2018-05-24, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Grön är en färg.

Så skulle du ha några problem med att betala för människor som hatar dig?

Eftersom att du med all säkerhet kommer att ljuga nu och påstå att du inte haft några problem med det så ställer jag en till fråga.

Ska svarta människor finna sig i att betala för människor som hatar svarta människor?
Vad spelar det för roll om de hatar dig/mig eller inte?

Sen när måste man tycka om alla för att få bidrag till en verksamhet så länge verksamheten behövs?

Ja, anta att hela ROKS hatar svarta. So what?
Citera
2018-05-24, 20:59
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Grön är en färg.

Så skulle du ha några problem med att betala för människor som hatar dig?

Eftersom att du med all säkerhet kommer att ljuga nu och påstå att du inte haft några problem med det så ställer jag en till fråga.

Ska svarta människor finna sig i att betala för människor som hatar svarta människor?
Vi vita svenska män får ju betala uppehället för bruna och svarta människor som hatar oss för att vi inte är muslimer samt löner åt en massa genuskärringar och feminazis som hatar oss för att vi föddes till män , eller hur ?

Jag anser att en stor del av dessa människor borde få klara av sin försörjning själva och att mina skatte pengar istället skulle spenderas på vård , skola och försvar .
Citera
2018-05-24, 21:06
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Snarare du som resonerar som detta.

det är sant att en barnmorrska ex. inte får förvärga en kvinna abort pga sin ideologi. Det bero på att sjukhusen styrs av en ideologi som anser att svenska kvinnor ska ha fri aborträtt, oavsett vilket sjukhus de hamnar på.
Ideologi som sagt.

Nej, roks står för riksorganisationen för kvinnojourer, de jobbar med "kvinnojoureri", inget annat.
Du vill ha bort dem, för du stör dig på att där existerar en ideologi som tar våldtagna, mishhandlade, dödshotade kvinnor i försvar.

Här har du deras "program"

Vidrig läsning eller hur?

https://www.roks.se/om-roks/roks-kunskap-hjalp-opiniongam"
Fortfarande är det ren allmänbildning hur ideologi inte ska påverka verksamheten i ett sjukhus. Man lär sig det här i grundskolan...

Ska du börja låtsas som att du inte känner till ROKS fadäser för drygt 10 år sedan? Du har redan blivit uppdagad om deras jourkultur... och visst syns den fortfarande:
Citat:
Roks (Riksorganisationen för kvinnojourer och tjejjourer i Sverige) vill att män ska sluta slå eller skrämma kvinnor, tjejer och barn. Nu gör män ofta så.

Tycker du att det är bra när män demoniseras och när myndigheter som i Göteborg cementerar manliga stereotyper?
Citera
2018-05-24, 21:18
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du återkommer hela tiden till det där.

Vilken skulle vara "vår" sak?

Och hur bra levande valstuga tror du att du är för mansjourer när du nu klart och tydligt avslöjat att du egentligen skiter I män, det är kvinnojourerna du vill ha bort.
Och du återkommer hela tiden till den lägsta formen av debattförsök...

Jag skiter inte i män för att du påstår det och kvinnojourer försvinner inte av att ledningen byts ut.

När du konstant tar till tomma påståenden för att få grepp om folk i den här diskussionen så kan jag inte komma till någon annan slutsats än att du tycker att det är viktigt att män demoniseras - för det är vad ROKS och relevanta ideologiska lobbyverksamheter bevisligen gör, och du försvarar dessa även om du så behöver komma med ohederliga tomma påståenden.

Varför är det så viktigt för dig att män demoniseras?
Citera
2018-05-24, 21:20
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Vad spelar det för roll om de hatar dig/mig eller inte?

Sen när måste man tycka om alla för att få bidrag till en verksamhet så länge verksamheten behövs?

Ja, anta att hela ROKS hatar svarta. So what?
Aha, ROKS kan bete sig hur som helst för att du anser att deras verksamhet är så värdefull?
Citera
2018-05-24, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Och du återkommer hela tiden till den lägsta formen av debattförsök...

Jag skiter inte i män för att du påstår det och kvinnojourer försvinner inte av att ledningen byts ut.

När du konstant tar till tomma påståenden för att få grepp om folk i den här diskussionen så kan jag inte komma till någon annan slutsats än att du tycker att det är viktigt att män demoniseras - för det är vad ROKS och relevanta ideologiska lobbyverksamheter bevisligen gör, och du försvarar dessa även om du så behöver komma med ohederliga tomma påståenden.

Varför är det så viktigt för dig att män demoniseras?
Och jag hatar inte män för att du påstår det, apropå att ständigt komma med ohederliga tomma påståenden. Det är totalt oviktigt för mig att män demoniseras.

Vilken är "vår sak"?
Citera
2018-05-24, 21:26
Avslutad
Citat:
Aha, ROKS kan bete sig hur som helst för att du anser att deras verksamhet är så värdefull?
Nej det tycker jag inte, de får väl bete sig som folk som alla andra.
Citera
2018-05-24, 21:27
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Så säg att om en kyrka erbjuder stöd till ensamstående gravida kvinnor som vill ha ett alternativ till abort så är de fel personer för uppgiften?
Kyrkan är inte en del av vår socialtjänst. Självklart kan folk söka sig till hjälpverksamheter som har ideologiska förtecken - inget fel med det - men vår offentliga hjälpverksamhet ska inte vara en sådan plats.
Citera
2018-05-24, 21:36
Avslutad
Citat:
Kyrkan är inte en del av vår socialtjänst. Självklart kan folk söka sig till hjälpverksamheter som har ideologiska förtecken - inget fel med det - men vår offentliga hjälpverksamhet ska inte vara en sådan plats.
ROKS och Unzon är inte heller en del av vår socialtjänst. De får bidrag till sin verksamhet. Kyrkor och andra religiösa eller politiska organisationer kan också få bidrag till sin hjälpverksamhet.
Citera
2018-05-24, 21:37
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Och jag hatar inte män för att du påstår det, apropå att ständigt komma med ohederliga tomma påståenden. Det är totalt oviktigt för mig att män demoniseras.

Vilken är "vår sak"?
Det som har markerats med fet stil förklarar tillräckligt. Att totalt nonchalera hur människor drabbas är möjligtvis inte en teknisk definition av begreppet "hat", men det är knappast vackert.

Uppenbarligen är din sak att kvinnor ska få hjälp och att alla medel är tillåtna för att kvinnor ska få hjälpen. Huruvida/att män demoniseras på vägen, är totalt oviktigt för dig.
Citera
2018-05-24, 21:40
Avslutad
Citat:
Det som har markerats med fet stil förklarar tillräckligt. Att totalt nonchalera hur människor drabbas är möjligtvis inte en teknisk definition av begreppet "hat", men det är knappast vackert.

Uppenbarligen är din sak att kvinnor ska få hjälp och att alla medel är tillåtna för att kvinnor ska få hjälpen. Huruvida/att män demoniseras på vägen, är totalt oviktigt för dig.
Den som nonchalerar hur män drabbas här är du. Du har fortfarande inte brytt dig om att ta reda på hur de drabbas och vilken hjälp de behöver.

Uppenbarligen är din enda sak att inga kvinnor ska få hjälp. Dra in bidragen till kvinnojourerna så är du nöjd.
Citera
2018-05-24, 21:41
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Nej det tycker jag inte, de får väl bete sig som folk som alla andra.
Nu sänder du lite väl dubbla budskap men du kanske anser att demonisering av män ingår i att bete sig som folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in