Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 20:59
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Olof Frånstedt utfall om landsförräderi. Med hans entourage från IB gubbsen i Ögat samt ända in i regeringskansliet attOp var landsförrädare måste med i bilden liksom Contrastigs trio som övervakade OP kan det knappast avfärdas. Kanske inte SB under Öb med subgrupperingar som hade tillgång till vapen och kontakter att mörklägga.

Va? skall "med" ersättas av "men" eller vad menar du?
Citera
2018-05-24, 21:15
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Det påstås ju att "Natoprotokollet" är ett informationssvindleri med Winter som arkitekt. När jag läser inläggen på FB verkar det som om man man stannat här

Men vad var syftet?

a) Att smutsa uppgifter som var riktiga och i så fall i vems intresse?
b) En vilseledningsoperation och samtidigt försöka sätta dit en annan organisation. Vem låg bakom?
c) Något annat?

Jag har som du funderat över det där protokollet från ACC/SOPS. Dagens Nyheter satte raskt in en "expertreporter" (minns inte namnet) som genast avfärdade allt som båg. När jag läste artikeln förstod jag aldrig hur han kunde vara så tvärsäker på det.

Visst kan protokollet vara en bluff. Så kan det mycket väl vara. Men det snabba förnekandet fick mig att reagera. Varför var det så viktigt att få bort Nato/Stay Behind ur bilden?

Ibland känner man sig som en riktig rättshaverist som ser mörkläggning överallt, men mitt intryck efter att ha studerat liknande saker i andra länder är att stater - ofta i samarbete med ledande medieföretag - faktiskt mörklägger väldigt mycket. Poliser som upptäcker "förbjudna samband" i en utredning lyfts bort etc.

Vi är nog många som lever i en låtsasvärld. Myglet är utbrett och vissa sanningar ska helt enkelt inte få komma fram.

Dag Andersson berättade i februari 2016 att han granskade ett 80-tal WT-iakttagelser. Och så plötsligt gick han i förtidspension.

Anna Hages berättelse om militären som tystade henne bekräftar bara att informationen i samhället ständigt kontrolleras. Ungefär som i totalitära stater.

Frågan är vad det är med Palmemordet som är så farligt att berätta.
Senast redigerad av Basfakta 2018-05-24 kl. 21:19.
Citera
2018-05-24, 21:37
Medlem
Basfaktas avatar
Är det förresten någon som vet om SE var medlem i svenska WACL? Kände han Birger Hagård? De var ju båda moderatpolitiker - SE i Täby och Hagård i riksdagen.
Citera
2018-05-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Lägg ingen vikt vid LJ:s vittnesmål. Han är bakom flötet
Han är en udda, lite blyg och ensam person men definitivt inte bakom flötet. Snarare intellektuell
Citera
2018-05-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Man kan ju också ha stämt möte med OP , vi syns utanför Dekorima, efter bion.
Planlagt av högerpersoner tillsammans med näringslivsprofiler?
Det var nog lite ont om frivilliga som ville ta framträdande roller i denna attack.
Flera har ju vittnat om att de fått frågan.
Risken måste ha setts som oerhörd för en svensk som kunnat bli igenkänd.
Därför tror jag på en utländsk GM, med inhemskt stöd.
Stöd i planering kan man fått från diverse ljusskygga organisationer, det fanns ingen brist på sådana som ville oskadliggöra OP.
SEs roll kan ha varit att förvilla.
Han skulle dyka upp på mordplatsen strax efter mordet, iklädd liknande kläder som GM, med liknande glasögon. Ställa till med förvirring. Detta gjorde han lite väl bra, därav elefantliknelsen.
SEs bakgrund och uppväxt, hans ensamhet, kan ha gjort honom villig att få spela en roll av betydelse för nationen, att betyda något för någon.
Allt ovan är förstås bara spekulationer, jag hoppas mina teorier inte sårar någon av hans anhöriga.
Kanske finns det någon logik i det resonemanget, men om ingen har sett honom blir det väl svårt att förvilla? Såvida han inte förvillade sig med mördaren direkt på mordplatsen. Två vittnen har ju också sagt att gm bar toppluva med uppvikt kant. SE bar ju keps och det tyder väl lite på att det kan ha varit två olika personer på plats. Dock har ingen sett mer än en person runt makarna Palme i skottögonblicket. Slutsatsen skulle väl i så fall vara att det inte var skytten som sprang därifrån, men det låter ju också konstigt!
Citera
2018-05-24, 22:12
Medlem
[quote=Mr-Mr|64142301]
Det är ingen Slump att Putins Ryssland använder sig av samma metoder än i denna dag i Europa, vissa personer inom MP, V eller vissa Sossar, samt även från SD och inom extremhögern är språkrör för Putin.
Aftonbladets Kultursida är ett starkt språkrör för Rysslands intressen.

/QUOTE]

Är man ett ryskt språkrör om man är emot USAs illegala invasion av Irak? Eller att USA/NATO de facto ställt sig på Al-Qaida/Nusras och ISIS sida i Syrienkriget? Eller att det vore en dum idé att dra in Ukraina i NATO?

Är inte detta fullt rationella synpunkter som man inte skall behöva kallas "språkrör för Putin" för att hålla ? Detta om något är ett hot mot demokratin. Var alla i Sverige som va för Irak invasionen "medvetna/omedvetna" CIA mullvadar? Trams.

