2018-05-22, 22:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Exakt. SD måste därför omedelbart sluta blidka sina kritiker med löften om ökat antal kvotflyktingar och annat trams. Dansk Folkeparti och de danska sossarna är de bästa förebilderna just nu. Invandrare ska skickas till läger i Nordafrika och kvotflyktingsystemet ska upphävas. Bistånd ska bara ges till länder som tar emot sina utvisade medborgare och huvudlösningen på integrationen ska alltid var att invandrare ska åka hem. I tider av osäkerhet är tydlighet och redbarhet efterfrågat, inte velighet och medgörlighet.

De flesta analytiker är eniga om att momentum är viktigt inför en valrörelse. Annie Lööf peakade lite för tidigt och är nu i en nedåtgående spiral. Hyllningarna som förväntades i media över afghanamnestin har uteblivit och frågan börjar alltmer bli en belastning för alla inblandade. SD måste börja trycka upp de 25-åriga afghanska bidragsparasiterna i nyllet på Löfven vid varje tillfälle som ges för att demonstrera falskheten i sossarnas "nya" invandringspolitik.
Det kommer, Sverige är riktigt illa ute och problemen sopas under mattan pga valår. När valet är över så kommer elefanten i rummet återigen visa sig och vara större än någonsin.
Samhällskollapsen upphörde aldrig 2015, den rullar på om än i långsammare takt. Enda sättet att stoppa densamma är att i princip frysa asylinvandring och få till en nettoutvandring i kombination med kraftiga reformer gällande bidrag och kostnader för migration.
Det kommer komma och alla större partier kommer tvingas hoppa på det tåget, förr eller senare.
Det SD vinner på att nu få rätt i fråga efter fråga, är att en tuffare politik kommer tolkas av alltfler som att SD återigen har rätt, men är först på bollen.
7-klövern har genom sin stoppa i huvudet i sanden politik och aktiva stigmatisering av SD skapat ett trovärdighetsmonster, nu när de måste stå och sjunga dödsknarkarnazistens visa i msm.
2018-05-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ärligt talat så tror jag faktiskt att MP åker ut ur riksdagen den här gången.

Jag vet att man inte skall hoppas på för mycket, men eftersom att jag tror att SD kommer att få 25 procent i valet så hoppas jag att det brister för någon på valvakan. Någon gör en Günter Schabowski och hela PK-väldet faller på en kväll.

Jag tror att valvaken i år blir historisk på många sätt. Jag har faktiskt svårt att föreställa mig reaktionerna om SD får 25 procent och MP, KD och L får lämna riksdagen.

Det sköna med om SD blir störst, vilket ligger inom stor rimlighet enligt mig är att då blir en SD'are utsedd till riksdagens 1:talman (om nu gängse praxis o regler följs), då... får vi se han (Björn Söder?) iklädd frack och med armkrok föra Silvia ner för trappan på Nobelmiddagen, ...men, men suckar PK-eliten, "hur blev det så här"?
2018-05-22, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kvinnor attraheras av starka män och vinnare. Och av självsäkra män som vet vad de vill. Att inte kunna bestämma sig som UK och SL är inte särskilt attraktivt.
Och de är heller inte så konfrontativa (nåja, det stämmer ju inte hemma, vet vi män), så ett aggressivt PK, med all den propagandatyngd de kan upplåta, har pressat ner siffrorna. Men allt sammantaget är det förhoppningsvis slut med det. Den sk "bandwagon-effekten, kanske ska kallas "kvinno-effekten", eftersom de förmodligen är känsligare för slikt?
2018-05-22, 22:05
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då spricker nog regeringen.

Så? Bara att skylla på MP och sedan snacka om kaoset som Alliansens flyg.pol. orsakat. Men Löfven vågar inte
2018-05-22, 22:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Så? Bara att skylla på MP och sedan snacka om kaoset som Alliansen flyg.pol. ställt med. Men Löfven vågar inte
Exakt. Han vågar inte. Han vågar inte ens avskeda utrikesministern, som öppet motarbetar hans order.
Sicken jävla cuck han är.
2018-05-22, 22:15
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Vad spelar det för roll? Jag tror knappast att någon i det här läget skulle få för sig att fälla SL bara för att MP lämnar regeringen.
2018-05-22, 22:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Vad spelar det för roll? Jag tror knappast att någon i det här läget skulle få för sig att fälla SL bara för att MP lämnar regeringen.
Säkerligen hade inte Alliansen rört ett finger för att fälla sosseregeringen.
2018-05-22, 22:16
Medlem
Citat:
Är det ett problem egentligen? Sista budgeten är igenom. De har en bunt förslag att rösta om i juni, sedan sommaruppehåll. Enda funktionen som återstår för regeringen då är att existera på papperet.
2018-05-22, 22:17
Medlem
Citat:
Hade alliansen haft någon självbevarelsedrift hade de passat på att rösta emot S nyligen, vilken nog gjort att regeringen tvingats avgå till förmån flr en expeditionsministär fram till valet. Men DÖ gäller obefläckad. Dålig taktik, här hade alliansen kanske sin sista chans att återfå några förtroende och skapa polarisering. På det sättet har Oytos har rätt, vi betalar inte politiker dyra löner för att de ska vara överens i sin egen inkompetens. Jag tror UK är Sveriges svar på Michael Dukakis (lågmäld amerikansk presidentkandidat (dem) som ingen väljare trodde skulle våga ta ett beslut som kunde förarga någon - så det gick inte så bra, hans kampanj).
2018-05-22, 22:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Inse den poetiska rättvisan i detta, den totala karmasmockan:
Afghanamnestin är MP-politik. En sista ”present” från MP innan de går i graven. Och alla partier som en gång slöt upp runt dem i migrationsöverenskommelsen, dras nu ner i skiten tillsammans med MP. Man tänker kanske att MP bara kan tappa egna procent, som det ju inte finns så många kvar att ta av. Men här lyckas de med konststycket att tappa procent åt andra partier. Själva står de stilla på 4 men andra tappar genom blotta kopplingen till MP säkert uppåt 8% tillsammans, eller två hela miljöpartier.

Så är det ju; om min kompis alltid blir för full och gör bort sig så kommer ju alla tycka att jag är jobbig också som är med henne och försvarar henne. Speciellt om jag bjuder henne på shots när hon redan är jättefull. Till sist blir inte jag bjuden på fest för att de vill inte ha dit henne.
2018-05-22, 22:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Är det ett problem egentligen? Sista budgeten är igenom. De har en bunt förslag att rösta om i juni, sedan sommaruppehåll. Enda funktionen som återstår för regeringen då är att existera på papperet.
Fördelen för sossarna vore kanske att dom hade kunnat avlägsna sig från den illaluktande MP-högen i god tid innan valet.
2018-05-22, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Löfven måste hitta något lämpligt kryphål ut ur afghanamnestin.
Det är väl bara att dra tillbaka förslaget?
Låt MP lämna regeringen, det spelar ingen roll så här nära inpå valet.
Idioten skulle aldrig ha tagit med dem i regeringen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in