2018-05-22, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Du menar alltså... för att kvinnor utsätts för grövre våld och oftare dör i relationsvåldet... är det därmed rimligt att inte uttrycka hjälp åt våldsutsatta män i klartext utan bara skylta ut behandlingar åt våldsamma män?

Fortsätt gärna motresonera in absurdum. Vissa saker är svar nog även när de kommer i formen av motresonemang...

Folk kanske inte har efterfrågat detaljer påstår du... berätta mer om hur du tänker och förklara hur miljonsatsningar från staten - riktat åt det här syftet - inte är en nämnvärd faktor.
Ja, det kan ju ge en vink åt vilken information som är mest efterfrågad.

Men ber du dem skriva mer utförligt så gör de säkert det.
Citera
2018-05-22, 12:33
Avslutad
Citat:
Du befinner dig i ett diskussionsforum, har påstått saker och fick följdfrågor om/motargument/motresonemang kring det du påstod. Det är inte mansjourer och kommuner som ska diskutera åt dig...

Är devisen "Bättre fly än illa fäkta."? Det kanske är så... vilket är helt ok. Problemet är dock att du tar upp värja för exakt samma saker bara det går någon timme, någon dag eller genom ett trådbyte... varför du helt enkelt kommer att bli ställd mot väggen den här gången. Det är bara att svara och förklara dig... så utvärderar läsarna trovärdigheten i vanlig ordning.

Har du förstått?
Först var du arg över att utsatta män inte fick hjälp, vilket de får.

Nu är du arg över att kommunerna skriver mer om hur de hjälper män som vill sluta utöva våld än om hur de hjälper våldsutsatta män, och att mansjourer har lagt ner.

Och så kräver du att jag ska förklara hur de tänkte???
Citera
2018-05-22, 12:46
Medlem
LordHoratioNelsons avatar
Jag tycker som flera andra att ideella krafter ska starta mansjourer - så gör kvinnorna.
Om staten bidrar med pengar till kvinnojourer så går de inte till min hemkommun iaf. Men pengarna kanske går till affischer där det står "Det är dumt att slå kvinnor" eller till informations-broschyrer.

Kommunen ska ge bidrag till ideella föreningar men bara när det gäller sport eller kultur. Eller som kommunen sa när tjejjouren sökte bidrag: "tyvärr inga bidrag till jourer men ni kanske kan spela lite fotboll också"...... Mmmmm....

Tjejjourer och kvinnojourer i min kommun är alla ideella och de får själva samla in pengar och saker till telefonjour, lokal, personal och övernattningsställen. Alla jobbar gratis.

Då mansjourer behövs - "starta ba", så kanske kommunerna vaknar.....
Citera
2018-05-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
obegripligt att du m.fl bara vägar fatta det mest uppenbara.

Jourer/ ny identitet/ besöksförbud/ skydd etc. är åtgärder som krävs vid speciell sorts våld i nära relationer.

Eller hur? SPECIELL sort där offer riskerar död.

Kan du m.fl. då möjligen ta in problematiken med att sitta och tjata och använda en studie där man bakar ihop all sorts våld som argument för att kräva lika mycket mansjourer/ bidrag etc ?

har du en verklighet av att alla behövande av jourers arbete där ute består av kanske 80% kvinnor och barn så får du den utveckling av jourer vi har idag.

vem som slå först eller sist har inte ett skit med något vi diskuterar att göra.

Så när fördelninen av offer är 50% mellan könen så är det männens problem?

Det du håller på med är endast manshat.
Citera
2018-05-22, 13:31
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, det kan ju ge en vink åt vilken information som är mest efterfrågad.

Men ber du dem skriva mer utförligt så gör de säkert det.
Så har knappast politiken bakom formulerats och det är du säkerligen medveten om vid det här laget (annars är det bara att ta del av de politiska dokument som jag har presenterat, en del till har till och och med riktade till dig personligen om än i andra trådar). Din nonchalans när saker berör män negativt verkar dock vara gränslös...

Citat:
Först var du arg över att utsatta män inte fick hjälp, vilket de får.

Nu är du arg över att kommunerna skriver mer om hur de hjälper män som vill sluta utöva våld än om hur de hjälper våldsutsatta män, och att mansjourer har lagt ner.

Och så kräver du att jag ska förklara hur de tänkte???
Jag är inte nöjd med den hjälpen de får. Du hade inte heller varit nöjd med den hjälpen utifall det hade handlat om kvinnor... och du hade säkerligen anmärkt på så ohyggligt ojämställda myndighetstexter om den berörde kvinnor negativt, istället för att försöka förklara bort helt uppenbara saker som du gör nu.

Nej, jag är upprörd för att en viss typ av mansjourer har fått lägga ner och på helt orimliga grunder och inte heller har jag bett dig att förklara hur andra tänker. Du läser fantastiskt dåligt. Varför ställer du upp i textad debatt när du inte ens har en fungerande vapenarm? Mansjourer har vi och troligen tillräckligt av i antal - deras fokus ligger dock genomgående på mäns våld mot kvinnor och inte på att hjälpa män. Varför många blir upprörda... bland dessa återfinns jag.

