2018-05-24, 16:53
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Är det inte så att man kan bestraffas i efterhand så länge domaren inte sett situationen? Så om en anmälan skulle komma in mot Yasin från igår så skulle han kunna få en avstängning efter som domaren uppenbarligen inte såg det. Hade domaren däremot dömt frispark och t ex gett Yasin gult kort så hade det beslutet inte kunnas ändras i efterhand.

Exakt så är det. Minns ni Igbonanike förra säsongen. Al-Hakim (vem annars?) missade situationen och Igbonanike blev anmäld 20 (!) dagar efter situationen av riksombudet Artur Ogelid. Igbo blev avstängd fyra matcher (https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/riksombudet-anmalde-kennedy-for-min-del-ar-det-forsta--gangen/)

Skiljer sig denna situation (alltså Lundberg/Yasin) för övrigt mycket från tacklingen Omoh gav på Nyholm? Frånsett utgången och den extremt tråkiga skadan på Nyholm då så klart. Omoh fick direktrött (korrekt i mina ögon) och två matchers ytterligare avstänging för den tacklingen.
Senast redigerad av Otto Flick 2018-05-24 kl. 17:16.
2018-05-24, 18:41
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Är det inte så att man kan bestraffas i efterhand så länge domaren inte sett situationen? Så om en anmälan skulle komma in mot Yasin från igår så skulle han kunna få en avstängning efter som domaren uppenbarligen inte såg det. Hade domaren däremot dömt frispark och t ex gett Yasin gult kort så hade det beslutet inte kunnas ändras i efterhand.

Ja precis! Så såg det åtminstone ut förra året. Kennedy blev anmäld genom förbundets riksombud ahrtur oglid. Och således avstängd. Om han blev det enda fallet eller om det skrotades efter det låter jag vara osagt.
2018-05-24, 20:46
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Så är det ja. Min hjärna tänkte fel.
2018-05-24, 21:07
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Härligt, 20 poäng innan uppehållet för Djurgården, Sirius kommer vara en lätt match.
2018-05-24, 21:09
Medlem
doughies avatar
Stannar Mrabti kommer Djurgården garanterat vara ett topplag.
2018-05-24, 21:10
Medlem
Om man var smått besviken som blåvit 2010-2012, hur känner man sig i dagsläget är frågan?

Trist att en sådan klubb med sin potential verkar vara helt på dekis. Tionde plats förra säsongen, och i år verkar det ju bli något liknande.
2018-05-24, 21:29
Medlem
landofmoronss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Om man var smått besviken som blåvit 2010-2012, hur känner man sig i dagsläget är frågan?

Trist att en sådan klubb med sin potential verkar vara helt på dekis. Tionde plats förra säsongen, och i år verkar det ju bli något liknande.

Spelet är 10x bättre än förra året så jag är ganska lycklig. Saknas dock en verklig målskytt. Sen lyfter det. SM-guld 2019!
2018-05-24, 21:35
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Stannar Mrabti kommer Djurgården garanterat vara ett topplag.
Sitter på utgående kontrakt och det är tydligt att han vill utomlands. Får vi behålla honom säsongen ut är jag nöjd, blir ändå inte stora pengar i sommar med så kort tid kvar på kontraktet. Förlänga med honom vore den absolut bästa "värvningen" DIF kan göra.
2018-05-24, 21:56
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Sitter på utgående kontrakt och det är tydligt att han vill utomlands. Får vi behålla honom säsongen ut är jag nöjd, blir ändå inte stora pengar i sommar med så kort tid kvar på kontraktet. Förlänga med honom vore den absolut bästa "värvningen" DIF kan göra.
Hoppas ändå vi kan få en slant. Bosse får säga att Mrabti antingen förlänger eller så får spekulanterna vädra lädret mer. Om han stannar och sen går gratis känns inte bra.
2018-05-24, 21:58
Medlem
simonvps avatar
Vi är väl förresten överens om att myten om att endast Bajen har flyt med domarna och motståndarfadäser är död nu?
2018-05-24, 21:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Så är det ja. Min hjärna tänkte fel.
Vilket för övrigt är rätt korkat det med. Nu kommer Isakssons varning stå kvar, som han alltså fick för att han "fördröjde" spelet när han plockade bort kvittorullar som kastades mot honom, tror tom. han fick en ölmugg i ryggen. Konstiga regler.

Aja sjukt nöjd över 3p idag.
2018-05-24, 22:01
Medlem
snillet_1s avatar
901 åskådare på publikfesten Dalkurd-Elfsborg ikväll såg jag. Herregud, åk ner bara. Såna klubbar lägger ju ett löjets skimmer över serien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in