2018-05-24, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Hur vet du att hon blev dödad?
Hm varför har du så svårt att acceptera att hon utsatts för ett brott? Ingen här har påstått att det är en invandrare som begått brottet då vore det naturligare att du är en motvallskärring. Känns mer som att du i alla trådar du skriver i vill ha uppmärksamhet och provocerar. Polisen kunde lika gärna rubricerat det som vållande till annans död det är samma sak när det gäller polisens befogenheter.
Citera
2018-05-24, 14:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Vad gör man inte för att få den som kränkt en misstänkt för mord - inte bara som förut för misshandel? Kvinnor är lömska och påhittiga. De kan gå till ytterligheter.

Ja inte sant? Allt för att jävlas, till och med laga sig till att bli mördad?
Citera
2018-05-24, 14:44
Medlem
Citat:
Det gör man alltid om någon dör under oklara omständigheter. Jag har inte sett något i media om att det skulle finnas någon övertygelse om att det handlar om mord.

Ja fast i det här fallet finns inte något som tyder på att LW haft någon allvarlig sjukdom eller missbruk. Stället hon hittas död på är också en indikation att något inte är normalt. Till skillnad från att hittas död i soffan hos en suparkompiseller liknande.
Citera
2018-05-24, 14:47
Medlem
Jag som aldrig skulle logga in på flashback igen, men nu kunde jag faktiskt inte vara tyst längre.

Ni som bor i området, skulle ni kunna göra en sak för mig? Skulle ni kunna gå och titta (respektera eventuella avspärrningar) på träden precis där hon låg? Om det hänger något där eller om exempelvis en gren gått av nyligen?

Nu säger jag verkligen inte att jag tror bu eller bä, jag funderar på möjliga scenarion, men personligen undrar jag varför en mördare skulle dumpat henne precis vid bostadsområdet. Jag tror hon dött på plats.

Så till varför jag ber er titta på träden (kolla planken också om ni ändå är där), är detta. BO sitter om slår in paket, hon får en idé att göra en skattletning av det åt det barnet som fyller år (det har jag också gjort), som den geocashare och överenergiska person hon är, så ger hon sig iväg direkt, vid första/andra/tredje/osv stället där hon placerar ut ledtrådar tappar hon mobilen (eller vad det nu är polisen hittat), vid dödsplatsen klättrar hon upp i ett träd/på planket för att få upp ett rep att fira upp en ledtråd i, alternativt gömma ledtråden direkt på plats, en gren går av/hon tappar balansen, skriker i panik och faller. Slår man till bröstkorgen vid fel del av ekg-kurvan, så stannar hjärtat, så ett fall behöver inte vara högt.
Citera
2018-05-24, 14:50
Medlem
Sannolikheten för att en random person är mördaren är inte så liten som man kan blunda för det.
Senast redigerad av matematiker 2018-05-24 kl. 14:55.
Citera
2018-05-24, 14:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Jag som aldrig skulle logga in på flashback igen, men nu kunde jag faktiskt inte vara tyst längre.

Ni som bor i området, skulle ni kunna göra en sak för mig? Skulle ni kunna gå och titta (respektera eventuella avspärrningar) på träden precis där hon låg? Om det hänger något där eller om exempelvis en gren gått av nyligen?

Nu säger jag verkligen inte att jag tror bu eller bä, jag funderar på möjliga scenarion, men personligen undrar jag varför en mördare skulle dumpat henne precis vid bostadsområdet. Jag tror hon dött på plats.

Så till varför jag ber er titta på träden (kolla planken också om ni ändå är där), är detta. BO sitter om slår in paket, hon får en idé att göra en skattletning av det åt det barnet som fyller år (det har jag också gjort), som den geocashare och överenergiska person hon är, så ger hon sig iväg direkt, vid första/andra/tredje/osv stället där hon placerar ut ledtrådar tappar hon mobilen (eller vad det nu är polisen hittat), vid dödsplatsen klättrar hon upp i ett träd/på planket för att få upp ett rep att fira upp en ledtråd i, alternativt gömma ledtråden direkt på plats, en gren går av/hon tappar balansen, skriker i panik och faller. Slår man till bröstkorgen vid fel del av ekg-kurvan, så stannar hjärtat, så ett fall behöver inte vara högt.

