Citat:
Ursprungligen postat av
alza
Bor i centrum, springer ute både kvällstid och dagtid, går till gymmet på kvällstid. Ingen som gått hem från studentpuben har blivit antastad, nedslagen, hotad eller något under mina 3 år då jag gick dit varje vecka och hem efter midnatt. Enda platsen där mina kompisar känts sig osäkra är under tunnelbanan vid busshållplatsen.
Antar att ingen av oss som inte gråter och lever i skräck varje dag är normalt funtade.
AH JO det hände en hemsk sak en gång. Jag var ute och sprang och en grabb på typ 15 år försökte lägga krokben på mig. Det var fruktansvärt.
Man ska nog inte säga att det är helt lugnt, finns ju en anledning till att man kräver att det finns väktare i centrum under skoltid numera pga att man har haft problem med engelska skolan.
Visst bus rackartyg kan man tycka, men det är inte alltid så trevlig stämning.
Sen pundar/alkisarna vid tunnelbanan där är det inte heller alltid lugnt.
På helgkvällarna så är det ganska otrevlig stämning inne i centrum med där olika gäng håller till ibland, min grabb har mött dom flertal gånger när han varit på bio, nu är han där med kompisar från kista och rinkeby så dom känner killarna, men dom är inte så trevliga direkt.