2018-05-25, 00:27
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Kan inte sluta förundras över HD:s bostadsval. Kan det vara 50 m mellan HD:s och LW:s uteplatser på innergården? Känns lite sjukt, trots närheten till exmannen med barn och dyl.

https://www.google.se/maps/dir/Byalagsgatan+4A,+703+60+%C3%96rebro/F%C3%A4rdemansgatan+45,+%C3%96rebro/@59.289841,15.1838304,103m/data=!3m1!1e3!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x465c152e246285 2d:0xcffa11d0b143e01e!2m2!1d15.1845289!2d59.289490 3!1m5!1m1!1s0x465c1531dfcc5319:0x2eb8ac1c70b9803f! 2m2!1d15.1843752!2d59.290229!3e2
Citera
2018-05-25, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Jag vet faktiskt inte. Jag är (eller snarare var, eftersom det är flera år sedan jag geocachade) en geocacher light. Men jag tror att det är visst släp på förändringar.

Det tror jag inte, med tanke på att man lämnar digitala fingerprints i allt man gör.
Jag menar mer utan att det syns för tex en svartsjuk flickvän som kollar facebook och samtalslistor mm. Vilda spekulationer men den metoden skulle isf kunna användas för att lura en manisk geocachare/ kärlekskrank älskarinna mitt i natten bakom ett avskilt plank utan att använda våld och att ens synas i närheten av hennes bostad.
Senast redigerad av MistressAdelharde 2018-05-25 kl. 00:33. Anledning: Skrivfel
Citera
2018-05-25, 00:31
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
En genomfartsled är ganska trafikerad, så sorry, du har fel igen. Vad sägs om att du läser själv? Speciellt det du kommenterar? För det blir ganska humoristiskt när du inte gör det (om och om igen).

Nu går jag på inringarens uppgifter att det var lite trafik på motorvägen när de hörde skriken, troll eller inte. Jag tycker personen verkade trovärdig.
Citera
2018-05-25, 00:33
Medlem
Jag tror att det kan ha ett samband med den församling hon var med i, vad det nu var så verkar det ingen slump alls. Många av just den församlingen bor ju just precis där av någon anledning. Liknar liksom Knutby på något sätt. Det är nog där man ska leta. Och hennes dragning till män kan vara en nackdel här.

Det är ju bara spekulationer förstås men Vivalla ligger ju även det ett stenkast ifrån, dags för masstopsning där.
Citera
2018-05-25, 00:35
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Kan inte sluta förundras över HD:s bostadsval. Kan det vara 50 m mellan HD:s och LW:s uteplatser på innergården? Känns lite sjukt, trots närheten till exmannen med barn och dyl.

https://www.google.se/maps/dir/Byalagsgatan+4A,+703+60+%C3%96rebro/F%C3%A4rdemansgatan+45,+%C3%96rebro/@59.289841,15.1838304,103m/data=!3m1!1e3!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x465c152e246285 2d:0xcffa11d0b143e01e!2m2!1d15.1845289!2d59.289490 3!1m5!1m1!1s0x465c1531dfcc5319:0x2eb8ac1c70b9803f! 2m2!1d15.1843752!2d59.290229!3e2
Jag håller med om att det kan tyckas en smula suspekt. Men om det var så att brorsan hade ett ledigt hus i området är det väl inte så konstigt? Dessutom verkar det vara mestadels större villor i övrigt i området, så om man som nybliven singel vill hitta ett lite mindre boende nära tidigare bostaden har man inte så många alternativ.
Citera
2018-05-25, 00:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Han kanske inte hade förhållande med henne, men folk uppfattade det så eftersom de lämnade tillställningar tillsammans (jag kommer och går ofta från fester tillsammans med tjejer men har aldrig ihop det med dem, och jag vet att ett flertal förmodat att jag haft förhållande med åtminstone en av dem). Sedan kanske snubben försökte närma sig henne men hon ville inte, och då blev han kränkt och sur och eskalerade tills det blev ett fall av ofredande. Efter att hon anmält honom blev han ändå argare och agerade vid en tidpunkt på ett sätt som hon uppfattade som misshandel.

Ja någonstans verkar det ju att de inte riktigt observerat varandras gränser. Det han gjorde som blev anmält som misshandel är ju vad någon kallar som ett lite rått skämt. Men kanske väldigt smärtsamt om det görs med illvillja och illa dold ilska över något istället för ett glatt grabbigt brottande. Onekligen höll man ju på med en hel del i mellan- och högstadiet som säkert skulle klassas som misshandel om man gjorde det som vuxen. På någon man har eller haft ett förhållande med.

Och om de haft ett förhållande så skulle väl ofredande i minsta beståndsdel kunna vara att han tjatar på telefon att bli förlåten, kanske med en dick pic för att försöka tina upp det frostiga läget?
Citera
2018-05-25, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Jag tänker just att de "flytt" pga sina barn, för är man det minsta medveten om dagens läge på nätet och vet hur lätt folk får tag på folks (även barns) telefonnummer, så säger jag kudos om scenariot är det, de är då underbara föräldrar.

