbaka-anmälan

I Expressen (i artikel jag länkat till i tidigare inlägg) nämnde de att hon anmält mannen tidigare. Men den upplysningen kom mitt i det de redogjorde för anmälan från 2017, och nämnde inget årtal till den tidigare incidenten, utöver att den var lite språkligt otymplig. Så jag tänkte det kanske var en upprepning, en redigering som avsetts att klippas bort men råkat bli kvar.
Citera
2018-05-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Något plötsligt insjuknande- låter väl också märkligt-hon är hemma i bostaden och slår in paket till sin lille pilt.. hon talar i telefon kl 23.00.
Om hon känt sig krasslig, borde hon väl inte stövlat iväg till dungen. Hon är ingen senil tant heller.
Pulsåderbråck brukar betyda att man får huvudvärk, och blodpropp, ger väl ofta smärta, hjärtrubbning-nej det har jag nära inpå mig- så det finns inget av dina förslag som leder till att hon själv skulle förflytta sig till dungen- för att dö som en gammal katta.
Dessutom har hennes telefon slängts en bra bit från där hon hittats.
Hon hade ett skadat ben efter en bilolycka- så ingenting talar för att hon själv uppsökt dungen.
Hon hamnade där -med någon annans hjälp, kanske flyttades hon med den där skottkärran.
Spårsäkring kommer så klart att avslöja vem som hanterat henne. För turligt nog så verkar det inte ha regnat på hennes kropp.
Alla dom kan ge plötsliga dödsfall utan symtom innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in