2018-05-24, 15:15
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Nu kommer jag ihåg varför jag inte skulle delta på flashback något mer, tankeförmågan bland medlemmarna här haltar ju på båda benen.

Men jag gör det här enkelt för er: Gren går nästan av -> BO hänger i den i fem minuter och skriker på hjälp till och från (kanske hon är tyst när hon försöker lösa problemet själv?)-> faller efter dom minuterna i backen -> då raring stannar hjärtat, alltså inte när hon hänger i grenen, utan när hon drösar i backen.

Dödsskrik för att en van friluftsmänniska hänger i en gren?

Hon var ju van att klättra för att få tag på svåra geocachar.
Citera
2018-05-24, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narke85
Ja, det är en granne till LW och kompis till SD, som inte verkar ha med saken att göra.

Var/när gjorde han det?

JG gjorde ett inlägg på sin FBsida kl 19.03 på fredag 18/5. Alltså innan det blev känt att kroppen var funnen. I inlägget skrev han ”Vila i frid Softis” och postade då även en bild på sig själv och BO.

Nu har JG dock gjort sin FB privat och man ser bara hans profilbild i princip.[/quote]
Vad heter denna J.G.
Citera
2018-05-24, 15:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Dels uppgifterna om att hon flyttat närmare kvinnan som hennes make haft en affär med, och dels det faktum att hennes nu fd make anhölls misstänkt för mord och hon utan att tveka reste iväg med honom. Jag skulle nog ändå dragit öronen åt mig i ett sånt läge om jag varit oskyldig, och kanske blivit chockad och ställt in resan.

Det kan såklart finnas en fullt rationell förklaring till beteendet, men i mina ögon är det misstänkt.

Den fullt rationella förklaringen är att han flyttade in i sin brors bostadsrätt efter separationen, och att resan varit planerad sen länge. Om de inte åkt på sin planerade resa hade säkert folk reagerat på det och tyckt det vore misstänksamt. Då hade de varit kvar i landet för att kunna vilseleda polisen, undanröja bevis, och påverka vittnen.
Citera
2018-05-24, 15:21
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandi
JG gjorde ett inlägg på sin FBsida kl 19.03 på fredag 18/5. Alltså innan det blev känt att kroppen var funnen. I inlägget skrev han ”Vila i frid Softis” och postade då även en bild på sig själv och BO.

Nu har JG dock gjort sin FB privat och man ser bara hans profilbild i princip.
Vad heter denna J.G.[/quote]

Han gjorde inlägget 19/5
Citera
2018-05-24, 15:23
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Fem dagar har gått sedan Lena Wesström, 45, hittades misstänkt mördad vid ett bullerplank i Örebro – samtidigt är det nio dagar sedan hon anmäldes försvunnen.

Nu jobbar utredarna mot klockan – varje minut är viktig i jakten på mördaren eller mördarna:

– Vi måste vara breda och inte bara rikta in oss på ett spår, säger Christina Hallin, presstalesperson vid polisen i Örebro.
Citat:
Är någon anhållen i sin frånvaro?

– Det kommenterar vi inte.
Citat:
Uppgifter till Expressen gör gällande att mannen, efter frisläppandet, lämnade Örebro.

Christina Hallin vid polisen i Bergslagen säger att utredarna inte vill låsa fast sig vid ett enda spår i utredningen kring mordet:

– Vi måste vara breda och inte bara rikta in oss på ett spår. Man måste försöka öppna och stänga alla dörrar som finns. Det vi gör nu är sedvanliga utredningsåtgärder när det gäller utredning av grova brott. Detaljer kan jag inte gå ut med.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/intensiva-polisjakten-for-att-losa-lenafallet/

Så det kan vara andra människor än paret? Jag trodde häktning skulle ske direkt när DNA analysen var klar...
Citera
2018-05-24, 15:24
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nä, en i tråden har hört hennes dödsskrik som kommit till och från i ca fem minuter. Någon som bodde på andra sidan vägen. De har ringt 112 samt klätt på sig och varit ute och letat med bilen. Så otäcka var skriken. Så din teori är fel.

