2018-05-22, 20:53
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
De ensamkommannde har verkligen satt Löfven i skiten, vilken underbar ironi ändå. Att han fick med sig Lööf i detta spektakel blev sannerligen en pyrrhusseger.

Lööf och Löfven är numera sds bästa valarbetare, det lär tuffa vidare uppåt. I detta nu kan jag inte ens gissa vart det kan sluta.

Det stämmer nog väl! I tråden (FB) S stramar åt flyktingpolitiken och presenterar 14 punkter som får SD att rodna förutspådde jag att Löfven skulle 'double down' under partiledardebatten och kanske rent av dra in skäggbarnamnestin. Jag var helt säker på det. Det var helt enkelt ett perfekt tillfälle att visa att man menar allvar och förinta Alliansen... Men idioten lyfte inte ens upp handen att han vill minska invandringen... Så jävla idiotiskt

Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Glappet mellan OI m.a.p. SD minskar kraftigt vad jag förstår. Jag vill minnas att skillnaderna har varit uppe i mer än 12 pe. Nu minns jag inte alla från maj men i april var skillnaden 7,3 pe och nu bör det minska ned emot 5 pe.
De stora justeringarna har varit uppåt.

Det är de gigantiska glappen som gjorde mig intresserad av den här tråden och jag vet att konspiratoriskt tänkande inte är uppbyggligt. Nu kan jag inte annat än att se konspirationen jag också särskilt som den har förutspått en minskning av glappen ju närmare facit vi kommer.

Denna tråd innehåller så mycket information om hur kloka människor ser på informationen från OI ur alla tänkbara vinklar. Jag tycker att den i sig är värd en utvärdering i en avhandling så småningom.

Jag tänkte faktiskt också på det, men man ska avvakta. Jag förväntade faktiskt att Sentio&Yougov ger högre siffror. Kan bero delvis på mätperioden och delvis på slumpen.

Blir inte förvånad om Sentio/Yougov visar 25+% i de kommande månaderna. Kanske 30% i enstaka mätning?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Glappet mellan OI m.a.p. SD minskar kraftigt vad jag förstår. Jag vill minnas att skillnaderna har varit uppe i mer än 12 pe. Nu minns jag inte alla från maj men i april var skillnaden 7,3 pe och nu bör det minska ned emot 5 pe.
De stora justeringarna har varit uppåt.

Det är de gigantiska glappen som gjorde mig intresserad av den här tråden och jag vet att konspiratoriskt tänkande inte är uppbyggligt. Nu kan jag inte annat än att se konspirationen jag också särskilt som den har förutspått en minskning av glappen ju närmare facit vi kommer.

Denna tråd innehåller så mycket information om hur kloka människor ser på informationen från OI ur alla tänkbara vinklar. Jag tycker att den i sig är värd en utvärdering i en avhandling så småningom.

Ja, det är ett fenomen som allra minst är intressant.

Är det då inte kontraproduktivt att vrida upp SD mitt under valrörelsen? Säkert, men jag gissar att en agendadrivande konspiratör närde förhoppningen att "motgång föder motgång" - även för SD.
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Nyheten att kvinnorna rör sig mot SD enligt Sifo är ren skräck för sjupartiet, den nyheten kära sverigevänner, skulle kunna vara den sista spiken som plomberar PK-kistan för resten av vår livstid.

Detta!

Att kvinnorna numera blir SD:are är en skräck för 7-klövern. Ett trendbrott och enligt mig den bästa nyheten på väldigt, väldigt länge.
2018-05-22, 20:58
Medlem
ace_secs avatar
Nog för att sossarnas politik ger en kräkningar, så tror jag ändock att en väldigt stor andel av tappet inte främst beror på just politiken - utan pga att clownen Löfvén är partiledare!

Löfvén har ju gjort katastrofalt dåligt ifrån sig - det måste även sossarnas egna väljare se!

Därifrån är steget inte långt till SD, som tackar och bugar för väljartillströmningen =)

Löfvén har blivit en extrem belastning för partiet.
Senast redigerad av ace_sec 2018-05-22 kl. 21:09.
2018-05-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Detta!

Att kvinnorna numera blir SD:are är en skräck för 7-klövern. Ett trendbrott och enligt mig den bästa nyheten på väldigt, väldigt länge.
Ja när det sker i stor skala är det egen majoritet som gäller för SD (nästan).
2018-05-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ibland är det näst intill humor att se hur ni vill överträffa varandra i konsten att vara mest idiotiskt. Ni pratar om MENA men ingen utanför er sorglustiga krets fattar vad ni "menar". Inbördes beundran från White Trash. Att ni sedan överhuvudtaget tar upp en stollig undersökning av Aftonbladet över vilka politiska sympatier som allsvenska fotbollspelare har ligger helt i linje med IQ nivån i den här tråden. Å andra sidan är det bra att ni visar er rätta sida och inte gör som SD som försöker släta ut sig totalt i syfte att få flera röster. Mera sådant och SD kommer att sjunka som en sten i opinionsmätningarna.

Tajmingen på "SD kommer sjunka som en sten" och upp 3 % i Ipsos är bara för roligt!

