2018-05-23, 23:30
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad förvånad jag blir att du inte gillar kvinnojourerna.

Vilka åsikter tycker du man ska få uttrycka för att få driva ideell verksamhet till gagn för misshandlade kvinnor?
Var det det du lyckades få ut av mitt inlägg?

Det är ROKS och relevanta ideologiska lobbyverksamheter som jag har någonting emot. Sådant hör inte hemma i vår socialtjänst... svårare än så är det inte.

Vår stat och våra kommuner ska inte heller storsatsa skattemedel på lobbyverksamheter vars budskap, åsikter och världsbild bara någon bråkdel av befolkningen ställer sig bakom i sin helhet. Det ska råda folkstyre i Sverige och politiken ska återspegla folkets demokratiska vision.

Ideell verksamhet till gagn för misshandlade kvinnor - praktiskt som mentalt - kräver inte en ideologisk lobbyverksamhet.

ROKS och relevanta ideologiska lobbyverksamheter är inte synonymt med kvinnojourers existens.

Nu fick du det hela i en nerkortad version. Bemöt vad som står.
Citera
2018-05-23, 23:35
Medlem
Citat:
Det blir ju lite svårt om kvinnojourer bara får drivas av personer som inte anser att det är ett problem att så många män slår kvinnor.

Det var liksom därför de valde att engagera sig från början.

Nu har ingen påstått att sådana kvinnor inte ska få bedriva kvinnojour även om jag personligen tycker att personer som känner lite extra för andra människor av samma kön eller hudfärg, är vidriga människor.

Dina svar hade varit mer relevanta om de berörde vad som faktiskt skrevs istället för den psykotiska röran av känslomässiga vantolkningar som rör sig i ditt huvud.
Senast redigerad av oLf 2018-05-23 kl. 23:37.
Citera
2018-05-23, 23:40
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Det blir ju lite svårt om kvinnojourer bara får drivas av personer som inte anser att det är ett problem att så många män slår kvinnor.

Det var liksom därför de valde att engagera sig från början.
Hur bortkommen är du? Som om enbart ROKS och relevanta ideologiska kvinnojourer problematiserar att män slår kvinnor.

Problemet med aktuella lobbyverksamheter är att just mäns våld mot kvinnor är långt ifrån hela fokuset i deras lobbyverksamhet.

De kan för all del fortsätta med sin ideologiska lobbyverksamhet ideellt och utan att vara integrerade med socialtjänsten - men de ska knappast ha ~100 gånger mer i skattemedel till sin sak än vad exempelvis Sveriges Naturskyddsförening får (och som har en majoritet av befolkningens stöd för sin sak).

Lobbyverksamheter som bra någon bråkdel av folket stödjer ska inte ha så mycket av folkets pengar till sitt förfogande... as simple as that.
Citera
2018-05-23, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Nu har ingen påstått att sådana kvinnor inte ska få bedriva kvinnojour.

Dina svar hade varit mer relevanta om de berörde vad som faktiskt skrevs istället för den psykotiska röran av känslomässiga vantolkningar som rör sig i ditt huvud.
Nähä, så vilka åsikter ska tillåtas då för dem som driver kvinnojour?
Citera
2018-05-23, 23:43
Medlem
Citat:

Är du autistisk?
Ska jag skriva alla åsikter som jag tycker är ok att ha om man bedriver verksamhet för skattepengar? Du kräver inte lite du inte.

Kan du hålla med om att det inte är bra att människor som hatar, låt säga, svarta människor, ska få bedriva verksamhet för skattepengar?
Senast redigerad av oLf 2018-05-23 kl. 23:48.
Citera
2018-05-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Så du valde att inte svara på några frågor den här gången heller...
Vill du hitta uppgiften så finns den i länkarna på Sahlgrenskas sida, minns inte vilken och jag orkar inte plöja igenom dom för att hitta något du ändå kommer att vägra att diskutera eller svara på frågor om.

Men detta är inget nytt, norska psykologen Hilde Pape tog upp detta efter en studie redan 2003, det finns även äldre studier än så från USA som visar samma sak.
Hittade inte hennes studie när jag gjorde en snabb sökning, du kan testa att söka själv...eller hålla tillgodo med en artikel om den från Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/wendela/article10394127.ab

Nu svarar du ju på vilka frågor du vill men skulle du kunna svara på vad du tycker är viktigast?
Är det viktigare att utmåla kvinnor som offer i alla lägen än att föra en vuxen debatt och diskutera konstaterad fakta och orsaken till att våldet ser ut som det gör?
Är könskriget viktigare för dig än att antalet misshandelsfall och mord kanske minskar?

och var har jag ex. utmålat kvinnor som offer i alla sammanhang...??