Det är mycket möjligt att kommunen skulle korrigera sig och skapa en jämställd text efter notiser. I det här skeendet så är det dock bättre om sådant här får ligga kvar och reta gallfeber i folket och i synnerhet i det folk som efterfrågar jämställdhet. Det är nämligen sådant skräp som tillslut får folket att välta det här feministiska etablissemanget, rensa bort ogrässen och reda till jorden så att någonting sunt kan gro istället...

Allt du uppvisar i åsikter och attityd, är avskytt av majoriteten svenskar och den avskyn växer så det knakar för varje dag. Du, gelikar och det feministiska etablissemanget är dömda att hamna upp-och-ner av folkhanden... hur tappert du fäktas i processen (med exempelvis struntet du sprider här i tråden) är egentligen ointressant men visst triggar det folk, och det kan det gott få göra.
Citera
2018-05-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Så när fördelninen av offer är 50% mellan könen så är det männens problem?

Det du håller på med är endast manshat.

Fördelningen av offer/ gärningsmän för våld är nu inte 50/50 män/ kvinnor.
Det är en majoritet män som blir utsatta för våld och det är en majoritet män som ägnar sig åt våldsutövning av olika slag.

Det vi pratar nu om är en liten del av allt våld, s.k. våld av närstående eller partnervåld, beroende hur man vill strukturera upp det.

Vidare så är inte jourer någon "lösning" av grundproblemet av våldsutövning och det har aldrig överhuvudtaget varit drivet av män (som i ditt: "männens problem") Kvinnojourer är och har alltid varit kvinnors åtgärd för att hjälpa utsatta kvinnor, detta främst för att kvinnor är de som dör av detta våld. Män har faktiskt inte speciellt i historien gjort detta till ett problem för dem utan tvärtom de har antingen historiskt ignorerat problemet helt eller tom gjort våldet lagligt eller uppmuntrat det som i det gamla Sverige, där aga av frun, barn samt tjänstefolket ansågs vara en manlig "plikt".

Lösningen på att män har en mansroll som har en traditionell, kulturell, normativ dyrkan av grovt våld samt dominans över andra, i alla dess former så att män både utsätts och är förövare stavas förändring av mansnormer i samhället.
De teorierna, arbetet med att förändra etc. kan du i stort tacka feminismen för.

Lösningen på att människor som lever med varandra då och då utövar våld som lavetter, knuffar, slagsmål, bråk etc....tja du...det vet jag faktiskt inte helt hur man ska kunna undvika.
Uppfostran/ social träning/ minskning av utlösande fustrationer?

Kvinnors våldutövning i samhället är dock inte ens i hasorna på mäns våldsutövning i allvar, fysiska skador och ekonomiska kostnader.
Så förslag är att faktiskt, börja med männen.

Sen nej, jag är en mansälskare, jag vill män väl. Jag vill att ni ska slippa leva med dessa tramsiga krav som mansrollen gett/ ger män.
men jag förstår att det inte matchar ditt hat/ fördomar om feminister.
Senast redigerad av Merapi 2018-05-22 kl. 14:11.
Citera
2018-05-22, 14:12
Avslutad
Citat:
Så har knappast politiken bakom formulerats och det är du säkerligen medveten om vid det här laget (annars är det bara att ta del av de politiska dokument som jag har presenterat, en del till har till och och med riktade till dig personligen om än i andra trådar). Din nonchalans när saker berör män negativt verkar dock vara gränslös...

Jag är inte nöjd med den hjälpen de får. Du hade inte heller varit nöjd med den hjälpen utifall det hade handlat om kvinnor... och du hade säkerligen anmärkt på så ohyggligt ojämställda myndighetstexter om den berörde kvinnor negativt, istället för att försöka förklara bort helt uppenbara saker som du gör nu.

Nej, jag är upprörd för att en viss typ av mansjourer har fått lägga ner och på helt orimliga grunder och inte heller har jag bett dig att förklara hur andra tänker. Du läser fantastiskt dåligt. Varför ställer du upp i textad debatt när du inte ens har en fungerande vapenarm? Mansjourer har vi och troligen tillräckligt av i antal - deras fokus ligger dock genomgående på mäns våld mot kvinnor och inte på att hjälpa män. Varför många blir upprörda... bland dessa återfinns jag.

Det är mycket möjligt att kommunen skulle korrigera sig och skapa en jämställd text efter notiser. I det här skeendet så är det dock bättre om sådant här får ligga kvar och reta gallfeber i folket och i synnerhet i det folk som efterfrågar jämställdhet. Det är nämligen sådant skräp som tillslut får folket att välta det här feministiska etablissemanget, rensa bort ogrässen och reda till jorden så att någonting sunt kan gro istället...

Allt du uppvisar i åsikter och attityd, är avskytt av majoriteten svenskar och den avskyn växer så det knakar för varje dag. Du, gelikar och det feministiska etablissemanget är dömda att hamna upp-och-ner av folkhanden... hur tappert du fäktas i processen (med exempelvis struntet du sprider här i tråden) är egentligen ointressant men visst triggar det folk, och det kan det gott få göra.
Vet du, jag tycker det är fullständigt uppenbart att du egentligen skiter i män.

