Citat:
Ursprungligen postat av
bartram
Det påstås ju att "Natoprotokollet" är ett informationssvindleri med Winter som arkitekt. När jag läser inläggen på FB verkar det som om man man stannat här
Men vad var syftet?
a) Att smutsa uppgifter som var riktiga och i så fall i vems intresse?
b) En vilseledningsoperation och samtidigt försöka sätta dit en annan organisation. Vem låg bakom?
c) Något annat?
Jag har som du funderat över det där protokollet från ACC/SOPS. Dagens Nyheter satte raskt in en "expertreporter" (minns inte namnet) som genast avfärdade allt som båg. När jag läste artikeln förstod jag aldrig hur han kunde vara så tvärsäker på det.
Visst kan protokollet vara en bluff. Så kan det mycket väl vara. Men det snabba förnekandet fick mig att reagera. Varför var det så viktigt att få bort Nato/Stay Behind ur bilden?
Ibland känner man sig som en riktig rättshaverist som ser mörkläggning överallt, men mitt intryck efter att ha studerat liknande saker i andra länder är att stater - ofta i samarbete med ledande medieföretag - faktiskt mörklägger väldigt mycket. Poliser som upptäcker "förbjudna samband" i en utredning lyfts bort etc.
Vi är nog många som lever i en låtsasvärld. Myglet är utbrett och vissa sanningar ska helt enkelt inte få komma fram.
Dag Andersson berättade i februari 2016 att han granskade ett 80-tal WT-iakttagelser. Och så plötsligt gick han i förtidspension.
Anna Hages berättelse om militären som tystade henne bekräftar bara att informationen i samhället ständigt kontrolleras. Ungefär som i totalitära stater.
Frågan är vad det är med Palmemordet som är så farligt att berätta.