Det påståendet kring feminister är ju en enda fet halmdocka som antifeminsiterna på detta forum ständigt sitter och plockar med och enbart trams!

Jag vet inte hur många ggr, jag har skrivit saker om mäns problem etc...ca 1000 ggr...
men vad fan hjälper det. ni har ju er kära halmdocka.

De som överhuvudtaget inte klarar diskutera dessa frågor på ett seriöst sätt är er sida knappast min.
Det är väl om något just denna tråd ett gigantiskt bevis för.
bara läs..och notera allt skit, trams jag och Ipsi ex. får. dig själv inkluderat för övrigt.

Ge mig nu den där länken, annars se jag ingen poäng diskutera detta vidare.
Citera
2018-05-23, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Hur bortkommen är du? Som om enbart ROKS och relevanta ideologiska kvinnojourer problematiserar att män slår kvinnor.

Problemet med aktuella lobbyverksamheter är att just mäns våld mot kvinnor är långt ifrån hela fokuset i deras lobbyverksamhet.

De kan för all del fortsätta med sin ideologiska lobbyverksamhet ideellt och utan att vara integrerade med socialtjänsten - men de ska knappast ha ~100 gånger mer i skattemedel till sin sak än vad exempelvis Sveriges Naturskyddsförening får (och som har en majoritet av befolkningens stöd för sin sak).

Lobbyverksamheter som bra någon bråkdel av folket stödjer ska inte ha så mycket av folkets pengar till sitt förfogande... as simple as that.
Ja tänk att du nu tycker att kvinnojourerna får för mycket skattemedel. Who would have thought.
Citera
2018-05-23, 23:47
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Inga ideologiska åsikter ska uttryckas överhuvudtaget. Precis som i fallet med sjukhus så ska fokuset helt uteslutande ligga på att hjälpa människor.
Citera
2018-05-23, 23:48
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej jag valde att vänta in tills du ger mig den där studien som säger att kivnnor slår föst, vilket du alltså envist påstått nu i x. antal inlägg.

Var är studien? för länken från aftonbladet är det ju inte.
Har du ingen studie?

Edit:

Här är vad jag fann unde sahlgrenska...

så? vilken länk är det?

https://sahlgrenska.gu.se/forskning/?siteSearch=true&searchText=partnerv%C3%A5ld
Nu var det 4 år sedan jag läste studien så jag minns inte var.
Men eftersom du inte orkar läsa så hitta de jag en video av Hilde Pape på tuben...
Ca 6 min in och ett par min tar hon kort upp om den undersökningen och konstaterar att män är mycket mer utsatta i parförhållanden och att kvinnors våld mot män är mer accepterat än mäns våld mot kvinnor.
För övrigt är hela föredraget intressant...
Ca 7.20 tar hon kort upp vad jag sa om att eget användande av våld ökar din risk för att själv utsättas.
https://www.youtube.com/watch?v=JikO2ESbciA
Citera
2018-05-23, 23:49
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Vad förvånad jag blir att du inte gillar kvinnojourerna.

Vilka åsikter tycker du man ska få uttrycka för att få driva ideell verksamhet till gagn för misshandlade kvinnor?
Inga hatar män som kvinnojourerna.
Enligt dem är män djur och jag finner det oacceptabelt att människor med en sån hållning till medmänniskor kan få statliga bidrag för sin verksamhet.
Den är antitesen till alla människors lika värde om inte annat.
Citera
2018-05-23, 23:51
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ja tänk att du nu tycker att kvinnojourerna får för mycket skattemedel. Who would have thought.
Herre jävlar vad trögt...

Citat:

Vad är det första ordet i ovanstående citat och som är markerat med fet stil? Är det "kvinnojourer"? Står det "kvinnojourer" där? Är det ordet "kvinnojourer"?
Citera
2018-05-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
http://www.friatider.se/lika-m-nga-m-n-som-kvinnor-uts-tts-f-r-v-ld-i-n-ra-relationer-men-m-nnen-f-r-inte-hj-lp

Krav på stöd till män som drabbas av våld i nära relationer
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6956233

Vad säger ni feminister, är det för lite hjälp till utsatta män? I jämställdhetens namn borde väl mer resurser gå till utsatta män?

Män behöver inte några jävla resurser, eftersom män ska vara män, och inte få stryk av sina kärringar och sen gnälla om det.

Den bästa medicinen mot feminismen är inte att använda sig av samma offermetoder som feministerna själva gör, utan att män fortsätter vara överlägsna utan att bry sig om gnällkärringarna. Tjäna pengar, äg massa värdefulla saker och företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in