Citat:
Ursprungligen postat av
Mialterego
35 är svinbra.
Lågutbildade har dock enligt mig för hög lön, kontra högutbildade, men finns ju fördelar och nackdelar med allt.
Dock så behöver det inte alls betyda att man utför ett jobb sämre eller vet mindre än ngn med traditionell utbildning på högre nivå.
Man kan lära sig mycket ändå utan att utbilda sig i 10-tal år. Många "lågutbildade" med bra löner är väldigt kompetenta.
Sen är det så att det gäller att vara smart på rätt sett om det är mycket pengar man vill tjäna.
Sj hoppade jag av gymnasiet och har inte gått i skolan sedan dess. Men jag har lärt mig på egen hand och tjänar idag mer än många med betydligt högre utbildning.
Är man smart och lärt sig hur allt fungerar i stället för att endast fokusera på utbildningar hit och dit, så kan man tjäna hur mycket pengar som helst och det är inget fel i det.
Våga tro på dig sj och gör det som är rätt för dig så spelar det ingen roll i fall du har utbildat dig i 10 år på traditionell skola eller inte har ngn alls.
Idag är möjligheterna så extremt stora att bli framgångsrik utan att sitta vid skolbänken.
Självklart gäller det ju inte alla yrken såklart.