Citat:
Ursprungligen postat av
Nero4
En sak som jag tror är att de kommer nog endast köra på digital spel då läsaren kommer skrotas. Redan nu köper folk 2/3 digitalt.
De har försökt förr med PSP Go vilket blev en flopp. Xbox One var tänkt att, när man köper en skiva så skall den tankas över digitalt och skivan går sedan inte att sälja. Jag tror inte folk är redo att överge och gå fullt digitalt ännu. Varför?
1. Spelbutiker kommer gå konkurs då de tjänar massor på att köpa in billigt begagnat och sälja vidare dyrt. Visst kommer man säkert kunna köpa dessa spel i butik genom en nedladdningskod.
2. Du blir låst till Sonys hutlösa priser och de styr hur högt eller lågt något skall kosta digitalt.
Men om de verkligen vill gå helt digitalt så får dom ta och ordna upp så att man kan sälja vidare eller häva köp för digitala licenser samt att de ordnar ett ordentligt pris på alla produkter.
Jag menar, att ett nytt spel skall kosta 600-700kr behöver dom ju INTE göra om det är digitalt? Du får ju ingen skiva, box, instruktionsmanual eller liknande så varför skall då priset vara desamma? Jag välkomnar en digital era om priserna hamnar på HÖGST 300kr per nytt release spel och att du kan köpa på dig äldre spel för 50kr eller lägre. Köpte på steam för nån vecka sedan AvP 1 för 13kr, vilket jag tycker var helt okej prissättning.