2018-05-23, 15:03
Medlem
Riktigt intressant och spännande om det börjar rulla på nu. Man undrar lite vilka dessa 30.000 sealed indictments handlar om och om vi kommer få veta med tiden.

Nämnde DT begreppet Deep State. Finns det någon länk till det? Har han talat om Shadow Government?
Citera
2018-05-23, 15:11
Medlem
GothamCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Riktigt intressant och spännande om det börjar rulla på nu. Man undrar lite vilka dessa 30.000 sealed indictments handlar om och om vi kommer få veta med tiden.

Nämnde DT begreppet Deep State. Finns det någon länk till det? Har han talat om Shadow Government?

Ja han nämnde "Criminal Deep State", första gången Deep State nämns officiellt vad jag vet.

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/999242039723163648
Citera
2018-05-23, 16:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothamCity
Ja han nämnde "Criminal Deep State", första gången Deep State nämns officiellt vad jag vet.

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/999242039723163648

Inte för att jag vet vad det spelar för roll, men jo - han har nämt "Deep State" tidigare:

29 Nov 2017 https://twitter.com/realdonaldtrump/status/936037938898636800
The House of Representatives seeks contempt citations(?) against the JusticeDepartment and the FBI for withholding key documents and an FBI witness which could shed light on surveillance of associates of Donald Trump. Big stuff. Deep State. Give this information NOW! @FoxNews
2 Jan 2018 https://twitter.com/realDonaldTrump/status/948174033882927104?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=htt p%3A%2F%2Fdeadline.com%2F2018%2F01%2Fdonald-trump-deep-state-department-justice-sarah-huc kabee-sanders-north-korea-twitter-1202234355%2F&tfw_site=Deadline
Crooked Hillary Clinton’s top aid, Huma Abedin, has been accused of disregarding basic security protocols. She put Classified Passwords into the hands of foreign agents. Remember sailors pictures on submarine? Jail! Deep State Justice Dept must finally act? Also on Comey & others
Citera
2018-05-23, 16:55
Medlem
GothamCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Inte för att jag vet vad det spelar för roll, men jo - han har nämt "Deep State" tidigare:

29 Nov 2017 https://twitter.com/realdonaldtrump/status/936037938898636800
The House of Representatives seeks contempt citations(?) against the JusticeDepartment and the FBI for withholding key documents and an FBI witness which could shed light on surveillance of associates of Donald Trump. Big stuff. Deep State. Give this information NOW! @FoxNews
2 Jan 2018 https://twitter.com/realDonaldTrump/status/948174033882927104?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=htt p%3A%2F%2Fdeadline.com%2F2018%2F01%2Fdonald-trump-deep-state-department-justice-sarah-huc kabee-sanders-north-korea-twitter-1202234355%2F&tfw_site=Deadline
Crooked Hillary Clinton’s top aid, Huma Abedin, has been accused of disregarding basic security protocols. She put Classified Passwords into the hands of foreign agents. Remember sailors pictures on submarine? Jail! Deep State Justice Dept must finally act? Also on Comey & others

Men du tror ju inte på deep state. Enligt dig är detta bara skitsnack då?
Citera
2018-05-23, 17:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothamCity
Men du tror ju inte på deep state. Enligt dig är detta bara skitsnack då?

Ptja, det beror ju på hur man definierar "deep state". En del verkar ju tänka sig en dold gruppering - företrädesvis bankirjudar - som bestämmer allt i bakgrunden och styr presidenterna (utom Trump då förstås som är så himla bra och självständig) som marionettter, medan andra verkar beskriva "deep state" mer i termer av politiska påtryckningar från t.ex. cia eller t.o.m. som lobbyister..
Det är ju rätt väsensstor skillnad däremellan.

