Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Ja det där förvånande mig verkligen, skenbart intelligenta och informerade människor som inte verkade ha bättre verklighetskoll än den genomsnittliga kråkan. Å andra sidan, tidigare, under PK-eran, skyddades alltid läsaren för skadlig information med hjälp av den tendentiösa journalistiken - och det lurade uppenbarligen tillräcklig många för att förvåna mig i alla fall.
Fast förra valet var ett helt annat läge. Majoriteten av svenskarna hade inte SD's frågor på agendan.
Om vi höjer oss till 10 000 meter och blickar ner på den senaste perioden så kan vi se följande gamechangers/triggers.
1) Reinfeldt håller sitt berömda "öppna hjärtan" tal. Det är inte förrän nu som det ens går att diskutera ämnet överhuvudtaget. SD tåget lämnar stationen.
2) DÖ - Första pushen - Rasande Moderater hoppar på SD tåget.
3) Masspsykosen - Andra pushen - 150 000 personer invaderar landet. S personer hoppar på SD tåget.
4) Förljugenheten när konsekvenserna kommer - Tredje pushen - Kvinnorna hoppar på SD tåget.
Jag lovar att alla har stenkoll på SD idag. Sverige står inför ett paradigm skifte och alla vet det.