Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Lika troligt som att han försöker sätta dit CP en gång till.

SE har ingenting med mordet att göra. Det finns absolut ingenting som binder honom till mordplatsen 23,21,30.
Nej, det känns mycket krystat.
Allt detta var väl i stort sett känt sedan tidigare.

Spåret har ju dessutom redan drivits till vägs ände av Lars Larsson
Citera
2018-05-23, 16:48
Medlem
Lars Borgnäs skriver om Stig E.

”Skandiamannen” är intressant – men inte som gärningsman"

https://www.svt.se/opinion/skandiamannen-ar-intressant-men-inte-som-garningsman
Citera
2018-05-23, 16:51
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Jo, jag lutar också åt det som ni säger men vi måste ha ett öppet sinne. OM det var SE är det inget som säger att han var en ensam galning...Kanske har PU mer info om detta eller så är det ett helt annat spår

Nej, jag tänkte också på att SE kan vara en bricka i ett större mönster som PU nu utreder. Dvs inte GM utan en person som var inblandad på nåt sätt. Den där vapenintresserade grannen, USA-patrioten, verkar ju spännande.

SE var väl också kopplad till EAP, ritade nidteckningar på Palme?
Citera
2018-05-23, 16:55
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

Ja, den här infallsvinkeln tror jag i så fall mycket mer på. SE uppträdde märkligt och hade en märklig förklaring till sin närvaro. Jag tycker som Borgnäs att det är bra att SE utreds närmare (om det är det PU nu gör?). Krister P har väl inte bekräftat det?
Citera
2018-05-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Nej, jag tänkte också på att SE kan vara en bricka i ett större mönster som PU nu utreder. Dvs inte GM utan en person som var inblandad på nåt sätt. Den där vapenintresserade grannen, USA-patrioten, verkar ju spännande.

Var han inte moderat? Inte så smickrande för partiet.
Citera
2018-05-23, 17:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta

Vem ritade inte nidteckningar av Palme? Det var något som alla klarade av och många gjorde.

Det fanns även skithuspapper med Palmemotiv.

Många glömmer att Palme var illa omtyckt av 50% av befolkningen.

När det kommer till Skandiamannen är jag tveksam om det var den snubben som sköt.

Men tidningen Filter lär slå försäljningsrekord...
Citera
2018-05-23, 17:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Nej, det känns mycket krystat.
Allt detta var väl i stort sett känt sedan tidigare.

Spåret har ju dessutom redan drivits till vägs ände av Lars Larsson
Undrar om inte Lars Larsson är en pseudonym?
Citera
2018-05-23, 17:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

Lars Borgnäs är fastkedjad vid polisspåret och mår fysiskt illa när folk inte går i hans ledband.
Citera
2018-05-23, 17:17
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carreras
Vet någon om Skandias dåvarande säkerhetschef Per Häggström, som enligt efterforskningar från Sven Aner (eller var det Minell) skulle ha sagt att en anställd gick ut och sköt Palme, fortfarande lever?

Stod ju också att Skandias säkerhetsavdelning hade en intern utredning om SE eftersom han betett sig märkligt efter mordet.

Hur blev det med undersökningen Skandia skulle göra eller gjorde på hans låsta kontorsrum efter vapendelar eller liknande gjordes den och vad hittades isåfall om något?
Citera
2018-05-23, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Jo, jag lutar också åt det som ni säger men vi måste ha ett öppet sinne. OM det var SE är det inget som säger att han var en ensam galning...Kanske har PU mer info om detta eller så är det ett helt annat spår

Han var delaktig. Dock var fler inblandade i mordet.
Citera
2018-05-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det man måste ta mest fasta på är de omedelbara vittnesmålen. Rensa bort precis allting annat och titta på vad dessa förmedlar. Sedan titta på vad som är troligt. Allt annat är spekulationer som dessutom redan färgats av någon bakomliggande konspirationsteori.

Det är vad jag gjorde för rätt länge sen och kom fram till att CP var gärningsmannen. Absolut ingenting har framkommit som direkt motbevisar detta. Han var i city, hade tillgång till vapen, hade en stirrande blick, en säregen gångstil samt var knäpp nog att göra det. Fantombilden har tydliga likheter, samt att LP faktiskt senare pekade ut honom (hon kan inte klandras för polisens inkompetens).
Case closed.

Det som motsäger detta är att vittnet i gränden gömd mellan byggbodarna är helt säker på att det inte var CP. Han kände väl till knäppgöken som härjade i Sollentuna C så gott som dagligen när han kom hem från jobbet. Detta mord är inte ett mord utförd av en ensam galning. Detta är ett politiskt mord.
Citera
2018-05-23, 17:21
Medlem
TilleyHats avatar
Om man hypotetiskt antar att mördaren blivit dömd typ år 1987, undrar om han hade varit frisläppt idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in