Vi håller inte med varandra om det där med invandrare, sorry, jag har jobbat i exempelvis muslimska länder och du och jag har inte samma bild (jag är tjej, och har inte blivit stenad/våldtagen där osv). Diskuterar gärna vidare, bara du respekterar att jag inte ljuger.
Att de "flytt"-är nog det oklokaste de kunnat göra.
OM man är oskyldig så borde man istället desperat stannat hemma för att reda ut allt.
Att fly med med fru, plus sina barn som du skriver, är inte att skydda sina närmaste.
Det är verkligen att "starta blåslampan".
Det har varit osäkerhet om barnen var med-på resan- men du verkar säker att dessa barn är med ?!
Hm det är så klart "span" på dem varhelst de nu befinner sig.
Nej - stackars barn-allt de gör och säger blir dokumenterat.
Svenska folket vet nu vem S, är.
Senast redigerad av moshes 2018-05-25 kl. 00:43.
Citera
2018-05-25, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Jag menar mer utan att det syns för tex en svartsjuk flickvän som kollar facebook och samtalslistor mm. Vilda spekulationer men den metoden skulle isf kunna användas för att lura en manisk geocachare/ kärlekskrank älskarinna mitt i natten bakom ett avskilt plank utan att använda våld och att ens synas i närheten av hennes bostad.
Ok, du tänkte så. Det vågar jag faktiskt inte svara på. Jag har ingen aning, för att vara mer exakt.
Citera
2018-05-25, 00:46
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja någonstans verkar det ju att de inte riktigt observerat varandras gränser. Det han gjorde som blev anmält som misshandel är ju vad någon kallar som ett lite rått skämt. Men kanske väldigt smärtsamt om det görs med illvillja och illa dold ilska över något istället för ett glatt grabbigt brottande. Onekligen höll man ju på med en hel del i mellan- och högstadiet som säkert skulle klassas som misshandel om man gjorde det som vuxen. På någon man har eller haft ett förhållande med.

Och om de haft ett förhållande så skulle väl ofredande i minsta beståndsdel kunna vara att han tjatar på telefon att bli förlåten, kanske med en dick pic för att försöka tina upp det frostiga läget?
Misshandel handlar ju till stor del om uppsåt. I det här fallet hade bl a hon tidigare polisanmält honom, och relationen dem emellan måste ha varit ganska spänd. I ett sådant läge borde båda vara på sin vakt och inte särskilt avslappnade/lekfulla i sin relation. Utan att känna till detaljerna tycker jag det låter fullt naturligt om hon uppfattade hans knogknuggande i bilen som oönskat och hotfullt.
Citera
2018-05-25, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det verkar vara han som inte accepterar ett NEJ. Det tyder även ofredande och misshandeln på. Och nu slutligen Mord.

Han var Kränkt. Hans gigantiska Ego krackelerade.
Börjar tro som du- något regelrätt förhållande hade de kanske aldrig-
han var okänslig i kontakten, och förstod inte hennes markeringar.
Hon var väl så där trevligt tillmötesgående, i kontakten med folk, och han tolkade fel.
Såsom du själv beskrev-så missförstår många det där trevliga som kan finnas mellan två av olika kön.
Hennes bekant skrev här tidigare att Lena o S, hade en relation/förhållande, i sex år -men vad för sorts förhållande det var-är ju oklart.
ber om ursäkt- mitt svar -var till "Fjugestabocken"- men hamnade på ditt inlägg.
Ibland sker sådant-.
Senast redigerad av moshes 2018-05-25 kl. 01:02.
Citera
2018-05-25, 01:03
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Det har väl alltid funnits tusen sätt för kåta (kära) människor att kommunicera i hemlighet och stämma möte.
Frågan är isf om det var avsett som ett kärleksmöte eller om det var ett planerat mord. Utplacering av mobiltelefonen på en plats långt från BP tyder på att mördaren inte fullständigt tappat kontroll på sina känslor och förehavanden, som vore rimligt om det var dråp i hastigt mod. Skulle SD planera o genomföra mordet utan HDs vetskap, för att kort efter resa med henne till USA, vilket tycks varit planen. Svårt att tänka sig att SD skulle klara att under en så lång resa spela oskyldig inför någon som känner honom så väl som HD. Då är han mer kallhamrad än någon anat. Slutsats: jag tror att om någon av paret SD och HD är mördaren så har de hjälpts åt, mer eller mindre, på ett eller annat sätt.
Om det finns någon helt annan, här onämnd kan vi inte veta.
Citera
2018-05-25, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Börjar tro som du- något regelrätt förhållande hade de kanske aldrig-
han var okänslig i kontakten, och förstod inte hennes markeringar.
Hon var väl så där trevligt tillmötesgående, i kontakten med folk, och han tolkade fel.
Såsom du själv beskrev-så missförstår många det där trevliga som kan finnas mellan två av olika kön.
Hennes bekant skrev här tidigare att Lena o S, hade en relation/förhållande, i sex år -men vad för sorts förhållande det var-är ju oklart.

Jag tro att det enda nära förhållande han har förmåga att känna är till sig själv. Men den måste speglas i andras bekräftelser av densamma.

Annars är det som att glo på en vägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in