2018-05-22, 13:46
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pietas
Contrail, persistent contrail, chemtrail eller geoengineering eller vadå? Var landar och startar planen och bla bla bla.

På radions väderrapport kallas de i princip varje dag slöjmoln, ibland även med tillägget att dessa slöjmoln (på hög höjd) skymmer solens instrålning.

Några flygplan nämns aldrig i samband med denna beskrivning av "fenomenet", trots att "slöjmolnen" enbart kommer från flygplan vilket trådens skribenter verkar eniga om.

Nej vi är absolut inte överens om att slöjmoln kommer från flygplan.

Slöjmoln och cirrusmoln har funnits i alla tider, (FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)
Citera
2018-05-22, 15:19
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop

Jo det är vi överens om. Ni kan ju inte visa en enda film på en naturligt skapat cirrus moln som inte kommer ifrån plan. Så du saknar helt och hållet bevis för något annat.
Citera
2018-05-22, 15:29
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jo det är vi överens om.

Nej det är vi verkligen inte. Möjligen är du och dina inavlade kusiner överens om det men resten av jorden är rörande överens om att moln inte är skapade av flygplan.

Citat:
Ni kan ju inte visa en enda film på en naturligt skapat cirrus moln som inte kommer ifrån plan.

Du behöver ingen film, det räcker med att titta upp på himlen för att se naturliga moln.

Citat:
Så du saknar helt och hållet bevis för något annat.

Nej vi saknar inte bevis för att moln kan skapas.
Citera
2018-05-22, 15:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Bilder kan aldrig bevisa persistent contrails. Är på tiden att ni fattar det nu en gång för alla.
Det har jag aldrig påstått. Bilder kan bevisa att slöj- (cirrus-) moln fanns innan trafikflyget fanns.
Citera
2018-05-22, 15:56
Medlem
Jag funderar på hur det kan komma sig att alla bilder på chemtrails visar lika många trails som antal motorer och trailsen kommer alltid ut ur motorerna? Temperaturen på avgaserna från jetmotorer ligger på mellan 1000-2000° och jag har svårt att se att några kemikalier överlever detta.
Citera
2018-05-22, 17:01
Medlem
Citat:
Jo det är vi överens om. Ni kan ju inte visa en enda film på en naturligt skapat cirrus moln som inte kommer ifrån plan. Så du saknar helt och hållet bevis för något annat.
Har du bevis på att Vädersolstavlan inte är från 1600-talet? Den innehåller cirrusmoln.
https://en.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4dersolstavlan#Halo_display
Citera
2018-05-22, 17:27
Bannlyst
Citat:
Contrail, persistent contrail, chemtrail eller geoengineering eller vadå? Var landar och startar planen och bla bla bla.

På radions väderrapport kallas de i princip varje dag slöjmoln, ibland även med tillägget att dessa slöjmoln (på hög höjd) skymmer solens instrålning.

Några flygplan nämns aldrig i samband med denna beskrivning av "fenomenet", trots att "slöjmolnen" enbart kommer från flygplan vilket trådens skribenter verkar eniga om.

Citat:
Ursprungligen postat av madtop

Slöjmoln och cirrusmoln har funnits i alla tider, (FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)

Det som sprutas ut från planen skall naturligtvis inte benämnas slöjmoln utan chem eller con eller vad ni vill kalla detta som kommer från flygplan. Jag ser ju själv att himlen är klart blå innan det flygs och sprutas. Alla dessa vita anhopningar kommer från flygplan. Jag har fri sikt och kan sitta och studera himlen hela dagen. Några naturligt uppkomna slöjmoln är det inte tal om utan allt kommer från dessa flygplan. https://www.newstarget.com/2016-05-09-the-legendary-chuck-norris-pens-article-urging-americans-to-wake-up-on-the-covert-chemtra iling-taking-place-in-this-country.html
Citera
2018-05-22, 18:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Några naturligt uppkomna slöjmoln är det inte tal om utan allt kommer från dessa flygplan...
Att flygplan kan ge moln tror jag att vi här är ganska överens om.
Citera
2018-05-22, 18:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det som sprutas ut från planen skall naturligtvis inte benämnas slöjmoln utan chem eller con eller vad ni vill kalla detta som kommer från flygplan. Jag ser ju själv att himlen är klart blå innan det flygs och sprutas. Alla dessa vita anhopningar kommer från flygplan. Jag har fri sikt och kan sitta och studera himlen hela dagen. Några naturligt uppkomna slöjmoln är det inte tal om utan allt kommer från dessa flygplan. https://www.newstarget.com/2016-05-09-the-legendary-chuck-norris-pens-article-urging-americans-to-wake-up-on-the-covert-chemtra iling-taking-place-in-this-country.html

Som sagt, nej det är vi absolut inte överens om. Jag ser ofta slöjmoln utan flygplan, jag ser slöjmoln i kombination med contrails och jag ser endast contrails.

Och faktum är att i 9 av 10 "chemtrail-videos" så ser vi slöjmoln och contrails samtidigt.

Citat:
Några naturligt uppkomna slöjmoln är det inte tal om utan allt kommer från dessa flygplan.

Hur kan du avgöra det? Cirrusmoln och contrails är samma sak och uppstår under samma förutsättningar: När det är kallt och fuktigt bildas moln av iskristaller.

Har du verkligen koll på att fuktigheten inte finns naturligt i luften och så att molnen bildas oavsett flygplan eller inte?
Senast redigerad av madtop 2018-05-22 kl. 18:20.
Citera
2018-05-22, 18:16
Medlem
constants avatar
Citat:
Några naturligt uppkomna slöjmoln är det inte tal om utan allt kommer från dessa flygplan.
Är inte det ganska bra, men tanke på hur cancerframkallande solen är?

Kan det vara så, att om man nu gör dessa moln medvetet förutom att man flyger mellan olika destinationer, försöker minska cancerfallen bland befolkningen?
Citera
2018-05-22, 18:34
Medlem
Citat:
Jo när samtliga "moln" kommer från flygplan är det väldigt uppenbart för alla tänkande människor, att du förnekar dom glasklara bevisen betyder givetvis ingenting alls. Utan att någon anar ugglor i mossen? Med miljoner folk som talar om det dagligen? Att CIA erkände var ju inte trovärdigt så du frågar efter saker men bryr dig inte ens om svaret.

Nu får du sluta tramsa om du vill att någon ska ta det du säger på minsta allvar.
Den filmen fick du förklarat för dig vad den handlade om för bara några sidor sedan.
Citera
2018-05-22, 19:08
Medlem
Citat:

Nepp det är ni som påstår fenomen som skall bevisa det.
Här har du alldeles rätt (för en gångs skull). Så därför: Bevisa att de kvarliggande strimmorna är "chemtrails". Hittills har ni "chemtrailskramare" åstadkommit platt intet.

Att stå på marken, filma uppåt och säga "usch, chemtrails" bevisar just - platt intet.

Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Du verkar ha väldigt bra koll fast det hela är jättehemligt. Finns det bilder från flygplatsen i Albanien? Hur stor är den? Hur många plan är baserade där? Sprejar de hela Europa därifrån? Är det CIA som äger den flygplatsen? Är det deras egen personal som sköter markservicen? Hur får de dit allt gift, är det m.h.a tankfartyg eller lastbilar?

Citat:
Ja jag har bra koll. Vill du ha personalen längd och vikt också kanske? Absurda tramspellar.

Om du har så bra koll borde du kunna svara på LudwigVons frågor i stället för att bära dig åt som en absurd tramspelle som inte har någon koll alls!
Senast redigerad av pewana 2018-05-22 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in