Nä, en i tråden har hört hennes dödsskrik som kommit till och från i ca fem minuter. Någon som bodde på andra sidan vägen. De har ringt 112 samt klätt på sig och varit ute och letat med bilen. Så otäcka var skriken. Så din teori är fel.
Citera
2018-05-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nä, en i tråden har hört hennes dödsskrik som kommit till och från i ca fem minuter. Någon som bodde på andra sidan vägen. De har ringt 112 samt klätt på sig och varit ute och letat med bilen. Så otäcka var skriken. Så din teori är fel.
Så man kan inte hänga i en halvtrasig gren en stund då eller och skrika samtidigt?

Tänk lite utanför boxen.
Citera
2018-05-24, 14:58
Medlem
Citat:
Det gör man alltid om någon dör under oklara omständigheter. Jag har inte sett något i media om att det skulle finnas någon övertygelse om att det handlar om mord.

https://www.metro.se/artikel/polisen-bekräftar-död-kvinna-var-lena-wesström

Citat ur artikeln: "Det var den försvunna Lena Wesströms kropp som hittades i Örebro i lördags. Det bekräftar nu polisen. Fallet rubriceras som mord och polisen jagar nu den misstänkte gärningsmannen."

Citat ur artikeln: ”Vi har förståelse för att man vill veta vad som händer i utredningen och vad Polisen gör för att hitta en eller flera förövare. Det pågår för närvarande en mordutredning och det råder förundersökningssekretess. Polisens mål är att göra en så bra utredning att man i slutänden kan komma att ställa en eller flera förövare till svars i en rättegång”, skriver polisen i ett pressmeddelande.
Senast redigerad av SonyaStolt 2018-05-24 kl. 15:18. Anledning: Korrektur
Citera
2018-05-24, 14:59
Medlem
Citat:
Så man kan inte hänga i en halvtrasig gren en stund då eller och skrika samtidigt?

Tänk lite utanför boxen.

Det är svårt att skrika till och från om hjärtat stannat.
Citera
2018-05-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är svårt att skrika till och från om hjärtat stannat.
Nu kommer jag ihåg varför jag inte skulle delta på flashback något mer, tankeförmågan bland medlemmarna här haltar ju på båda benen.

Men jag gör det här enkelt för er: Gren går nästan av -> BO hänger i den i fem minuter och skriker på hjälp till och från (kanske hon är tyst när hon försöker lösa problemet själv?)-> faller efter dom minuterna i backen -> då raring stannar hjärtat, alltså inte när hon hänger i grenen, utan när hon drösar i backen.
Citera
2018-05-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det där med bil tycker jag verkar märkligt.
Tror mer på att hon antingen frivilligt gått ut för att träffa/ prata med någon alternativ har sprungit efter någon som kanske stulit cykel eller något annat. handgemäng där hon kom till korta och så dumpad bakom planket
Det där med cykeltjuv är ju en rimlig tanke. Låter faktiskt minst lika rimligt som att någon kommit och dragit ut henne. Åmsele-vibbar.....
Citera
2018-05-24, 15:14
Medlem
Citat:
Nu kommer jag ihåg varför jag inte skulle delta på flashback något mer, tankeförmågan bland medlemmarna här haltar ju på båda benen.

Men jag gör det här enkelt för er: Gren går nästan av -> BO hänger i den i fem minuter och skriker på hjälp till och från (kanske hon är tyst när hon försöker lösa problemet själv?)-> faller efter dom minuterna i backen -> då raring stannar hjärtat, alltså inte när hon hänger i grenen, utan när hon drösar i backen.

Men lilla gubben...
Det skulle vara mer rimligt om fallet på en gren tar så distinkt mot hjärtat att det stoppar än att hon rasat ned på marken och så sker.
Det är lätt att halta på Flashback när en del tappar huvudet så man snubblar på det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-24 kl. 15:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in