2018-05-22, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Sådärja, kul det blir när Östersund åker ur iår!
Åker ur gör dom inte men rykten gör gällande att Potter ska vara klar för Swansea i Premier League. Spännande att se hur spelarna tar det om dom ryktena stämmer. Om det gör det kommer han inte bara bli känd som mannen som tog ÖFK från div 2 till EL på 7 år utan också för att han ledde laget till dess första seger mot Sundsvall på bortaplan.
2018-05-22, 19:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
På jobbet ser fick jag se en film som är filmad bakom målet och där ser man tydligt att Hamad blir knuffad, Sundgren är en jävla teaterapa, det har vi sett tydliga filmer på från Djurgårdsmatchen.

Nu ska vi redovisa lite fakta, vi ska inte glömma bort att domare Andreas Ekberg redan hade pipan i munnen när Sundgren knuffade Hamad som föll och sedermera fällde Apan Sundgren.

Statistik när Andreas Ekberg dömt 13 matcher med AIK.
Gula kort till AIK 5
Gula kort till motståndarna 20
Röda kort till AIK 0
Röda kort till motståndarna 1
Matcher AIK har vunnit 10
Matcher AIK har förlorat 2
Oavgjorda matcher 1

Tror INGEN kan hitta en annan domare som dömt orättvisare någonsin.

Fråga ville91, han hittar alltid någon eftersom han är FB:s expert på orättvisa domslut mot AIK.
2018-05-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Åker ur gör dom inte men rykten gör gällande att Potter ska vara klar för Swansea i Premier League. Spännande att se hur spelarna tar det om dom ryktena stämmer. Om det gör det kommer han inte bara bli känd som mannen som tog ÖFK från div 2 till EL på 7 år utan också för att han ledde laget till dess första seger mot Sundsvall på bortaplan.
"Bekräftat"?
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/potter-overens-om-att-lamna-ostersunds-fk/
2018-05-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
På jobbet ser fick jag se en film som är filmad bakom målet och där ser man tydligt att Hamad blir knuffad, Sundgren är en jävla teaterapa, det har vi sett tydliga filmer på från Djurgårdsmatchen.

Nu ska vi redovisa lite fakta, vi ska inte glömma bort att domare Andreas Ekberg redan hade pipan i munnen när Sundgren knuffade Hamad som föll och sedermera fällde Apan Sundgren.

Statistik när Andreas Ekberg dömt 13 matcher med AIK.
Gula kort till AIK 5
Gula kort till motståndarna 20
Röda kort till AIK 0
Röda kort till motståndarna 1
Matcher AIK har vunnit 10
Matcher AIK har förlorat 2
Oavgjorda matcher 1

Tror INGEN kan hitta en annan domare som dömt orättvisare någonsin.
Det gäller nog alla domare, ingen förlust sedan förra sommarn.
2018-05-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
"Bekräftat"?
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/potter-overens-om-att-lamna-ostersunds-fk/
Snabba svängar då. Läste bara att det ryktades först. Kommer kännas konstigt med ett ÖFK utan Potter faktiskt.
2018-05-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Snabba svängar då. Läste bara att det ryktades först. Kommer kännas konstigt med ett ÖFK utan Potter faktiskt.
Verkar inte helt klart.
https://www.theguardian.com/football/2018/may/22/graham-potter-interviewed-for-vacant-manager-position-swansea-city
2018-05-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Kan säga såhär, en domare i PL där de håller mycket högre nivå än AS så hade de inte dömt straff. Du ser ju Hamad är typ på bollen men får en tackling som gör så han tappar balans och hans ben fastnar i Sundgren. Kolla repris och säg mig hur går Sundgren till bollen än Hamad. Han går in i Hamad.
Du tycker inte att det är dags att ge upp och gå vidare. Du är ju mer grin och faktaresistent än grin-DIF.
2018-05-22, 20:55
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Har inte följt med här men ni bajare, skäms ni inte att era spelare grinar ut i media om hur tråkiga AIK var?

Hur kan det vara relevant att påpeka att AIK spelade tråkigt efter att AIK vann?

Själv har jag enbart gnällt på motståndare hur de spelat en gång och det var efter en vinst, hur skönt det var att spöa ett destruktivt lag som hade hälften så många passningar som oss och mindre målchanser.

Att gnälla efter en förlust låter illa.
2018-05-22, 21:01
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Har inte följt med här men ni bajare, skäms ni inte att era spelare grinar ut i media om hur tråkiga AIK var?

Hur kan det vara relevant att påpeka att AIK spelade tråkigt efter att AIK vann?

Själv har jag enbart gnällt på motståndare hur de spelat en gång och det var efter en vinst, hur skönt det var att spöa ett destruktivt lag som hade hälften så många passningar som oss och mindre målchanser.

Grin-familjen från söder
2018-05-22, 21:05
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Grattis Örebro, ni var helt klart det bättre laget men ni borde gjort ett par mål till.

Imorgon håller vi på att AIK och Norrköping vinner så allsvenskan blir spännande på slutet.
2018-05-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

Vem har sagt vad?

Bittert att torska en match där man döms bort ett mål och åker sedan på en i mina ögon felaktig straff men att ha spelare som grinar ut i media (om någon nu gjort det, jag undviker media) överlåter vi åt dif.

Sedan är det så sjukt tröttsamt att gnälla på domare. Har det ens varit en enda allsvensk match i år där det förlorande laget inte skyllt på domaren?

Svenska domarnivån är bedrövlig men förutsättning är lika för alla.

Med det sagt så har jag nog också min beskärda del av inlägg på forumet där jag uttryckt mig negativt över domare men jag försöker undvika det!
Senast redigerad av TrogenHammarby 2018-05-22 kl. 21:12.
2018-05-22, 21:14
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vem har sagt vad?

Bittert att torska en match där man döms bort ett mål och åker sedan på en i mina ögon felaktig straff men att ha spelare som grinar ut i media (om någon nu gjort det, jag undviker media) överlåter vi åt dif.
Tankovic och Dibba har grinat, läste det i dag iaf.

Ett mål som korrekt blev bortdömt, en straff som korrekt blev dömd.
Men förstår er frustration, hade inte varit någon skandal att släppa straffen men något mål skulle ni inte haft.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in