Om mordet har en politiskt koppling, i o m att Palme var en politiskt kontroversiell person så ter de sig sannolikt, så borde man givetvis kolla i höger samt NATOkretsar. Fullt logiskt i o m att det var Palmes största fiender.

Dock gick mordet såpass "lätt" till, att det mycket väl också hade kunnat utföras av en person utan en sammansvärjning (till skillnad från te x JFK). Har fortfarande inte blivit fullt övertygad av vare sig en "ensam gärningsman" teorin eller om det är en större konspiration med inslag av svensk/utländsk underrättelsetjänst. Diverse uttalanden från Frånstedt, Holmer etc tyder på det andra alternativet.
Citera
2018-05-24, 22:25
Medlem
Här är en polismans vittnesmål som styrker att Skandiamannen fanns på platsen tills dess att poliserna anlände. Han citerar ju i princip vad Skandiamannen säger sig ha sagt till poliserna på platsen, eller? https://youtu.be/Cz_ZBmIg_rU?t=9m22s

Jämför med Skandiamannens vittnesmål i Tingsrätten: https://youtu.be/L1S7heuGTTQ?t=11m59s

Om det inte är någon annan person som polismannen hänvisar till så borde väl detta skjuta teorin om Skandiamannen i sank, eftersom han då inte kan ha flytt från platsen i anslutning till mordet. Någon mer initierad kanske vet från vittnesprotokoll om det finns någon annan kandidat som kan ha instruerat poliserna om flyktvägen.
Citera
2018-05-24, 22:52
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Är det förresten någon som vet om SE var medlem i svenska WACL? Kände han Birger Hagård? De var ju båda moderatpolitiker - SE i Täby och Hagård i riksdagen.

Ett långskott avseende TÄBY: HVH:s (marinen) närmaste chef var bosatt i Täby. Kände han SE?.

( OT: Denne chef hade/har f.ö en dotter som gifte sig med FR)
Senast redigerad av bartram 2018-05-24 kl. 22:56.
Citera
2018-05-24, 22:54
Medlem
Citat:
Jag har som du funderat över det där protokollet från ACC/SOPS. Dagens Nyheter satte raskt in en "expertreporter" (minns inte namnet) som genast avfärdade allt som båg. När jag läste artikeln förstod jag aldrig hur han kunde vara så tvärsäker på det.

Visst kan protokollet vara en bluff. Så kan det mycket väl vara. Men det snabba förnekandet fick mig att reagera. Varför var det så viktigt att få bort Nato/Stay Behind ur bilden?

Ibland känner man sig som en riktig rättshaverist som ser mörkläggning överallt, men mitt intryck efter att ha studerat liknande saker i andra länder är att stater - ofta i samarbete med ledande medieföretag - faktiskt mörklägger väldigt mycket. Poliser som upptäcker "förbjudna samband" i en utredning lyfts bort etc.

Vi är nog många som lever i en låtsasvärld. Myglet är utbrett och vissa sanningar ska helt enkelt inte få komma fram.

Dag Andersson berättade i februari 2016 att han granskade ett 80-tal WT-iakttagelser. Och så plötsligt gick han i förtidspension.

Anna Hages berättelse om militären som tystade henne bekräftar bara att informationen i samhället ständigt kontrolleras. Ungefär som i totalitära stater.

Frågan är vad det är med Palmemordet som är så farligt att berätta.

Klart man kan uppleva det som mörkläggning. Men det kan också bero på att det
inte finns någon substans bakom. Det finns helt enkelt inget att berätta eller att
det som sägs inte passar in i ens konspiratoriska värdsbild. Ett bra exempel är uppgifterna
om walkie talkie män i samband med mordet. De har fått sin förklaring men vad hjälper
det?
Citera
2018-05-24, 23:25
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Ett långskott avseende TÄBY: HVH:s (marinen) närmaste chef var bosatt i Täby. Kände han SE?.

( OT: Denne chef hade/har f.ö en dotter som gifte sig med FR)

Oj, ja det var ett långskott. Vem var chefen. Sen är jag nog förvirrad, men vem är FR?
Citera
2018-05-25, 00:22
Medlem
Citat:
Oj, ja det var ett långskott. Vem var chefen. Sen är jag nog förvirrad, men vem är FR?

FR = Vår förre statsminister?
Dottern FRs fd fru
Pappan= Cay Holmberg Han var en av marinofficerarna som ingick i officersuppropet
Citera
2018-05-25, 01:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Här kommer Marinofficerarna som ingick i "Officersupproret".
Hans von Hofsten
Lennart Danielsson
Jan Leijd
Cay Holmberg , Filippa Reinfeldts pappa
Magnus Haglund
Tommy Åsman
Rolf Löthman
Christer Widgren
Christian Allerman
Peter Nyrén
Jan Svedman
Leif Nyland
Christer Hägg
Ingick verkligen Cay Holmberg i officersupproret? Jag har för mig att det finns en intervju med honom (angående MOP) där han berättar om HvH och dennes kontakter med högerextremister. Artikeln nedan ger inte heller intryck av officersuppror:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/30/marin.html

Tillägg, videon med Cay Holmberg

https://www.youtube.com/watch?v=jhLzAcclATk&feature=youtu.be&t=21m30s
Senast redigerad av iesho 2018-05-25 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in