2018-05-23, 12:45
Medlem
Det är bra med sån lön på en myndighet,

Framförallt är det väl egentligen pensions och liknande avtal som är bäst på myndigheter,

Kör på så har du 40.000 om 5 år, ...
Citera
2018-05-23, 16:09
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroksnoken
Bytte jobb och fick den lönen. Är själv ungefär samma ålder som min lön.
Är det en bra lön tycker ni?

Jobbar som It-tekniker, går och byter tangentbord, skärmar, lägger på rättigheter, installerar datorer och en del svårare supportärenden. Ganska enkelt it-arbete på en myndighet.
Har 31 dagar semester, massor av förmåner, flextid, gratis mobil, subventionerad vård, gratis läkemedel, jobbar 7.5 tim dag 1a maj-1a sep.

Om du inte ens vet vad som anses vara en bra lön inom ditt valda yrke undrar man ju om du verkligen är tillräckligt kvalificerad för den lönen.
Citera
2018-05-23, 20:02
Medlem
35 är svinbra.

Lågutbildade har dock enligt mig för hög lön, kontra högutbildade, men finns ju fördelar och nackdelar med allt.
Citera
2018-05-23, 21:27
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Du kan tänka såhär TS.
Kan du lösa ditt arbete genom att googla svaren på alla IT-problem du får in? Om svaret är Ja så är ditt arbete fruktansvärt bra betalt.
Lol, man kan tro att du inte upptäckt Stackoverflow än....
Citera
2018-05-23, 21:39
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Herregud vad det slösas med våra skattepengar
Citera
2018-05-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Lol, man kan tro att du inte upptäckt Stackoverflow än....

Haha ja självklart. Fast är man inte någolunda duktig så kommer man vara fruktansvärt långsam på jobbet ifall man ska sy ihop allting man läser på stackoverflow till en produkt.

En script kiddy skulle aldrig få ett riktigt programmeringsjobb, sådana faller i intervjun rätt snabbt.
Citera
2018-05-23, 21:54
Bannlyst
Ja det är väldigt bra för att ej ha akademisk examen. Känner mååååånga med sämre betalt inom myndigheter och sjukvård etc, fast de har studieskulder, yrkesleg och allt möjligt. Statliga tjänstemän liksom pissar på alla andra med bättre löner och förmåner. Helt sjukt när man tänker efter.
Citera
2018-05-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroksnoken
Bytte jobb och fick den lönen. Är själv ungefär samma ålder som min lön.

Kissigt gammal isf!
Citera
2018-05-24, 16:41
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
35 är svinbra.

Lågutbildade har dock enligt mig för hög lön, kontra högutbildade, men finns ju fördelar och nackdelar med allt.

Dock så behöver det inte alls betyda att man utför ett jobb sämre eller vet mindre än ngn med traditionell utbildning på högre nivå.
Man kan lära sig mycket ändå utan att utbilda sig i 10-tal år. Många "lågutbildade" med bra löner är väldigt kompetenta.

Sen är det så att det gäller att vara smart på rätt sett om det är mycket pengar man vill tjäna.
Sj hoppade jag av gymnasiet och har inte gått i skolan sedan dess. Men jag har lärt mig på egen hand och tjänar idag mer än många med betydligt högre utbildning.
Är man smart och lärt sig hur allt fungerar i stället för att endast fokusera på utbildningar hit och dit, så kan man tjäna hur mycket pengar som helst och det är inget fel i det.
Våga tro på dig sj och gör det som är rätt för dig så spelar det ingen roll i fall du har utbildat dig i 10 år på traditionell skola eller inte har ngn alls.
Idag är möjligheterna så extremt stora att bli framgångsrik utan att sitta vid skolbänken.
Självklart gäller det ju inte alla yrken såklart.
Citera
2018-05-24, 17:00
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Dock så behöver det inte alls betyda att man utför ett jobb sämre eller vet mindre än ngn med traditionell utbildning på högre nivå.
Man kan lära sig mycket ändå utan att utbilda sig i 10-tal år. Många "lågutbildade" med bra löner är väldigt kompetenta.

Sen är det så att det gäller att vara smart på rätt sett om det är mycket pengar man vill tjäna.
Sj hoppade jag av gymnasiet och har inte gått i skolan sedan dess. Men jag har lärt mig på egen hand och tjänar idag mer än många med betydligt högre utbildning.
Är man smart och lärt sig hur allt fungerar i stället för att endast fokusera på utbildningar hit och dit, så kan man tjäna hur mycket pengar som helst och det är inget fel i det.
Våga tro på dig sj och gör det som är rätt för dig så spelar det ingen roll i fall du har utbildat dig i 10 år på traditionell skola eller inte har ngn alls.
Idag är möjligheterna så extremt stora att bli framgångsrik utan att sitta vid skolbänken.
Självklart gäller det ju inte alla yrken såklart.

Jo visst stämmer det till viss del, men en person so mär så driven och framåt skulle troligen kunna tjäna ännu mer med en traditionell stark universitetsutbildning än utan.

Att man ”kan” tjäna bra med pengar utan utbildning är inget argument för att inte läsa en utbildning.
Citera
2018-05-24, 17:28
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jo visst stämmer det till viss del, men en person so mär så driven och framåt skulle troligen kunna tjäna ännu mer med en traditionell stark universitetsutbildning än utan.

Att man ”kan” tjäna bra med pengar utan utbildning är inget argument för att inte läsa en utbildning.

Beror helt på vad du studerar skulle jag säga. För vissa yrken så måste du ha en specifik utbildning som kanske sträcker sig mellan 5-10 år som exempel.
Men det är inte det jag vill ha sagt här utan det jag menar är att man kan vara lågutbildad men ändå vara kompetent och tjäna bra med pengar. T o m mer än många högutbildade.
Ännu en gång så gäller det såklart inte alla jobb i världen, vilket jag vill ha sagt ännu en gång så att det inte blir några missförstånd.

Kom även ihåg att många har svårt för skolan på ett eller annat sett. För dom som inte har det där läshuvudet som skolan kräver, eller kanske inte passar in. Dom får gå sin egen väg och lära sig på ett mer icke traditionellt sett som kan vara precis lika bra.
År igen beror det helt på vad du vill jobba med i framtiden, hur viktigt pengar är mm.
Om ditt mål är att tjäna snuskigt mycket pengar så behöver du inte gå på universitetet iaf.
Citera
2018-05-26, 17:15
Medlem
anoxics avatar
Är väl en ganska bra lön, men köpkraften är ju helt beroende på var du bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in