2018-05-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Då stämde det alltså, jag tänkte det var kanske var konstigt redigerat i Expressen. Hon hade gjort en polisanmälan men ändå fortsatt umgås med honom. Det låter väldigt märkligt såvitt det inte var så att det fanns någont inslag av ett yrkesmässigt förhållande som inte enkelt kan avslutas huxflux men där det ändå ska incidentrapporteras eller anmälas. Om hon till exempel varit SDs övervakare, vårdare eller något liknande.
Han verkar trappa upp- ofredande 2016-och året efter misshandel och så nu iår-
ja varför har hon fortsatt att ha med honom att göra.
Kanske är det H-som hon haft kontakten med?
Citera
2018-05-25, 00:05
Medlem
Stora frågan är när köpte dom biljetterna? Var resan planerad?
Citera
2018-05-25, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Alla dom kan ge plötsliga dödsfall utan symtom innan.
nja- men hur förklara att hon hamnade i dungen om sjukdomen slår till SNABBT som blixten?
Nåt annat har hänt.
Och S -som trakasserat henne- klart att han blir utpekad.
Citera
2018-05-25, 00:06
Medlem
Citat:
Trafiken är inte lika intensiv under kvällstid en måndag. Långtradarna kan komma med ganska glesa intervall. Vi vet inte om postaren som uppgav sig ha hört skriket verkligen har gjort så eller om hen fabulerar. Men hen skrev att de inte hade gått och lagt sig än. De var alltså inte nyvakna.

Det har ju sagts förut, och jag hatar att vara tjatig, men du kanske skulle ta och läsa lite i tråden?
En genomfartsled är ganska trafikerad, så sorry, du har fel igen. Vad sägs om att du läser själv? Speciellt det du kommenterar? För det blir ganska humoristiskt när du inte gör det (om och om igen).
Citera
2018-05-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Finns det nån möjlighet att ta bort en cache som man lagt upp så den inte syns längre?
Och finns det möjlighet att använda sidan till att stämma möten med någon utan att det syns i telefon/mail/sociala medier-historik? Har för mig att geocaching användes för att förmedla droger i Motala för ett antal år sedan.
Citera
2018-05-25, 00:13
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
En genomfartsled är ganska trafikerad, så sorry, du har fel igen. Vad sägs om att du läser själv? Speciellt det du kommenterar? För det blir ganska humoristiskt när du inte gör det (om och om igen).
Hen skrev uttryckligen att trafiken var lugn (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-05-25, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Det verkar vara han som inte accepterar ett NEJ. Det tyder även ofredande och misshandeln på. Och nu slutligen Mord.

Han var Kränkt. Hans gigantiska Ego krackelerade.
Citera
2018-05-25, 00:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Ofredande kan ju vara vad som helst. Alltfrån sådant man rimligen bör veta inte är uppskattat eller något specifikt som motparten bett personen sluta med.

Enligt någon postare som refererade till uppgifter från grannskapet så gick de ofta tillsammans från tillställningar, så folk verkat uppfattat att de haft ett förhållande under några år men att de synas tillsammans mer sällan det senaste året (har de setts alls eller är månne defriendingen på facebook en chimär?)
Citera
2018-05-25, 00:17
Medlem
Citat:
Finns det nån möjlighet att ta bort en cache som man lagt upp så den inte syns längre?
Jag vet faktiskt inte. Jag är (eller snarare var, eftersom det är flera år sedan jag geocachade) en geocacher light. Men jag tror att det är visst släp på förändringar.

Citat:
Och finns det möjlighet att använda sidan till att stämma möten med någon utan att det syns i telefon/mail/sociala medier-historik?
Det tror jag inte, med tanke på att man lämnar digitala fingerprints i allt man gör.
Citera
2018-05-25, 00:22
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Att man glömmer att låsa efter sig händer väl men att lämna dörren öppen har jag då aldrig hört talas om att någon skulle ha gjort. Om dörren var olåst och hon lämnat hemmet frivilligt tyder det väl på att barnen var hemma. Jag tror att hon lockats ut av någon eller själv gått ut men i så fall med avsikten att stanna i närheten av hemmet och således inte låst dörren efter sig. Om dörren faktiskt stått öppen förklarar ju det att man redan från början trodde att det rörde sig om människorov. Kan givetvis också varit så att dörren inte var öppen men olåst och att det gjorts något fynd i själva hemmet som talade för att ett brott begåtts.

Det spekuleras om dörren var öppen eller bara olåst. Vi vet inte vilket. Aftonbladet har också uttryckt sej med bägge ordalydelserna. Men "vidöppen" var min egen vision jag hade tydligen. Sorry för det.
Citera
2018-05-25, 00:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Ja den är ganska trafikerad men inte nödvändigtvis med tät trafik i ett. Jag har bott intill gamla E4an när jag pluggade i Uppsala för tjugå år sedan, det är markant skillnad på nattrafik och andra tider.

Men har du sett bilderna som tagits ovanifrån under det teknikerna var där dagtid, visserligen under helg så ser det inte ut att var supercloggat på motorvägen. En hel del vanliga personbilar som inte låter extremt mycket såvitt det inte är av äldre datum.
Citera
2018-05-25, 00:24
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ofredande kan ju vara vad som helst. Alltfrån sådant man rimligen bör veta inte är uppskattat eller något specifikt som motparten bett personen sluta med.

Enligt någon postare som refererade till uppgifter från grannskapet så gick de ofta tillsammans från tillställningar, så folk verkat uppfattat att de haft ett förhållande under några år men att de synas tillsammans mer sällan det senaste året (har de setts alls eller är månne defriendingen på facebook en chimär?)
Han kanske inte hade förhållande med henne, men folk uppfattade det så eftersom de lämnade tillställningar tillsammans (jag kommer och går ofta från fester tillsammans med tjejer men har aldrig ihop det med dem, och jag vet att ett flertal förmodat att jag haft förhållande med åtminstone en av dem). Sedan kanske snubben försökte närma sig henne men hon ville inte, och då blev han kränkt och sur och eskalerade tills det blev ett fall av ofredande. Efter att hon anmält honom blev han ändå argare och agerade vid en tidpunkt på ett sätt som hon uppfattade som misshandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in