2018-05-24, 22:02
Medlem
Jag ska försöka att inte gnälla. Har man ändrat något i förberedelserna inför säsongen för domarna i år? Nya rörelsemönster, kommunikation på nytt sätt, tätare matchande eller mågot annat, eller har man inte ändrat men fler lag spelar med annat spelsystem, eller är det fler matcher på plastgräs?
2018-05-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plousands
För det första: hur miffade är ni? Svaret ligger i min avatar. Har ni följt den här tråden eller Sup.säsongen längre än ett dygn så kan ni lista ut det också. Kan vara svårt för någon som aldrig varit på Söderstadion att känna igen norra, iochförsig.

Din synvinkel är förståelig, måste jag säga. Supportrar står per se inte över varandra i människovärde, men de nybajare (och för den delen nya supportrar till alla storlag) som du så stiligt representerar respekterar inte + har noll koll på supporterledens historia i klubben ni kommer till.

På ett sätt har ni rätt i att det är otrevligt att vråla "horungar" eller att kategori C boxas mot varandra. Men så är det förfan bara. Lika mycket som den eviga kärleken och stöttandet av laget har en plats i fotbollskulturen har ramsor om att knulla lik, pissa på AIK och huliganism det också. Sorry.

Får jag som en kontring fråga dig detta: vart är du född och uppvuxen? När började du hålla på Bajen? Och varför?

Ah, jag vet inte, ingen direkt medveten grej, uppvuxen på vischan och har därför inte haft ett naturligt lag i Allsvenskan att hålla på, arbetat på Södermalm i ganska exakt 20 år på raken och bott här ett antal år också nu. Jag ville egentligen inte hålla på Bajen men det bara blev så till slut. Redan första gången man var på Söderstadion kopplade man (kände man) att det var något annorlunda med Hammarby i positiv bemärkelse.
Senast redigerad av mastodon111 2018-05-24 kl. 23:06.
2018-05-24, 23:15
Medlem
sarkastisks avatar
Frågan är hur länge Al Hakim får hållas? Maken till dålig dommare får man leta efter.

Ingen fingertoppskänsla och delar ut röda som att det var påskgodis. När det väl förtjänas rött så skiter han i det...

Nej får fan frisk vibbar på den jäveln! Ska vi ha dommare på den låga nivån så får vi nog installera ett Var-system.

Nej nu slickkar vi såen och blickar mot Sundsvall !
2018-05-24, 23:34
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
901 åskådare på publikfesten Dalkurd-Elfsborg ikväll såg jag. Herregud, åk ner bara. Såna klubbar lägger ju ett löjets skimmer över serien.
Strippa serien med 2 lag är nog det enda rätta.
2018-05-24, 23:42
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
901 åskådare på publikfesten Dalkurd-Elfsborg ikväll såg jag. Herregud, åk ner bara. Såna klubbar lägger ju ett löjets skimmer över serien.
Dom är möjligen ursäktade av att inte spela på sin riktiga hemmaplan...som dom aldrig spelat på dessutom...Svårt att värdera det.
2018-05-25, 00:08
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
Strippa serien med 2 lag är nog det enda rätta.

Nej, vi behöver ha åtminstone trettio matcher för lagen i serien. Sen finns det lag i Superettan som skulle färga publikmässigt (Gais, ÖIS, Helsingborg, Halmstad, Degerfors, Öster). Det är de här invandrarlagen som dras med något konstigt rykte om att vara stora publikfester trots att varken Assyriska, Syrianska eller Dalkurd någonsin egentligen har varit det när det kommer till kritan.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dom är möjligen ursäktade av att inte spela på sin riktiga hemmaplan...som dom aldrig spelat på dessutom...Svårt att värdera det.

Jo, självklart. Men som sagt, med ryktet de oförtjänt får så blir man lätt lite mer kritisk.
2018-05-25, 01:45
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Om man var smått besviken som blåvit 2010-2012, hur känner man sig i dagsläget är frågan?

Nu är jag inte lika insatt längre som jag var förr och går inte på matcher längre.

Men jag känner iallafall mer positivitet iår än de åren, för nu känns det som att man faktiskt vågar testa något nytt och det är ju rätt obv att det inte fungerar direkt.

2010-2012 var väl mer misär också då vi slogs om guldet 2009 och gjorde tunga värvningar 2010-2011 som gick misär. Man hade alltså större förhoppningar. Det känns som att nu 2018 så var det ingen som räknade med succé, sedan kanske folk förväntade sig bättre ändå.
2018-05-25, 06:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Nu är jag inte lika insatt längre som jag var förr och går inte på matcher längre.