Tror ingen på riktigt bryr sig om vad fotbollsspelarna tycker, men det är ju intressant hur åsikterna på läktaren skiljer sig mot spelarna. Vissa klubbar har klart vänstervridna klackar vissa klart högervridna. Sen så är ju medelsvensson där på matchen också, vilket borde vara ett vanligt genomsnitt av befolkningen. Ta MFF tex, den överlägset största klubben i Skåne med ganska vänstervriden klack men där Svensson på läktaren nog röstar på SD i större utsträckning än medelsnittet i landet.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
De har inte lagt ut på Ipsos hemsida än, förstasidan länkar till aprilmätningen. Men i deras detaljrapporter kan man se förändringen från tidigare månad i decimaler och då är det bara att justera... förutsatt att man har gjort samma beräkning föregående månad då.

Hmm .. varför kan de inte bara ha det i en faktaruta man kan läsa själv om man vill. Förstår att de vill minska hetsen kring småökningar men gömma undan siffrorna är ju lite löjligt!
2018-05-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det stämmer nog väl! I tråden (FB) S stramar åt flyktingpolitiken och presenterar 14 punkter som får SD att rodna förutspådde jag att Löfven skulle 'double down' under partiledardebatten och kanske rent av dra in skäggbarnamnestin. Jag var helt säker på det. Det var helt enkelt ett perfekt tillfälle att visa att man menar allvar och förinta Alliansen... Men idioten lyfte inte ens upp handen att han vill minska invandringen... Så jävla idiotiskt

Han borde lyft båda händerna. Det allra farligaste stället att befinna sig på, är ingenmansland.
2018-05-22, 21:08
Medlem
DigiFlaxs avatar
Nytt rekord i Ipsos alltså! Känns rätt lägligt nu när vi går in i valrörelse.
2018-05-22, 21:09
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ibland är det näst intill humor att se hur ni vill överträffa varandra i konsten att vara mest idiotiskt. Ni pratar om MENA men ingen utanför er sorglustiga krets fattar vad ni "menar". Inbördes beundran från White Trash. Att ni sedan överhuvudtaget tar upp en stollig undersökning av Aftonbladet över vilka politiska sympatier som allsvenska fotbollspelare har ligger helt i linje med IQ nivån i den här tråden. Å andra sidan är det bra att ni visar er rätta sida och inte gör som SD som försöker släta ut sig totalt i syfte att få flera röster. Mera sådant och SD kommer att sjunka som en sten i opinionsmätningarna.

Frågan är vem som egentligen är mest idiotisk?

Googla gärna "MENA United Nations". Menar du att FN är White Trash?

"MENA is an English-language acronym referring to the Middle East and North Africa region. The term covers an extensive region stretching from Morocco to Iran, including all Mashriq and Maghreb countries. This toponym is roughly synonymous with the term the Greater Middle East.

The population of the MENA region at its least extent is estimated to be around 381 million people. This constitutes about 6% of the total world population. The MENA acronym is often used in academia, military planning, disaster relief, media planning as a broadcast region, and business writing."

Upp med hakan nu, Powergirl, SD fick ju en fantastiskt bra siffra även hos Ipsos i kväll...
2018-05-22, 21:13
Medlem
Citat:
Nog för att sossarnas politik ger en kräkningar, så tror jag ändock att en väldigt stor andel av tappet inte främst beror på just politiken - utan pga att clownen Löfvén är partiledare!

Löfvén har ju gjort katastrofalt dåligt ifrån sig - det måste även sossarnas egna väljare se!

Därifrån är steget inte långt till SD, som tackar och bugar för väljartillströmningen =)

Fast det går ju inte så j-vla lysande för "skicklige" UK heller. Så i slutändan handlar det nog om politik. Men att Löfven, och även i viss mån UK, börjar framstå som förbisprungna pajaser, som påpekats, kanske spelar in, inte minst för de kvinnliga väljarna.
2018-05-22, 21:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Helt fel, Löfven är usel, men han blir dubbelt-usel pga sossarnas oförmåga att regera och de facto vara experter på förvaltning och administration som de en gång var. Numer är det politruker, nepotism och inkompetens som är S signum.
S har dessutom en stark vänsterflygel som gapar verklighetsfrånvänt om mer av samma medicin som tagit S under 30 %.

Det spelar ingen roll S så lyckas gräva upp och få liv i Tage Elander, S kommer fortsätta sjunka i opinionen då S numer helt saknar inre kompass och en politik för nutidens samhälle.

SD kommer fortsätta växa så länge som 7-klövern blundar för vekligheten.
2018-05-22, 21:15
Medlem
S.Kandals avatar
Detta är lilla julafton för mig, formligen älskar när vi knäpper "alla andra" på näsan. Och när DN tvingas rapportera om det blir lyckan total.

Inte val ännu men det känns som vi tagit en viktig delseger. Så grattis alla tappra sverigevänner och grattis Jimmie Åkesson, sveriges kanske genom tiderna modigaste politiker!

Nu tar vi dem!!!!
Senast redigerad av S.Kandal 2018-05-22 kl. 21:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in