2018-05-24, 13:03
Medlem
Nu var väl inte det den stora nyheten med NK har demolerat sin enda nuclear test site enligt BBC et.al.

Det får väl anses som ett stort steg framåt även av de mest ingrodda pessimisterna i tråden?
Citera
2018-05-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det var ju i princip tio nyheter som alla handlade om nytt special counsel, HRC-mail, FBI, DOJ mm. Hoppas på samma ös idag!

Det var det eller hur, dom börjar nu på allvar titta juridiskt på den tidigare korrupta administrationen?

Kommer sealed indictions börja öppnas eller är det för tidigt?
Citera
2018-05-24, 13:08
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det hände helt klart någonting igår utöver Trumps tweet-storm som var lite utöver det vanliga.

Kan någon rekapitulera vad det var för jag förstår inte
Verkar som dom äntligen släppt på handbromsen.
Republikaner pushar för en grundlig utredning i FBI, DoJ, Clinton foundation m.fl.
Ha i baktanke att Sessions och hans jurister enligt Q samlat bevis gällande just dessa skandaler ostört bakom kulisserna än så länge.
Jag tror inte timingen av detta är en slump, den snöboll som varit i rullning sedan 8:e November 2016 precis nått klippkanten och börjar bli synlig.
Min gissning är att saker och ting kommer att bli ganska intensivt fr.o.m. nu.
Men det innebär också att de korrupta blir allt mer desperata, hög risk för många false flags framöver.
Citera
2018-05-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Verkar som dom äntligen släppt på handbromsen.
Republikaner pushar för en grundlig utredning i FBI, DoJ, Clinton foundation m.fl.
Ha i baktanke att Sessions och hans jurister enligt Q samlat bevis gällande just dessa skandaler ostört bakom kulisserna än så länge.
Jag tror inte timingen av detta är en slump, den snöboll som varit i rullning sedan 8:e November 2016 precis nått klippkanten och börjar bli synlig.
Min gissning är att saker och ting kommer att bli ganska intensivt fr.o.m. nu.
Men det innebär också att de korrupta blir allt mer desperata, hög risk för många false flags framöver.

Min tolkning av the Storm är väl ungefär det här, dom går efter den tidigare korrupta administrationen och de tjänstemän som deltagit med en enorm spikklubba. I sann amerikansk anda är det väl också det alla kommer åka dit på, lite Al Capone och skattesmitning, så länge dom får långa straff är det skit samma vad som gav straffen.

Nu har dom väl släppt en executive order att de som begått brott mot staten (eller vad det nu var) kan få sin egendom konfiskerad om dom blir dömda. Det är ju ett litet körsbär på toppen om det är avsett för tidigare korrupt administration.

Den andra biten med Kabal, adrenochrone osv. det här är väldigt abstrakt och för min del, om det nu varit rejäla pedo-orgier i de övre skikten så skulle de som anordnat detta inte försitta chansen att filma. Har det hänt finns det bildbevis och tills jag ser bildbevis är det för mig rykten.
Finns det som påstås på Weiners dator, släpp lös filmerna.
Nu kan jag iofs. vara benägen att tro att mycket av det stämmer då skandalerna med just underåriga avlöser varandra i europa, fransmännnen, engelsmännen och italienarna tex. så varför skulle usa vara annorlunda.
Citera
2018-05-24, 13:59
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Det var det eller hur, dom börjar nu på allvar titta juridiskt på den tidigare korrupta administrationen?

Kommer sealed indictions börja öppnas eller är det för tidigt?

De har öppnat en del redan, ett var ett transportbolag inblandat i U1 och en var NIXVM(sexkulten).
Citera
2018-05-24, 16:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
De har öppnat en del redan, ett var ett transportbolag inblandat i U1 och en var NIXVM(sexkulten).

Tror knappast att NIXVM-indictmenten kan räknas till samlingen som tillskrivs the Storm eftersom den registrerades samma dag som den öppnades av domaren.
04/19/201814 SEALED INDICTMENT as to Allison Mack (1) count(s) 1, 2, 3, Keith Raniere (1)count(s) 1, 2, 3. (Attachments: # 1 Criminal Information Sheet, # 2 Indictment sealingform, # 3 Sealing Cover Sheet) (Fernandez, Erica) (Entered: 04/20/2018)

04/20/201815 Order to Unseal the Above-Captioned Matter as to Keith Raniere, Allison Mack.. SoOrdered by Magistrate Judge Cheryl L. Pollak on 4/20/2018. (Lee, Tiffeny) (Entered:04/20/2018)
https://www.scribd.com/document/377378941/Allison-Mack-Case-File

Men mer intressant är väl kanske att de flesta av dessa "förseglade åtal" egentlige inte alls är åtal:
A random sampling of these files showed 83 percent of sealed magistrate cases to be warrant applications or tracking devices. They are NOT indictments, but #QAnon’s number includes them anyway.
83% handlar om ansökningar att få avlyssna någon - det är standardförfrågningar som skickas in löpande allteftersom åklagarmyndigheter får in ansökningar om tillstånd att avlyssna, och det är förstås allt från knarklangare till terrorister som kan behöva avlyssnas..
Av de resterande 17% så är det förstås inte heller troligt att alla skulle handla om någon deep state - men det får vi väl vänta och se..
https://www.dailydot.com/layer8/sealed-indictments-qanon-conspiracy/
Citera
2018-05-24, 16:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nu var väl inte det den stora nyheten med NK har demolerat sin enda nuclear test site enligt BBC et.al.