Men jag känner iallafall mer positivitet iår än de åren, för nu känns det som att man faktiskt vågar testa något nytt och det är ju rätt obv att det inte fungerar direkt.

2010-2012 var väl mer misär också då vi slogs om guldet 2009 och gjorde tunga värvningar 2010-2011 som gick misär. Man hade alltså större förhoppningar. Det känns som att nu 2018 så var det ingen som räknade med succé, sedan kanske folk förväntade sig bättre ändå.

Absolut, rent dumt att tro att blåvitt skulle vinna guld i år. DOCK så måste man kunna komma högre upp än 10a. Det är inte acceptabelt.
I dagsläget så spelar vi bra men får inte med oss poängen.
2018-05-25, 07:03
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Om man var smått besviken som blåvit 2010-2012, hur känner man sig i dagsläget är frågan?

Trist att en sådan klubb med sin potential verkar vara helt på dekis. Tionde plats förra säsongen, och i år verkar det ju bli något liknande.

Det känns bara bra tack.
Man ser att spelet utvecklas och det går framåt.
Sen att våra spelare håller låg nivå är en annan femma. Men det beror ju på att vår ekonomi är i botten.
2018-05-25, 08:07
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Trist att en sådan klubb med sin potential verkar vara helt på dekis. Tionde plats förra säsongen, och i år verkar det ju bli något liknande.

Inte i närheten lika besviken som säsongerna 2010-11 och 11-12. Att vi kommer att sluta långt ner i serien i år har åtminstone jag räknat med från första början denna säsong. Sett till var laget befinner sig utvecklingsmässigt och sett till spelarmaterialet så är en placering likt fjolåret förväntad.

Man ska också ha i åtanke att dagens lag spelar en betydlig roligare och i många stycken mycket bättre fotboll än de senaste säsongernas dödgrävarfotboll. Det som saknats är ju målskyttet och stabilitet under 90 min i försvarsspelet. I flera av förlustmatcherna har vi varit det spelmässigt bättre laget men förlorat pga rent schabbel i försvarsarbetet. Att ställa om spelsätt och intern kultur är ett långsiktigt projekt och jag tror inte vi kan skörda frukterna förrän om 1-2 säsonger.
2018-05-25, 10:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Vad är tanken med att klacken står på övre etage annars? Visst ser man spelet lite bättre därifrån men enligt mig har man bäst förutsättningar som supportrar att skapa tryck och påverka spelarna på planen om man står nära plan.

I övrigt, en väldigt viktig match för båda lagen. En ny seger här och mot Sirius på söndag och man kommer inte tänka på den mediokra inledningen så mycket. Förlust idag och det är bara cuptiteln som gör att våren inte känns helt underkänd.

Anledningen till att det är övre för klacken är för att slippa alla som köper klacksektionsbiljetter bara för att dom är det billigaste du kan hitta på arenan, nu kostar nedre mindre och dom som bara jagar billiga biljetter men inte bidrar till stämningen hamnar därmed inte på klacksektionen.

Citat:

Det är en jäkla skillnad på 10,11 och 12 med. 10 och 11 var egentligen en enda lång baksmälla efter kvällen 09 där du blivit svårt misshandlad, bedragen av din flickvän, rånad på allt du äger i ditt hem och sedan utslängd på gatan.
12 var ändå nåt spännande på g med ny tränare och massa tunga värvningar men hade inte Stahre gått ifrån sitt spel efter Gefle borta där så hade vi åkt ur.

Iår har vi ett ungt och utvecklingbart lag med en ny spännande tränare och hela föreningen startar om. Ifjol blev vi tia ja och det mesta tyder ju på nånstans där även iår men då med framtiden (och en bättre ekonomi) framför oss så det känns helt okej. Vi lär inte åka ur och vi lär inte slåss om några europaplatser utan harva i "nedre mitten".

Citat:

Jag tvivlar på att det ens var såpass "mycket" där, dom gör väl som bl.a. Elfsborg och räknar sålda biljetter? Den sida man såg på tv under higlightsen var det inte 100 pers på ens. För att det skulle ha varit 900 där skulle hela din sida man inte såg varit full nära på...
2018-05-25, 11:06
Medlem
Keldons avatar
Valentic avgår mitt i säsongen. Känns ovanligt i Sverige!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in