Citat:
Ursprungligen postat av
Elwisp
Vad är tanken med att klacken står på övre etage annars? Visst ser man spelet lite bättre därifrån men enligt mig har man bäst förutsättningar som supportrar att skapa tryck och påverka spelarna på planen om man står nära plan.
I övrigt, en väldigt viktig match för båda lagen. En ny seger här och mot Sirius på söndag och man kommer inte tänka på den mediokra inledningen så mycket. Förlust idag och det är bara cuptiteln som gör att våren inte känns helt underkänd.
Anledningen till att det är övre för klacken är för att slippa alla som köper klacksektionsbiljetter bara för att dom är det billigaste du kan hitta på arenan, nu kostar nedre mindre och dom som bara jagar billiga biljetter men inte bidrar till stämningen hamnar därmed inte på klacksektionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
MundoAzul
Om man var smått besviken som blåvit 2010-2012, hur känner man sig i dagsläget är frågan?
Trist att en sådan klubb med sin potential verkar vara helt på dekis. Tionde plats förra säsongen, och i år verkar det ju bli något liknande.
Det är en jäkla skillnad på 10,11 och 12 med. 10 och 11 var egentligen en enda lång baksmälla efter kvällen 09 där du blivit svårt misshandlad, bedragen av din flickvän, rånad på allt du äger i ditt hem och sedan utslängd på gatan.
12 var ändå nåt spännande på g med ny tränare och massa tunga värvningar men hade inte Stahre gått ifrån sitt spel efter Gefle borta där så hade vi åkt ur.
Iår har vi ett ungt och utvecklingbart lag med en ny spännande tränare och hela föreningen startar om. Ifjol blev vi tia ja och det mesta tyder ju på nånstans där även iår men då med framtiden (och en bättre ekonomi) framför oss så det känns helt okej. Vi lär inte åka ur och vi lär inte slåss om några europaplatser utan harva i "nedre mitten".
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
901 åskådare på publikfesten Dalkurd-Elfsborg ikväll såg jag. Herregud, åk ner bara. Såna klubbar lägger ju ett löjets skimmer över serien.
Jag tvivlar på att det ens var såpass "mycket" där, dom gör väl som bl.a. Elfsborg och räknar sålda biljetter? Den sida man såg på tv under higlightsen var det inte 100 pers på ens. För att det skulle ha varit 900 där skulle hela din sida man inte såg varit full nära på...