2018-05-24, 06:28
Medlem
Det är fullkomligt ologiskt att tro paret är någon annanstans än i Sverige. Det är en byggingenjör och en sjuksyrra, inte två pundiga 25-åringar som nyss rånat en bank.

Ta på er deras glasögon. Om du blir nekad tillträde på flygplatsen i USA, vart reser du då?
Jo, hem till Sverige och försöker hålla dig undan lynchmobben och alla flashbackprofessorer i kriminologi.
Citera
2018-05-24, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Örebropolisen verkar ha en historia av att snöa in på ett spår i mordfall. Tydligen finns det ett exempel av ett mord på en äldre man där dennes sonson blev misstänkt, problemet var bara att denne hade rest till sydafrika efter mordet, tog väl ett par år för honom att komma hem, väl hemma blev han sedan friad, mycket tack vare en uselt genomförd polisutredning där de inte hade lyckats utesluta andra gärningsmän.

SÅ, lycka till ÖREBRO.

Det mordet du tänker på är polisiärt uppklarat, därav har man lagt ner utredningen att försöka hitta en annan mördare. Sen att det inte ledde till fällande dom är synd.
Citera
2018-05-24, 07:12
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Undrar hur hon var ,egentligen.. Enligt tidn.. Dagen var hon en mycket snäll människa, men här på forumet är det negativa intryck av henne man får. Vilket är sanning ? Och, varför tycks polisen reagera så långsamt ?

Någonstans mittemellan antagligen, alla människor har nog bra och dåliga sidor.
Citera
2018-05-24, 07:16
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Det handla om uppsåtet inget annat , det här kan aldrig bli dråp
Varför skulle det inte kunna bli dråp eller ex vållande?
Citera
2018-05-24, 07:21
Medlem
Det finns ett par enkla anledningar till varför det är så tyst i media.

För en jävla gångs skull har de sedvanliga poliserna dragit igen kakhålet och inte läckt information till tidningarna eller vänner. På så vis kan inte tidningarna bekräfta sina uppgifter och tips. Det medför att tidningarna inte kan skriva löpmeter med information som i sin tur hade varit förödande för den rådande förundersökningen.

Effekten har blivit att rykten spridits och samt att denna tråd spårat ur med massa trams.
Citera
2018-05-24, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Varför skulle det inte kunna bli dråp eller ex vållande?

Nu vet vi ju inte vad dödsorsaken är, men GM har inte larmat ambulans utan
visat likgiltighet inför offrets situation.
En orsak till att jag tror det blir bedömt som mord.
Citera
2018-05-24, 07:33
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu vet vi ju inte vad dödsorsaken är, men GM har inte larmat ambulans utan
visat likgiltighet inför offrets situation.
En orsak till att jag tror det blir bedömt som mord.
Mycket möjligt det kan bli ett åtal för mord, men det beror ju helt på vad som hänt. Det kan bli både dråp och vållande.
Men utgångspunkten i åtalet blir mord.
Sedan beror det på vad åklagaren kan bevisa och om den åtalade får en bra advokat
Citera
2018-05-24, 07:57
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Om man inte har godkänt ESTA får man väl inte kliva på flyget i Sverige, även om man mellanlandar i London (på samma biljett)?

Jo, då flighten till London är inom EU så görs kontrollen innan avgång från London och då blir man fast där. Så har det varit för mig. Bara när jag flugit direkt till USA från ARN har det varit kontroll där.
Citera
2018-05-24, 08:40
Medlem
Hur vet man att SD var den som var inne på förhör?

Vet någon vem J är som nämnt tidigare? Hur kan han veta att LW är den som hittats död innan polisen ens medgivit att de hittat kroppen?
Citera
2018-05-24, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narke85
Hur vet man att SD var den som var inne på förhör?
Man gick ut med att man tog in en person på förhör och att det gjordes husrannsakan i dennes bostad, samtidigt som SDs bostad var avspärrad. Det har även framkommit att den som tilldrog sig polisens intresse tidigare har blivit anmäld för misshandel, och vi vet att det rör sig om SD. Så handlar det väl om enkel slutledningsförmåga.

Citat:
Vet någon vem J är som nämnt tidigare?
Ja, det är en granne till LW och kompis till SD, som inte verkar ha med saken att göra.

Citat:
Hur kan han veta att LW är den som hittats död innan polisen ens medgivit att de hittat kroppen?
Var/när gjorde han det?
Citera
2018-05-24, 09:06
Medlem
Ja, det är en granne till LW och kompis till SD, som inte verkar ha med saken att göra.

Var/när gjorde han det?[/quote]

JG gjorde ett inlägg på sin FBsida kl 19.03 på fredag 18/5. Alltså innan det blev känt att kroppen var funnen. I inlägget skrev han ”Vila i frid Softis” och postade då även en bild på sig själv och BO.

Nu har JG dock gjort sin FB privat och man ser bara hans profilbild i princip.
Citera
2018-05-24, 09:18
Medlem
När det gäller bilen och när jag såg nyheten att det hade hittats utanför Örebro så tänkte jag direkt på den konstigt parkerade svarta bilen (tror det var en Volvo) i Hallstahammar.
Såg den för första gången på morgonen tisdag 15/5 där jag reagerade på att den var parkerad på ett konstigt ställe och tänkte att den troligen är stulen. Den stod kvar på onsdagen men var borta på fredagen.
Men nu kanske polisen redan har gått ut med var dom hittat bilen i så fall kan vi glömma mitt första inlägg här :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in