Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebroare
Filterreportern har jobbat med detta i 12 år, surt att Lars Larsson var 2 år före. Intressant att media slår upp det så stort nu när inte så mycket är nytt. Hur många rubriker fick Larssons bok?
Mycket märkligt ja! Kan det vara så att ytterligare indicier har framkommit? Annars är det ju skandalöst.
Citera
2018-05-23, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Du menar nog ”pålitlig”; tillitsfull betyder ”full av tillit mot ngn”. /NE:s ordbok. Jag kan inte uttala mig om det, jag ”vet” inte lika mycket som du, jag tvingas utgå från vad han säger.
Oavsett vad åklagaren lägger för kort han har i handen, är de facto att så länge mordvapnet inte dyker upp är lösning på mordet därmed borta med vinden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebroare
Filterreportern har jobbat med detta i 12 år, surt att Lars Larsson var 2 år före. Intressant att media slår upp det så stort nu när inte så mycket är nytt. Hur många rubriker fick Larssons bok?

Filter har något av en särställning i journalistkretsar. Deras mer spektakulära grejer brukar alltid ge eko. När något relativt okänt namn ger ut en bok om Palme-mordet orkar man inte ta det till sig och bedöma sanningshalten i det. Risken anses nog vara stor att det rör sig om en ännu en rättshaverist. Om däremot Filters chefredaktör Mattias Göransson hör av sig för att dela med sig av en förhands på ett "scoop" så är man idel öra, då man anser att det är en garant för journalistisk trovärdighet.

Filters särställning bland de som arbetar i media är hela anledningen till att detta slås upp så stort i dag. Nu tar de dessutom i så att de spricker och påstår att det de presenterar är "lösningen".
Citera
Medlem
riskybizzys avatar
Är det SE som KP har som hett spår och där en lösning är i sikte? Vad tror ni?
Citera
2018-05-23, 16:32
Medlem
valleros avatar
Det man måste ta mest fasta på är de omedelbara vittnesmålen. Rensa bort precis allting annat och titta på vad dessa förmedlar. Sedan titta på vad som är troligt. Allt annat är spekulationer som dessutom redan färgats av någon bakomliggande konspirationsteori.

Det är vad jag gjorde för rätt länge sen och kom fram till att CP var gärningsmannen. Absolut ingenting har framkommit som direkt motbevisar detta. Han var i city, hade tillgång till vapen, hade en stirrande blick, en säregen gångstil samt var knäpp nog att göra det. Fantombilden har tydliga likheter, samt att LP faktiskt senare pekade ut honom (hon kan inte klandras för polisens inkompetens).
Case closed.
Citera
2018-05-23, 16:35
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy

Om det är så blir jag djupt oroad. Det är ju bara ännu en ensam galning som inte kan ha skjutit Palme. Hur skulle han ha grejat att stämpla ut 23.20, snacka med väktaren i ett par minuter och sedan gå ut och skjuta Palme 23.21.30?

Han kan heller inte ha skjutit Palme först, sprungit in på baksidan av Skandiahuset, stämplat ut, snackat med vakten och sedan knallat och spelat vittne. Utstämplingen skedde bevisligen 23.20. Det är väl kollat, kollat och kollat?

Och varför skulle han framträda i medierna - och verkligen aktivt söka medietid - om han var skyldig? Det fanns i så fall en överhängande risk att något mordplatsvittne skulle identifiera honom som mördaren.

Jag förstår inte varför SVT, Expressen m fl bryr sig om detta och slår upp det så stort - såvida det inte är aktiv mörkläggning från staten och medierna igen.

Christer P funkade inte. Vi blev avslöjade. Då slår vi till med Engström istället. För den där förbannade konspirationen med WT-män kan vi verkligen inte tillåta att någon granskar.

Sorry, blir lite irriterad. Det går över.
Citera
2018-05-23, 16:37
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy

Lika troligt som att han försöker sätta dit CP en gång till.

SE har ingenting med mordet att göra. Det finns absolut ingenting som binder honom till mordplatsen 23,21,30.
Citera
2018-05-23, 16:41
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Om det är så blir jag djupt oroad. Det är ju bara ännu en ensam galning som inte kan ha skjutit Palme. Hur skulle han ha grejat att stämpla ut 23.20, snacka med väktaren i ett par minuter och sedan gå ut och skjuta Palme 23.21.30?

Han kan heller inte ha skjutit Palme först, sprungit in på baksidan av Skandiahuset, stämplat ut, snackat med vakten och sedan knallat och spelat vittne. Utstämplingen skedde bevisligen 23.20. Det är väl kollat, kollat och kollat?

Och varför skulle han framträda i medierna - och verkligen aktivt söka medietid - om han var skyldig? Det fanns i så fall en överhängande risk att något mordplatsvittne skulle identifiera honom som mördaren.

Jag förstår inte varför SVT, Expressen m fl bryr sig om detta och slår upp det så stort - såvida det inte är aktiv mörkläggning från staten och medierna igen.

Christer P funkade inte. Vi blev avslöjade. Då slår vi till med Engström istället. För den där förbannade konspirationen med WT-män kan vi verkligen inte tillåta att någon granskar.

Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Lika troligt som att han försöker sätta dit CP en gång till.

SE har ingenting med mordet att göra. Det finns absolut ingenting som binder honom till mordplatsen 23,21,30.

Jo, jag lutar också åt det som ni säger men vi måste ha ett öppet sinne. OM det var SE är det inget som säger att han var en ensam galning...Kanske har PU mer info om detta eller så är det ett helt annat spår
Citera
2018-05-23, 16:42
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det man måste ta mest fasta på är de omedelbara vittnesmålen. Rensa bort precis allting annat och titta på vad dessa förmedlar. Sedan titta på vad som är troligt. Allt annat är spekulationer som dessutom redan färgats av någon bakomliggande konspirationsteori.

Det är vad jag gjorde för rätt länge sen och kom fram till att CP var gärningsmannen. Absolut ingenting har framkommit som direkt motbevisar detta. Han var i city, hade tillgång till vapen, hade en stirrande blick, en säregen gångstil samt var knäpp nog att göra det. Fantombilden har tydliga likheter, samt att LP faktiskt senare pekade ut honom (hon kan inte klandras för polisens inkompetens).
Case closed.

Ja, case closed. Då säger du väl hejdå till tråden eftersom du sitter på lösningen?
Citera
2018-05-23, 16:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta

Det är ingen konspiration, det är marknadsföring....
Citera
2018-05-23, 16:44
Medlem
Vet någon om Skandias dåvarande säkerhetschef Per Häggström, som enligt efterforskningar från Sven Aner (eller var det Minell) skulle ha sagt att en anställd gick ut och sköt Palme, fortfarande lever?
Citera
2018-05-23, 16:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Case closed.

Om du har tagit fasta på de omedelbara vittnesmålen så borde du veta att mördaren inte hade en säregen gångstil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in