Citat:
Ursprungligen postat av
pungspark63
I Sverige har du rätt till avtalsenlig lön, en arbetsgivare är inte skyldig att ge dig mer än avtalsenlig lön men man kan förhandla sig till högre lön...
I vilket yrke ligger den avtalsenliga lönen lägre för kvinnor än vad den gör för män?
Sm sagt medelingsintituetet har i sina 2 stora genomgångar av svenska arbetsgivarplatser funnit x antal människor med oförklarade lägre löner än vad de borde haft, denna grupp har en stark majoritet av ...kvinnor. I min värld kallas detta diskriminering.
Citat:
vill du bevisa att det finns ett patriarkat som gynnar män och ger fler positioner i toppen så får du allt visa att dom inte fått det på grund av utbildning eller kvalifikationer och att kvinnor har blivit åsidosatta på grund av sitt kön...annars är det bara ett påstående utan grund.
Jepp Saudiarabien ex. männen där var sååååååååååå mycket duktigare på att köra bil, så vet du? det var inte en enda kvinna som körde! kan du tänka dig! de var totalt "överkörda" av sina körbegåvade män.
Citat:
Har du vetenskapligt bevis på detta?
Länk till en studie som styrker ditt påstående?
Nej jag skev just det,,,läste du ens? att detta gå inte bevisa med en länk...men visst! om du är supersäker på att män i väst drivs av oskuldsnormer då det kommer till sex, så be my guest.
Citat:
Samma gamla snömos som du brukar prestera...tröttnar du aldrig på att slåss med väderkvarnar?
Töttnar du/ ni aldrig på att presentera er själva som idioter?
Citat:
Nu rörde detta våld i relationer, att män slåss och använder våld mot varandra är väl ingen någonsin som förnekat eller?
DU sände mig en youtube föeläsning som "bevis" för att kivnnor slår först eller att män är mer utsatta av kvinnor i partnervåld än vad kvinnor är utsatta för män i partnervåld....det hon säge i denna länk i denna sak är att män är mer utsatta för våld TOTALT sett...dvs även annan typ av våld...
du lyssnade väl inte speciellt mycket på denna norska kvinna heller antar jag...du hörde bara vad DU VILLE höra. Män är mer utstta...jaaaaa då är det kivnnor som slå mer! Jipeeeeee! eller?
Citat:
Men du håller med om orimligheten att män skulle vara dom som flest gånger slår först om dom är mycket mer utsatta för våld än kvinnor då?(även om våldet inte är lika grovt som mäns våld mot kvinnor)
Rätt orimligt att en kvinna slår först i alla de fall som män drabbas av våld från en man ja....vadå män gör ett quick könsbyte innan han använder våld eller? För att snygga till statisitken då eller?
elle näääää! män är ju smarta varelser, de platstikoperar sina hände naturligtvis till kvinnohänder på så sätt så är det en kvinna som alltid slår, aldrig en man.
Citat:
Tror du Hilde har rätt i att våld föder våld och att du minskar risken att bli utsatt för våld om du själv inte tar initiativ och tar till våld?(delar ut första slaget)
Det har hon säkert rätt i...hade manliga individer inte använt våld själva så hade de säkert inte hamnat i lika mycket situationer där andra män väljer att ge sig på dem med våld...eller förlåt de ändrar ju snabbt kön först...sen tillbaka igen när de slagit, sparkat färdigt, så var det ju ja.
( du har fotfarande inte fattat att Hilde pratar om allt våld, eller hur? du tro hon enkom håller sig till partnervåld, in sin föreläsning som avhandla våld och alkohol?....underhållande detta)
Citat:
Om du tror att det ligger något i det, skulle då våldet mot kvinnor kunna minska om kvinnor slutade använda våld mot män...även om det "bara" är örfilar?
Gäller denna teori vid sexuellt våld också tror du? Att om alla dessa vedervärdigt våldsbenägna kvinnor fan bara kunde sluta att ägna sig åt så mycket våldtäkter etc. mot alla stackars oskyldiga män så skulle inte män behöva begå ca 36 000 våldtäkter per år i Sverige. Stackars satar, vad de måste vara jobbigt för dem.
Citat:
I så fall har vi kommit en bit på väg, fler kanske kan få upp ögonen för detta och våldsspiralen kan vändas nedåt.
Vill du ha mindre våld i relationer så duger det inte att bara skrika att män slår...man måste få alla att inse att det inte är ok att ta till våld och få dom att förstå att varje gång det förekommer våld i relationen så börjar det med ett första slag.
Vill du minska risken att råka ut för våld så är ett av dom bästa sätten att inte själv ta till våld, svårare än så är det inte.(även om det inte utesluter allt våld...dyngskallar som slår ändå kommer alltid att finnas, ibland är dom kvinnor)
Din slutsats är alltså....att män slår kvinnor i relationer, eller andra män beror bara på att kvinnor slår, alltså det är kvinnors eget fel när de hamna på bårhuset, elle när anda män hamna på bårhuset för att deras man nyss avfyrat ett hagelgevär rakt i ansiktet på dem. jupp du....visst...allt är kvinnors fel...konstigt jag tycker jag hört den förr.
Citat:
Ja du hur var det nu...kan du ge en logisk förklaring till att kvinnor inte är dom som oftast slår först när män är dom som i mycket större grad råkar ut för våld?(även om det inte är grovt)
Ärligt talat så börjar jag tröttna på att debatten dör så fort du får en fråga du inte vill svara på...så lycka till med pajkastningen med gubbslem, antifeminister, kvinnohatare, nazister...om du tycker det är mer givande att slåss om offerkoftan än diskutera orsaker, verkan och lösningar så skall jag inte störa dig mer.
Lycka till, det var kul så länge det varade.
Som sagt din dumhet är obetalbar.
Länka mig beviset för denna din tes först kanske innan du sitter här och förväntar dig att alla ska tro på den.