2018-05-22, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Och de gjorde enligt dig själv ett fullgott jobb med den saken, helt utan kvinnojourer eller för all del med två.

För övrigt fantastiskt att du verkar inbilla dig att jag har någonting emot att kvinnor får skydd. Det är väl det enda som ett fullständigt polariserat sinne kan tyda ut - när någon propagerar för ett tillräckligt skydd åt män...

*slänger din töntiga vågskål i sjön*
Det är ju det hela din argumentation bygger på. Att mansjourerna inte får vad kvinnojourerna får.

Inte ett ord om vad män egentligen behöver.
Citera
2018-05-22, 22:08
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är ju det hela din argumentation bygger på. Att mansjourerna inte får vad kvinnojourerna får.
Vilket halmbygge. Upp till bevis och som det låter på dig så är det bara att ta första bästa inlägg av mina.

Låt citaten regna.

Citat:
Inte ett ord om vad män egentligen behöver.
Haha...? Jag orkar inte ens påpeka hur mycket sådant jag har tagit upp här, i andra trådar och med just dig som motdebattör, men ett axplock följer nedanför stycket och ur den här tråden. Det är dock mer intressant att du underförstått påstår att du skulle veta vad män egentligen behöver...

För mina förslag om exempelvis landstingstäckande mansjourer, att mansjourer ska fokusera på hjälp åt män och inte på mäns våld mot kvinnor, att män ska ha tillgång till jourlägenheter via mansjourer, att män ska en säkerhet mot nonchalerande samhällsnormer i mansjourer och att vi behöver luckra upp trenden av män som inte söker hjälp genom att göra mansjourer till en alla gånger trygg plats som kan leverera med besked... får underkänt (läs: och inte heller existerar).

Så... vad behöver män... egentligen?
Senast redigerad av Kopparmynt 2018-05-22 kl. 22:14.
Citera
2018-05-22, 22:21
Avslutad
Citat:
Vilket halmbygge. Upp till bevis och som det låter på dig så är det bara att ta första bästa inlägg av mina.

Låt citaten regna.

Haha...? Jag orkar inte ens påpeka hur mycket sådant jag har tagit upp här, i andra trådar och med just dig som motdebattör, men ett axplock följer nedanför stycket och ur den här tråden. Det är dock mer intressant att du underförstått påstår att du skulle veta vad män egentligen behöver...

För mina förslag om exempelvis landstingstäckande mansjourer, att mansjourer ska fokusera på hjälp åt män och inte på mäns våld mot kvinnor, att män ska ha tillgång till jourlägenheter via mansjourer, att män ska en säkerhet mot nonchalerande samhällsnormer i mansjourer och att vi behöver luckra upp trenden av män som inte söker hjälp genom att göra mansjourer till en alla gånger trygg plats som kan leverera med besked... får underkänt (läs: och inte heller existerar).

Så... vad behöver män... egentligen?
De kanske behöver mansjourer som fokuserar på mäns våld mot kvinnor?
Citera
2018-05-22, 22:31
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
De kanske behöver mansjourer som fokuserar på mäns våld mot kvinnor?
Intressant... det kom inget regn av citat. Inte ens en droppe. Hur förklarar du det?

Om än med svagare modalitet än förväntat av föregående påstående så är det iallafall fint att kunna spika fast din åsikt och få klarsak i varför du ratar exakt allt annat.

Läs och ta till er män! - thats enough for us...

Misandri. Mini-Me. Meme You.
Citera
2018-05-22, 22:35
Medlem
Kopparmynts avatar
https://www.statesidestills.com/prodimages/troyer_verne_austin_powers_10079l.jpg

Ja, det är en bild på Mini-Me i länken.
Citera
2018-05-22, 22:41
Avslutad
Citat:
Intressant... det kom inget regn av citat. Inte ens en droppe. Hur förklarar du det?

