2018-05-21, 12:09
Medlem
Varför måste det vara filmer för att räknas som bevis plötsligt? Du har själv länkat till massa bilder i tråden tidigare för att försöka bevisa din tes.
För att jag ska tro att någon contrail innehåller gift krävs det bra mycket mer bevis än en film. Jag vill se mätningar och analyser gjorda i själva kondensspåret innan någon kan övertyga mig. Alternativet skulle kunna vara att någon kan dokumentera logistiken på flygplatserna. - var ligger flygplatserna förresten? Är det på Arlanda och Landvetter man kan tanka chemtrails?
Citera
2018-05-21, 12:18
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Varför måste det vara filmer för att räknas som bevis plötsligt? Du har själv länkat till massa bilder i tråden tidigare för att försöka bevisa din tes.
För att jag ska tro att någon contrail innehåller gift krävs det bra mycket mer bevis än en film. Jag vill se mätningar och analyser gjorda i själva kondensspåret innan någon kan övertyga mig. Alternativet skulle kunna vara att någon kan dokumentera logistiken på flygplatserna. - var ligger flygplatserna förresten? Är det på Arlanda och Landvetter man kan tanka chemtrails?
Om planen som passerar över Örebro sprider chem så måste det vara passagerarplan som sprider skiten för alla plan som lämnar strimmor här är Norwegian, SAS, Emirates och liknande och inte några mystiska NATO-plan. Då måste ju tankningen ske på vanliga civila flygplatser och då borde detta ha avslöjas för länge sedan. Vissa strimmor försvinner snabbt medan andra ligger kvar länge men även dom långlivade som breder ut sig brukar komma från civila plan.
Några mystiska NATO-plan som inte uppenbarar sig på Flightradar24 har jag inte stött på.
Säger som Ludwig. Bilder på breda och långlivade strimmor övertygar inte mig. Riktiga vetenskapliga undersökningar där man tar prover inne i strimmorna är det som behövs.
Senast redigerad av Jonas1968 2018-05-21 kl. 12:21.
Citera
2018-05-21, 12:42
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Du förstår inte heller vad ordet persistent betyder? Du kan inte bevisa att något är där +3 timmar från en bild som visar 1 sekund. Nej länkat till 95% filmer och är det cirrusmolnen du tänker på så vad det inte contrail eller inte som jag diskuterade utan det faktum att planen syntes på bilderna, den kontexten är inte svår att förstå kan jag tycka.
Så du kräver bevis som ingen någonsin kan fixa, ok verkar ju lyckat, du kan inte hyra ett plan och ta prover på +35k feet. Vad sägs om att bara kolla ut och försöka förstå vad är för jävla plan som konstant skapar chemtrails och som aldrig syns på radar och som inte är svenska plan? Jag har nämligen aldrig någonsin påstått att det är ett domedagsprojekt för att döda oss alla, man sprayar liksom inte extremt lätt material för att det skall komma ner och dessutom har vi som har koll på chemtrails sett att dom väldigt ofta dessutom är över havet. När dom använde gråa KC10 plan så var basen i England, dom ljusblå planen som knappt syns på himlen tillhör CIA och utgår från Albanien/Kroatien där dom har baser men man verkar ha bytt bort samtliga av dessa plan nu så vem vet men påfyllning sker med hjälp av skyddsdräkter så vanliga flygplatser är man givetvis inte på eftersom varken militära plan eller CIA plan landar där. Att det skulle vara kommersiellt flyg som sprider chemtrails är en debunkermyt. SAS och Norwegian skapar aldrig persistent contrails tex.
Citera
2018-05-21, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Stillbilder kan aldrig bevisa varken chemtrals eller persistent contrails, ni behöver film
Att se en 3-timmars YT-video med ett och samma chemtrail måste vara tråkigare än att se det norska TV-programmet BergensBanen.

Den här bilden som jag själv tog i Playa Del Ingles, Gran Canaria är alltså inte ett bevis för contrail? Spåret låg kvar mycket längre än den tid som chemtrailförespråkare tolkar som contrail, dvs mycket längre än några minuter. Till höger om spåret, nere vid palmerna, syns ett äldre spår.
https://www.metabunk.org/attachments/2016-01-13_08-01-41-jpg.17439/

Enligt flightradar24 var det LAN Airlines LA700 från Sao Paulo till Milan, Boeing 787-8 Dreamliner, som gjorde ett långt spår ute över Atlanten.
https://www.metabunk.org/attachments/2016-01-20_08-17-56-jpg.17447/
Citat:
Det är faktiskt inte ok att vara så naiv som du är 2018.
Jag kommer att vara naiv tills de chemtrailstroende kan komma överens om gifterna ska ligga kvar på 10000 meters höjd i flera timmar eller ramla ner till marken inom några minuter och att de är överens om vad det är för gifter som sprids. Det lär dröja många år.
Citera
2018-05-21, 14:13
Medlem
madtops avatar
Citat:
Du förstår inte heller vad ordet persistent betyder?

Jodå, jag har sett massor med kvardröjande strimmor från en massa passagerarplan. Helt vanliga k-strimmor mao.

Citat:
Du kan inte bevisa att något är där +3 timmar från en bild som visar 1 sekund.

Det är väl du som ska bevisa något?

Citat:
Vad sägs om att bara kolla ut och försöka förstå vad är för jävla plan som konstant skapar chemtrails och som aldrig syns på radar och som inte är svenska plan?

Och det är exakt det jag gjort. Jag har själv spanat in hundratals med kvardröjande strimmor och konstaterat att samtliga strimmor kommer från helt vanliga passagerarplan och att det följaktligen handlar om kondensationsstrimmor.