Angående Trumps (fans) Deep state som verkar utgöras av demokrater / cia / fbi etc och där allihop verkar beskrivas som närmast sataniskt ondskefulla manipulatörer som gladeligen knullar spädbarn till döds för att kunna behålla sin makt, då blir svaret nej - det tror jag inte på mer än jag tror på pizzagate (som jag anser är nästan samma sak som Q och som jag inte tror på för fem öre för att förtydliga)...
Citera
2018-05-23, 19:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Jag gör det samma, så fort jag ser ett inlägg postat av dig och ett par andra så scrollar jag vidare, du har bevisat om och om igen att du är här för att spåra ur tråden, hakar upp dig som en autist på detaljer när de flesta som är på "Q" fenomenet inte bryr sig om vem Q är utan mer vad Q innebär.

Att du fortfarande postar i denna tråd och står för majoriteten av alla inlägg när du inte har tillfört något konstruktivt visar på din oärlighet, ibland måste vi som genomskådat dig hoppa in när någon lite för naiv försöker argumentera emot dig, den ena har goda uppsåt, du har det inte.

edit: Personligen tycker jag mycket av det Q säger och det Trump gör, f.f.a i M.Ö är rent ut sagt förjävligt, men jag är öppen för nya lösningar på de problemen världen står inför idag, andra lösningar än kanske de jag själv hade helst sett.

Nog är det ”märkligt” hur ni som påstår er ha ett ”öppet sinne” skryter med att ni inte ens läser motståndarnas inlägg, medan vi om och om igen återkommer för att kommentera allt ni påstår..
Citera
2018-05-23, 19:28
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever

http://trumptwitterarchive.com/archive
Här kan du söka, fyra träffar.
Citera
2018-05-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Gällande Trump och hans tillvägagångssätt så har jag och har alltid haft full tillit till honom, han jobbar för "the greater good".
Det är så många faktorer som är okända för oss dödliga så det är svårt att bedöma varför han gör som han gör.

Många av dessa globalister är judar, det är ingen hemlighet. Och de använder antisemitismen som sköld. Genom att gå Israel till mötes och sedan slå till mot globalisterna så kan de inte anklaga honom för att vara antisemit. De kommer då stå helt utan den sköld som gjort dem så mäktiga. Detta är en teori som jag hoppas stämmer.
Citera
2018-05-23, 22:12
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Många av dessa globalister är judar, det är ingen hemlighet. Och de använder antisemitismen som sköld. Genom att gå Israel till mötes och sedan slå till mot globalisterna så kan de inte anklaga honom för att vara antisemit. De kommer då stå helt utan den sköld som gjort dem så mäktiga. Detta är en teori som jag hoppas stämmer.
Jo generellt så är det så klart på det viset, dom äger ju det ekonomiska systemet och kontrollerar informationsflödet (medier).
Jag tänker mer i form av Rysslands, Irans, Frankrikes, Tysklands, UKs etc dolda intentioner.
Ta bara Uranium one, Ryssland och Kanada är klart inblandade i en muthärva som inkluderar Clinton och de korrupta i den cirkeln.
Större EU-länder har en hög insats i Iran-avtalet och gör allt för att stanna kvar, samtidigt som avtalet leder till att Iran kan fortsätta producera massförstörelsevapen.
Så många frågetecken kvarstår även om Q ger oss hittar.
Citera
2018-05-23, 22:32
Moderator
OT raderat.
Det är INTE andra tråddeltagare som är ämnet.

/Moderator
Citera
2018-05-24, 12:40
Medlem
Det hände helt klart någonting igår utöver Trumps tweet-storm som var lite utöver det vanliga.

Kan någon rekapitulera vad det var för jag förstår inte
Citera
2018-05-24, 13:00
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det hände helt klart någonting igår utöver Trumps tweet-storm som var lite utöver det vanliga.

Kan någon rekapitulera vad det var för jag förstår inte

Det var ju i princip tio nyheter som alla handlade om nytt special counsel, HRC-mail, FBI, DOJ mm. Hoppas på samma ös idag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in