Om än med svagare modalitet än förväntat av föregående påstående så är det iallafall fint att kunna spika fast din åsikt och få klarsak i varför du ratar exakt allt annat.

Läs och ta till er män! - thats enough for us...

Misandri. Mini-Me. Meme You.
Du beskrev ju just att mansjourer ska erbjuda samma saker som kvinnojourer.

Utan att bry dig om att män kanske behöver helt andra saker.
Citera
2018-05-22, 22:48
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:

Nja, inte helt men vad vore felet med det? Som sagt var det vad jag har tagit upp i den här tråden.

Nejdå, jag är öppen för förslag med det där var lite av mina egna bidrag. Vad får du allt ifrån egentligen? Du utgår ju från att jag som man är det sämsta möjliga vid varje påhittat tillfälle du får...

Lär dig argumentera istället.
Senast redigerad av Kopparmynt 2018-05-22 kl. 22:51.
Citera
2018-05-22, 23:08
Avslutad
Citat:
Nja, inte helt men vad vore felet med det? Som sagt var det vad jag har tagit upp i den här tråden.

Nejdå, jag är öppen för förslag med det där var lite av mina egna bidrag. Vad får du allt ifrån egentligen? Du utgår ju från att jag som man är det sämsta möjliga vid varje påhittat tillfälle du får...

Lär dig argumentera istället.
Ja, som jag sa: din argumentation bygger på att mansjourerna ska få samma sak som kvinnojourerna ska få.

Även om det kanske finns ett mycket större behov hos män att få hjälp mot sina aggressioner för att få behålla sina familjer än att få hjälp för att frun slår dem.
Citera
2018-05-22, 23:23
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ja, som jag sa: din argumentation bygger på att mansjourerna ska få samma sak som kvinnojourerna ska få.
Nej, inte helt... men ja, i mycket liknar förslagen i den här tråden kvinnojourernas verksamhet.

Citat:
Även om det kanske finns ett mycket större behov hos män att få hjälp mot sina aggressioner för att få behålla sina familjer än att få hjälp för att frun slår dem.
Jag är som sagt öppen för förslag och har inte på något vis menat att mäns våld mot kvinnor skulle vara en avvecklad del av verksamheten - det ska snarare vara mer av mina övriga förslag/att mina övriga förslag ska vara en del av verksamheten överhuvudtaget.

Varför är du emot mina förslag i den här tråden, för att de liknar kvinnojourers verksamhet?
Senast redigerad av Kopparmynt 2018-05-22 kl. 23:34.
Citera
2018-05-22, 23:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Vad de behöver är tukthus, jag fattar...
Citera
2018-05-23, 08:29
Avslutad
Citat:
Varför är du emot mina förslag i den här tråden, för att de liknar kvinnojourers verksamhet?

Självklart är det så. Att ens sätta 'man' och specifika termer som är och har varit reserverade för 'offerkvinnor' i samma mening är otänkbart för dem. Då börjar det blir fara på färde för att de (hemska tanke) måste börja dela med sig av biståndsmiljonerna.

Hjärtlöst.
Citera
2018-05-23, 09:38
Avslutad
Citat:
Nej, inte helt... men ja, i mycket liknar förslagen i den här tråden kvinnojourernas verksamhet.

Jag är som sagt öppen för förslag och har inte på något vis menat att mäns våld mot kvinnor skulle vara en avvecklad del av verksamheten - det ska snarare vara mer av mina övriga förslag/mina förslag ska vara en del av verksamheten överhuvudtaget.

Jag är inte ett dugg emot dina förslag i tråden, det är som sagt bara att köra om du tror på idén, men du kanske inte kan diktera vilka bidrag du kan få till verksamheten. Kommunerna vill kanske inte betala dig så mycket bidrag du vill ha för en tjänst som de kanske klarar billigare och bättre själva. Eller så får du försöka motivera behovet så väl att du vips får flera hundra tusen.

Så sätt igång istället för att skylla på det feministiska etablissemanget för att det du vill ha inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in