2018-05-22, 21:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det får väl bli en definitionsfråga, är AB och Metro (större) media.

Absolut, men ingen av dem har väl skrivit att mötet inte kommer bli av, utan endast skrivit om Nordkoreas hot?
Citera
2018-05-22, 22:02
Medlem
FAKE betyder att nyheten är helt påhittad
en anonym källa som spreds globalt i alla media samtidigt
Citera
2018-05-22, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då måste ju vi i Sverige ligga skitrisigt till med vår statsägda riksbank... (och förstås alla andra länder i samma sits).. för att inte tala om USA vars riksbank måste ge all vinst till staten och (en marginell del) till delägande banker.

Måste och måste. Om hela systemet är riggat och korrumperat så lär även bankväsendet vara det.

Bankerna må vara det kraftigaste medlet för att kontrollera människor. Kontrollerar man bankväsendet så har man full kontroll över människors liv. Om nu NK och Iran är de sista länderna där bankerna inte kontrolleras kan det finnas fog för oro om dessa länder framöver också kommer kontrolleras.
Senast redigerad av fresk66 2018-05-22 kl. 23:11.
Citera
2018-05-22, 23:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Måste och måste. Om hela systemet är riggat och korrumperat så lär även bankväsendet vara det.

Bankerna må vara det kraftigaste medlet för att kontrollera människor. Kontrollerar man bankväsendet så har man full kontroll över människors liv. Om nu NK och Iran är de sista länderna där bankerna inte kontrolleras kan det finnas fog för oro om dessa länder framöver också kommer kontrolleras.

Fast nu är de ju inte det...
Läste du ens inlägget du besvarade? Om dugjorde det så kunde man kanske önska att du skulle bemött det som stod där (annars kunde du lika väl skrivit utan att citera mig..).
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-05-22 kl. 23:25.
Citera
2018-05-23, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Absolut, men ingen av dem har väl skrivit att mötet inte kommer bli av, utan endast skrivit om Nordkoreas hot?

Ja och det är det jag gissade att Q kallade fake news, att Kim hotade att hoppa av.

I dagens DN har väl trump nu också sagt att det inte spelar så stor roll om mötet blir av eller inte.

Nu VET ju ingen exakt vad Q syftade på såklart.

Edit: förutom den/de som är Q
Citera
2018-05-23, 08:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja och det är det jag gissade att Q kallade fake news, att Kim hotade att hoppa av.

I dagens DN har väl trump nu också sagt att det inte spelar så stor roll om mötet blir av eller inte.

Nu VET ju ingen exakt vad Q syftade på såklart.

Edit: förutom den/de som är Q

Jag har inte läst just DN idag men amerikanska media har ju skrivit i flera dagar om att Trump ska ha visat tecken på lite ”kalla fötter” och att han upprepade gånger ska ha frågat folk omkring sig om det är så klokt att delta i mötet.. hoppas de har fel för den här gången vill jag verkligen att Q ska ha rätt..

Edit: om det är hotet som Q anser är fake så kunde han kanske ha varit tydligare med det kan man ju tycka, nu fick man väl mest intrycket att det var nyhetsrapporteringen som avsågs, men men..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-05-23 kl. 08:43.
Citera
2018-05-23, 11:44
Medlem
Idag är väl den 23 May, skulle ju komma något stort tillkännagivande idag enligt Q?

Jag tolkade det som att den executive order som legat färdig ett tag kommer annonseras så att det börjar skrivas om detta i MSM. Das Kabal hade redan bränt sitt krut på en till schoolshooting och skulle inte kunna dämpa spridningen av detta?

Har vi hört något ?
Citera
2018-05-23, 11:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Idag är väl den 23 May, skulle ju komma något stort tillkännagivande idag enligt Q?

Jag tolkade det som att den executive order som legat färdig ett tag kommer annonseras så att det börjar skrivas om detta i MSM. Das Kabal hade redan bränt sitt krut på en till schoolshooting och skulle inte kunna dämpa spridningen av detta?

Har vi hört något ?

Låt det gå cirka 24 timmar, du får tänka på tidsskillnaden mellan USA och Sverige, klockan är inte ens sex på morgonen där borta då tidsskillnaden mellan Stockholm och Whasington är på cirka 6 timmar
Citera
2018-05-23, 13:27
Medlem
GothamCitys avatar
Citat:

Har vi hört något ?

Trump twittrar på om något han kallar SPYGATE och menar att hans administration varit infiltrerad. Han indikerar att den största politiska skandalen i historien är på väg att avslöjas. För första gången (?) nämner han nu "Deep State" direkt vid namn. Är det detta som Q avsåg tro?
Citera
2018-05-23, 14:19
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothamCity
Trump twittrar på om något han kallar SPYGATE och menar att hans administration varit infiltrerad. Han indikerar att den största politiska skandalen i historien är på väg att avslöjas. För första gången (?) nämner han nu "Deep State" direkt vid namn. Är det detta som Q avsåg tro?

Ja det är rejält uppskruvat, Session fastställde igår(förrgår?) att IG Horowitz har FULLT MANDAT att utreda alla brott som den tidigare administrationen gjort sig skyldiga till och det inkluderar FBI, DOJ, CIA, Obama med flera samtidigt som han inte stänger dörren för en till "special counsel", någon anon har skrivit en bra sammanfattning över hur man kan tolka detta, se löngst ner i mitt inlägg. Horowitz har ju även fått en åklagare från Utah med fullt mandat att börja dela ut åtalspunkter, 460 utredare i över ett halvår(Edit: 1,5 år snart) bör ge resultat eller vad säger ni? Detta sker samtidigt som det ligger 30tusen+ sealed indictments(osäkert om det är indictments eller andra hemliga dokument) och väntar vilket får mig att tro att mycket bara är show och att trycket var tvunget att öka rejält innan det är dags att dänga i hammaren!

IG report ser ut att bli en jävla bomb utan sällan skådat slag, Halper har ju redan avslöjats som ditsatt för att spionera på Trump så även Carter Page enligt hans egna uttalanden, det senare har jag berört tidigare i tråden.

Jävla timing trollQ har haft, tycker ni inte

Senast redigerad av BushwickBill 2018-05-23 kl. 14:23.
Citera
2018-05-23, 14:29
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothamCity
Som Q har sagt så är ett upprensat FBI och DoJ en förutsättning för att sätta planen i verket.
Om nu Rod Rosenstein är neutraliserad och är på väg att ersättas (redan gjort inofficiellt?) så kan planen nu vara satt i rullning, om så är fallet så är detta starten på något mycket större.
Citera
2018-05-23, 14:42
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Som Q har sagt så är ett upprensat FBI och DoJ en förutsättning för att sätta planen i verket.
Om nu Rod Rosenstein är neutraliserad och är på väg att ersättas (redan gjort inofficiellt?) så kan planen nu vara satt i rullning, om så är fallet så är detta starten på något mycket större.

Jag läste en anon som förklarade det ungefär såhär:

RR och Mueller tillhör "träsket" vilket gjorde att deras conf hearing gick smidigt, dom fick en deal och det var att köra på som vanligt för att ge sken av att Trump snart är indicted. Nu när IG/Session fått jobba ostört i över året är det nu dags att göra sig av med RR, Muellers utredning är väl i princip redan bränd. In kommer ny deputy AG och ny AG i NY(Weiner/Huma laptops) vilket har sopat väg för att dels kunna köra en egen utredning utan att oroa deep state allt för mycket och nu kunna agera på den utan att det finns någon i vägen(RR/RM/Schneidermann). Tolkar jag allt rätt kommer det vara ett SATANS ös närmsta veckorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in