Personligen är jag fundersam över uppgifterna om dödsskrik runt kl 23.30, mest för att TS endast yttrat sig i denna tråd den 20 maj med 31 st inlägg och sen inte mer. I inlägg #976 berättar hen om förhör hos polisen i 3 timmar om skriken hen hört. Förhöret uppges ha skett på fredagen, alltså dagen innan LW hittades.
Skulle Polisen lägga 3 timmar på ett förhör om hörda skrik när en människa är försvunnen och fortfarande saknas? För mig låter det ganska orimligt, men kan även förklara varför inte LW hittades förrän efter 4 dgr. Resurser om 3 timmar slösades på att höra en person som hört skrik...

Jag vet inte, men jag får en känsla av att det skapats en trådsanning av någon som antingen vill förleda eller få svar på hur mycket info som kommit fram....
Citera
2018-05-24, 15:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Så man kan inte hänga i en halvtrasig gren en stund då eller och skrika samtidigt?

Tänk lite utanför boxen.

Citat:
Nu kommer jag ihåg varför jag inte skulle delta på flashback något mer, tankeförmågan bland medlemmarna här haltar ju på båda benen.

Men jag gör det här enkelt för er: Gren går nästan av -> BO hänger i den i fem minuter och skriker på hjälp till och från (kanske hon är tyst när hon försöker lösa problemet själv?)-> faller efter dom minuterna i backen -> då raring stannar hjärtat, alltså inte när hon hänger i grenen, utan när hon drösar i backen.

Tack för en utförlig beskrivning. Hängandes i denna gren skriker hon i några minuter istället för att ta sig ner från trädet. Det låter som att du pratar om en utvecklingsstörd kattunge.
Citera
2018-05-24, 15:28
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Kan ha varit gömd någon annanstans för att läggas ditt igen.
Polisen har bilen i beslag för teknisk undersökning så där finns det säkert massa spår.
De har säkert gjort teknisk undersökning av hela SD villa nu och BO bostad.
Hoppas att SD är topsad också.

Redan 20 minuter efter dödens inträde börjar kroppen lämna ifrån sig likdoft, den kriminalsökhundar är tränade att markera. Att placera om en kropp innebär således stora risker, samt att DNA kan avsättas på både person och transportmedel.
Citera
2018-05-24, 15:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Personligen är jag fundersam över uppgifterna om dödsskrik runt kl 23.30, mest för att TS endast yttrat sig i denna tråd den 20 maj med 31 st inlägg och sen inte mer. I inlägg #976 berättar hen om förhör hos polisen i 3 timmar om skriken hen hört. Förhöret uppges ha skett på fredagen, alltså dagen innan LW hittades.
Skulle Polisen lägga 3 timmar på ett förhör om hörda skrik när en människa är försvunnen och fortfarande saknas? För mig låter det ganska orimligt, men kan även förklara varför inte LW hittades förrän efter 4 dgr. Resurser om 3 timmar slösades på att höra en person som hört skrik...

Jag vet inte, men jag får en känsla av att det skapats en trådsanning av någon som antingen vill förleda eller få svar på hur mycket info som kommit fram....

Anledningen till att förhöret gjordes då var för att vittnena då ringde direkt till polisen rörande vad de hört.
Citera
2018-05-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Sannolikheten för att en random person är mördaren är inte så liten som man kan blunda för det.

Den är ju inte det. Men vissa är så blinda så de behöver inte blunda.

Om det nu är så alldeles självklart att den som satt anhållen är skyldig varför släpptes han då; borde åkl inte ha kunnat försöka få till en utredningshäktning (som skälig misstänkt) eller åtminstone kvarhållit honom så länge som anhållandet tillät (för att på så sätt med honom i förvar få mer tid att undersöka mobil/nätkontakter, genomsöka hus/bil och givetvis pressa i förhör)?
Citera
2018-05-24, 15:33
Medlem
irishrages avatar
hur har hon mördats? Har de fått tag i mordvapnet?
Citera
2018-05-24, 15:36
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
hur har hon mördats? Har de fått tag i mordvapnet?

Tror det råder sekretess om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in