Det får väl anses som ett stort steg framåt även av de mest ingrodda pessimisterna i tråden?

Grejen är väl den att den demolerades pga för många provssprängningar?

Sedan så har vita huset gått ut med att mötet är nu officiellt inställt så bad var Fake news som Q syftade på?
Citera
2018-05-24, 16:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Grejen är väl den att den demolerades pga för många provssprängningar?

Sedan så har vita huset gått ut med att mötet är nu officiellt inställt så vad var Fake news som Q syftade på?

Q själv?
Citera
2018-05-24, 16:48
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kGd1G/trump-staller-in-motet-med-kim-jong-un

Så detta är också fake news eller kommer mötet att fortfarande äga rum? Själv gissar jag på att Q haft fel som vanligt.
Citera
2018-05-24, 17:29
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tror knappast att NIXVM-indictmenten kan räknas till samlingen som tillskrivs the Storm eftersom den registrerades samma dag som den öppnades av domaren.
04/19/201814 SEALED INDICTMENT as to Allison Mack (1) count(s) 1, 2, 3, Keith Raniere (1)count(s) 1, 2, 3. (Attachments: # 1 Criminal Information Sheet, # 2 Indictment sealingform, # 3 Sealing Cover Sheet) (Fernandez, Erica) (Entered: 04/20/2018)

04/20/201815 Order to Unseal the Above-Captioned Matter as to Keith Raniere, Allison Mack.. SoOrdered by Magistrate Judge Cheryl L. Pollak on 4/20/2018. (Lee, Tiffeny) (Entered:04/20/2018)
https://www.scribd.com/document/377378941/Allison-Mack-Case-File

Du har fel, complaint låg redan i Feb och i slutet på Mars öppnade man det så alla rapporter om "sealed indictments" som rapporterades mellan Feb och Mar hade NXVIM med.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men mer intressant är väl kanske att de flesta av dessa "förseglade åtal" egentlige inte alls är åtal:
A random sampling of these files showed 83 percent of sealed magistrate cases to be warrant applications or tracking devices. They are NOT indictments, but #QAnon’s number includes them anyway.
83% handlar om ansökningar att få avlyssna någon - det är standardförfrågningar som skickas in löpande allteftersom åklagarmyndigheter får in ansökningar om tillstånd att avlyssna, och det är förstås allt från knarklangare till terrorister som kan behöva avlyssnas..
Av de resterande 17% så är det förstås inte heller troligt att alla skulle handla om någon deep state - men det får vi väl vänta och se..
https://www.dailydot.com/layer8/sealed-indictments-qanon-conspiracy/

Haha självklart tycker du det är "mycket intressant" för du trodde väl du hittade guldet i slutet på regnbågen nyss eller hur? Jag har läst den där skiten förut och det där stämmer inte, du kan inte ta ett år när 1000 är sealed och sen jämföra det med ett år när det finns över 30 000 sealed documents och överföra procentsatsen rakt av! Vad får dig att tro att det som gäller i normala tider gäller i fullständigt galna tider?

Två sidor bak skrev jag dessutom "indictment, eller vad det nu är för hemliga dokument" eftersom vi inte vet. Det kan lika gärna vara 90% indictments som 90% warrants och det är DESSUTOM inte ovanligt att 1 person kan ha 10 olika sealeded documents på sig där indictment är ett och, exempelvis arrest warrant, är ett. Faktum är att det inte finns någon förklaring någonstans på vad dessa 30 000 sealed indictments(vi använder det ordet eftersom alla gör det) är för något, jag vet att du letat med ljus och lykta för det har jag gjort och enda media som tagit upp det är din länk men det är uppenbart en idiot som skrivit det och du framstår inte som något annat heller. Du är så jävla kass på källkritik när det är något som passar din agenda att du borde få en varning.
Citera
2018-05-24, 17:34
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spauu
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kGd1G/trump-staller-in-motet-med-kim-jong-un

Så detta är också fake news eller kommer mötet att fortfarande äga rum? Själv gissar jag på att Q haft fel som vanligt.

Snälla kan du inte ge några exempel?
Citera
2018-05-24, 17:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du har fel, complaint låg redan i Feb och i slutet på Mars öppnade man det så alla rapporter om "sealed indictments" som rapporterades mellan Feb och Mar hade NXVIM med.
Jotack, det syntes i länken jag gav - men en sealed complaint är inte ens godkänd av en grand jury - så om även dessa räknats med i Qs "indictments" är det ju ännu värre däran med siffrorna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in