Citat:
Att det skulle vara kommersiellt flyg som sprider chemtrails är en debunkermyt. SAS och Norwegian skapar aldrig persistent contrails tex.

Nej då, det är ingen myt. Jag har sett massor med vanliga passagerarplan som lämnar kvardröjande strimmor efter sig. Faktum är att av de kvardröjande strimmor jag spanat in så kommer samtliga från helt vanliga passagerarplan.

Ett exempel av alla de undersökningar jag gjort.
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)
Och jo, det handlade i samtliga fall om kvardröjande strimmor.
Senast redigerad av madtop 2018-05-21 kl. 14:21.
Citera
2018-05-21, 17:04
Medlem
Citat:
Du förstår inte heller vad ordet persistent betyder? Du kan inte bevisa att något är där +3 timmar från en bild som visar 1 sekund. Nej länkat till 95% filmer och är det cirrusmolnen du tänker på så vad det inte contrail eller inte som jag diskuterade utan det faktum att planen syntes på bilderna, den kontexten är inte svår att förstå kan jag tycka.
Så du kräver bevis som ingen någonsin kan fixa, ok verkar ju lyckat, du kan inte hyra ett plan och ta prover på +35k feet. Vad sägs om att bara kolla ut och försöka förstå vad är för jävla plan som konstant skapar chemtrails och som aldrig syns på radar och som inte är svenska plan? Jag har nämligen aldrig någonsin påstått att det är ett domedagsprojekt för att döda oss alla, man sprayar liksom inte extremt lätt material för att det skall komma ner och dessutom har vi som har koll på chemtrails sett att dom väldigt ofta dessutom är över havet. När dom använde gråa KC10 plan så var basen i England, dom ljusblå planen som knappt syns på himlen tillhör CIA och utgår från Albanien/Kroatien där dom har baser men man verkar ha bytt bort samtliga av dessa plan nu så vem vet men påfyllning sker med hjälp av skyddsdräkter så vanliga flygplatser är man givetvis inte på eftersom varken militära plan eller CIA plan landar där. Att det skulle vara kommersiellt flyg som sprider chemtrails är en debunkermyt. SAS och Norwegian skapar aldrig persistent contrails tex.

Du verkar ha väldigt bra koll fast det hela är jättehemligt. Finns det bilder från flygplatsen i Albanien? Hur stor är den? Hur många plan är baserade där? Sprejar de hela Europa därifrån? Är det CIA som äger den flygplatsen? Är det deras egen personal som sköter markservicen? Hur får de dit allt gift, är det m.h.a tankfartyg eller lastbilar?
Citera
2018-05-22, 11:32
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Näe, det behövs inte, men gärna hållbara evidens.

Jaha så läs på om CIAs baser i Kroatien och Albanien då. Vad är det ni försöker förneka? Att länka filmer till er guldfiskar är ju meningslöst.
Citera
2018-05-22, 12:08
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Känner du att det är evidens för chemtrails?

Jag har några länkar som visar att tomten finns.

Självklart, CIA säljer ju numera tom chemtrails till privata aktörer:
CIA DIRECTOR JOHN BRENNAN ADMITS TO CHEMTRAILS:

https://www.youtube.com/watch?v=WBG81dXgM0Q&t=12s

Försök ha en poäng tramspelle.
Citera
2018-05-22, 12:14
Bannlyst
Contrail, persistent contrail, chemtrail eller geoengineering eller vadå? Var landar och startar planen och bla bla bla.

På radions väderrapport kallas de i princip varje dag slöjmoln, ibland även med tillägget att dessa slöjmoln (på hög höjd) skymmer solens instrålning.

Några flygplan nämns aldrig i samband med denna beskrivning av "fenomenet", trots att "slöjmolnen" enbart kommer från flygplan vilket trådens skribenter verkar eniga om.
Citera
2018-05-22, 12:20
Medlem
Citat:

Ja jag har bra koll. Vill du ha personalen längd och vikt också kanske? Absurda tramspellar.

Att titta på filmer/fotografier av olika molnformationer bevisar inte att det finns chemtrails. Därför tänkte jag att du kunde berätta mer om CIAs flygbaser i Albanien och hur de har löst hela den logistiska biten utan att någon anat ugglor i mossen. Kanske kompletterad med någon trovärdig källa också...?
Citera
2018-05-22, 13:07
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pietas
Några flygplan nämns aldrig i samband med denna beskrivning av "fenomenet", trots att "slöjmolnen" enbart kommer från flygplan vilket trådens skribenter verkar eniga om.
Hur förklarar du bilder på slöjmoln som är tagna innan flygetplan var Vanligt förekommande? Jag ser ofta slöjmoln skapas på himlen utan att ett enda flygplan är i närheten.
Citera
2018-05-22, 13:43
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Att titta på filmer/fotografier av olika molnformationer bevisar inte att det finns chemtrails. Därför tänkte jag att du kunde berätta mer om CIAs flygbaser i Albanien och hur de har löst hela den logistiska biten utan att någon anat ugglor i mossen. Kanske kompletterad med någon trovärdig källa också...?

Jo när samtliga "moln" kommer från flygplan är det väldigt uppenbart för alla tänkande människor, att du förnekar dom glasklara bevisen betyder givetvis ingenting alls. Utan att någon anar ugglor i mossen? Med miljoner folk som talar om det dagligen? Att CIA erkände var ju inte trovärdigt så du frågar efter saker men bryr dig inte ens om svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur förklarar du bilder på slöjmoln som är tagna innan flygetplan var Vanligt förekommande? Jag ser ofta slöjmoln skapas på himlen utan att ett enda flygplan är i närheten.

Bilder kan aldrig bevisa persistent contrails. Är på tiden att ni fattar det nu en gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in