2018-05-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag är inte ett dugg arg. Jag är hyfsat insatt.
Låter bra! Du var lite raljant, därför svarade jag som jag gjorde. Då har vi väl gått i mål med denna diskussion om affärsmässiga kopplingar till mordet. Jag tycker att det är ett adekvat motiv, du gör det inte i lika hög grad.
Citera
2018-05-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Gäsp. Vittnet i gränden är ett utomordentligt svagt vittne. Ett politiskt mord borde ha utförts av någon med kompetens nog att inte lämna ett ögonvittne. Och så är man där igen...
Det var Christer P - inget annat makes sense. Ockhams rakkniv.

Verkligheten överträffar (din) fantasi:

Sanningen döljer sig nog mer bakom uttalanden som dessa:
I Veckans Brott talar Leif GW Persson om att det finns två potentiella lösningar till mordet som har kliat i huvudet på honom. En av dessa lösningar säger han att han kan köpa. Den andra säger han att han inte ens vill tänka på för att den kommer att leda till förskräckliga konsekvenser.

Hans Holmér som spaningsledare
”När sanningen om det här kommer fram så kommer det svenska samhället att förändras i grunden.”

Även om polisen nu fått allt på plats med motiv & bevisning så måste dom ges lite rådrum att tänka ut hur det hela ska hanteras: ”- Jahaja, hur ska vi presentera det här för folket?”
Citera
2018-05-23, 18:52
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om du har tagit fasta på de omedelbara vittnesmålen så borde du veta att mördaren inte hade en säregen gångstil.
Inte gångstil kanske men en slags "lufsighet" i rörelser som stämmer in på pricken med CP. Det var exakt vad flera vittnesmål påpekade i direkt närhet till mordet.
Citera
2018-05-23, 18:54
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Nu tycks det ju vara som så att det är SE som är huvudspåret för PU men du kanske har annan info?
Vad grundar du det på? Jag har inte hunnit kolla detta så noga så jag säger inte emot dig, men av det jag läst är det någon författare och/eller journalist som lyft fram detta och försöker putsa bort möglet genom att säga att SE sa något som bara GM kunde veta. Vad det var för uppgift har inte heller framgått än så länge va?
Citera
2018-05-23, 18:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Inte gångstil kanske men en slags "lufsighet" i rörelser som stämmer in på pricken med CP. Det var exakt vad flera vittnesmål påpekade i direkt närhet till mordet.

Vilka vittnesmål syftar du på?
Citera
2018-05-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Spännande grejer
Några reflektioner efter att ha läst artikeln i filter:

Filter har varit i kontakt med medlemmar i Barbrogruppen samt ledaren för grupp Leon.
Leon-gruppens ledare lever således.

Engström är nuvarande Palmegrupoens huvudspår.

Nej Engström är den DF Barbro/Leongruppen nu vill utpeka sedan CP spåret dött sotdöden. Det är inte så svårt att lista ut. Inte heller svårt att lista ut att timingen är sammanfallande med att de själva kom i fokus.... Ja jösses.
Citera
2018-05-23, 18:58
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Läs de första vittnesförhören, det som sägs där bör ha högre trovärdighet än det som sägs i rätten tre år senare.
Citera
2018-05-23, 18:58
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Verkligheten överträffar (din) fantasi:

Sanningen döljer sig nog mer bakom uttalanden som dessa:
I Veckans Brott talar Leif GW Persson om att det finns två potentiella lösningar till mordet som har kliat i huvudet på honom. En av dessa lösningar säger han att han kan köpa. Den andra säger han att han inte ens vill tänka på för att den kommer att leda till förskräckliga konsekvenser.

Hans Holmér som spaningsledare
”När sanningen om det här kommer fram så kommer det svenska samhället att förändras i grunden.”

Även om polisen nu fått allt på plats med motiv & bevisning så måste dom ges lite rådrum att tänka ut hur det hela ska hanteras: ”- Jahaja, hur ska vi presentera det här för folket?”
GW kan man bara räkna bort rakt av. Han har skrivit en tegelstensroman om fallet och är så partisk man kan bli. Hans skäl varför det inte var CP är löjeväckande dåliga (han skulle inte stå och vänta när det var kallt bla bla). Glöm GW.
Glöm konspirationer.
Citera
2018-05-23, 18:59
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad grundar du det på? Jag har inte hunnit kolla detta så noga så jag säger inte emot dig, men av det jag läst är det någon författare och/eller journalist som lyft fram detta och försöker putsa bort möglet genom att säga att SE sa något som bara GM kunde veta. Vad det var för uppgift har inte heller framgått än så länge va?

Har inte hunnit läsa reportaget i filter i original men expressen refererar dit. Vet inte hur tillförlitliga expressen är dock...

"Nu avslöjar magasinet Filter polisens nya huvudspår i jakten på Olof Palmes mördare:

Skandia-mannen Stig Engström."

https://www.expressen.se/nyheter/polisens-nya-huvudspar-stig-engstrom-mordade-palme/
Citera
2018-05-23, 19:01
Medlem
Igni-ferroques avatar
Ok, han kände en person med tillgång på vapen, men vet man att han verkligen hade fri tillgång? Det finns ju indicier och det som skrivs verkar misstänkt, men bevisat är det ju inte?

Ändå märkligt att man då går ut med namn i media? Skulle mannen med vapen kunna bli dömd för medhjälp om han lever idag?
Citera
2018-05-23, 19:04
Medlem
Citat:
GW kan man bara räkna bort rakt av. Han har skrivit en tegelstensroman om fallet och är så partisk man kan bli. Hans skäl varför det inte var CP är löjeväckande dåliga (han skulle inte stå och vänta när det var kallt bla bla). Glöm GW.
Glöm konspirationer.
GW kan ju ha kommit till insikt. F.ö. kan väl allt klassas som konspirationer så länge ingen lösning som hållit i domstol presenterats.
Citera
2018-05-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Nu tycks det ju vara som så att det är SE som är huvudspåret för PU men du kanske har annan info?
DF och hans kompisar vill det ja. Skylla på yttreligare en som inte kan försvara sig. Hur kan de tipsa om det när de själva påstår sig inte ens var där utan kommit oförskyllt i skottgluggen.

Tror du PU gick på den lätte? Varför ger de sig tillkänna först nu? DF drev ju CP i 30 år först...

Nej de är fortfarande huvudmisstänkta själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in