Hade misshandlade kvinnor fått noll hjälp så hade du inte haft några som helst synpunkter på hur män hade det.

I princip så skiter du ju i hur mäns hjälpbehov ser ut och hur väl det uppfylls. Du har inte en aning om varken vilken hjälp män behöver eller får och har inte ens brytt dig om att ta reda på det.

Det är inte det du klagar på utan hur det ser ut på en hemsida och att staten öronmärker bidrag för att hjälpa män som brukar våld att sluta. (Och nej, jag anser inte att sådana bidrag rör män negativt).

Det är att vara nonchalant för mäns problem det!

Och så har du mage på att klaga på min attityd.

Anta att vi lägger ner varenda jävla kvinnojour som finns i landet och slutar att ge stöd till män som vill sluta utsätta sina närstående för våld. Vad har du då kvar att klaga på?
Senast redigerad av Ipsi 2018-05-22 kl. 15:08.
Citera
2018-05-22, 17:12
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Vi säger, att sätt igång och starta era ideella mansjouer och börja jobba.
Det har kvinnor gjort under alla tider.
Vilket självmål! Brukar alltid påpeka att "feminister" inte vill ha jämlikhet (som de säger sig vilja) utan bara är intresserade av kvinnors rättigheter och här får vi sanningen svart på vitt! Sånt här kan man inte hitta på!
Citera
2018-05-22, 17:13
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Vet du, jag tycker det är fullständigt uppenbart att du egentligen skiter i män.

Hade misshandlade kvinnor fått noll hjälp så hade du inte haft några som helst synpunkter på hur män hade det.

I princip så skiter du ju i hur mäns hjälpbehov ser ut och hur väl det uppfylls. Du har inte en aning om varken vilken hjälp män behöver eller får och har inte ens brytt dig om att ta reda på det.

Det är inte det du klagar på utan hur det ser ut på en hemsida och att staten öronmärker bidrag för att hjälpa män som brukar våld att sluta. (Och nej, jag anser inte att sådana bidrag rör män negativt).

Det är att vara nonchalant för mäns problem det!

Och så har du mage på att klaga på min attityd.

Anta att vi lägger ner varenda jävla kvinnojour som finns i landet och slutar att ge stöd till män som vill sluta utsätta sina närstående för våld. Vad har du då kvar att klaga på?
Vad jag har att klaga på då? Att män och kvinnor inte får den hjälp som de behöver och borde kunna förvänta sig i ett land med Sveriges skatteintäkter...

Det känns lönlöst att argumentera mot din personliga bild av mig. Jag har varit en engagerad feminist i snart 20 år och i en anarkafeministisk bemärkelse aktiv feminist i över 10 år.

Mina argument hänvisar till politiska dokument, myndighetstexter, mansjourers texter samt den medialt dokumenterade historien om mansjourer och till språkvetare av högsta rang i Sverige.

Mot mig har jag någon som drar vilda slutsatser ur statistik, som hänvisar folk till att ta diskussionen någon annanstans och som spenderar ett helt inlägg med att avbilda någon och slänga ord i munnen på denna.

Som sagt men jag kan omformulera mig: utifrån min agenda så är du ingenting annat än en tacksam motdebattör. Du sätter liksom pricken över i angående mentaliteten att mäns problem, diskrimineringen av män och misandri... är någonting som ska nonchaleras och bortförklaras in i det sista... helt enkelt accepteras.
Citera
2018-05-22, 17:15
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Fördelningen av offer/ gärningsmän för våld är nu inte 50/50 män/ kvinnor.
Det är en majoritet män som blir utsatta för våld och det är en majoritet män som ägnar sig åt våldsutövning av olika slag.

Det vi pratar nu om är en liten del av allt våld, s.k. våld av närstående eller partnervåld, beroende hur man vill strukturera upp det.

Vidare så är inte jourer någon "lösning" av grundproblemet av våldsutövning och det har aldrig överhuvudtaget varit drivet av män (som i ditt: "männens problem") Kvinnojourer är och har alltid varit kvinnors åtgärd för att hjälpa utsatta kvinnor, detta främst för att kvinnor är de som dör av detta våld. Män har faktiskt inte speciellt i historien gjort detta till ett problem för dem utan tvärtom de har antingen historiskt ignorerat problemet helt eller tom gjort våldet lagligt eller uppmuntrat det som i det gamla Sverige, där aga av frun, barn samt tjänstefolket ansågs vara en manlig "plikt".

Lösningen på att män har en mansroll som har en traditionell, kulturell, normativ dyrkan av grovt våld samt dominans över andra, i alla dess former så att män både utsätts och är förövare stavas förändring av mansnormer i samhället.
De teorierna, arbetet med att förändra etc. kan du i stort tacka feminismen för.

Lösningen på att människor som lever med varandra då och då utövar våld som lavetter, knuffar, slagsmål, bråk etc....tja du...det vet jag faktiskt inte helt hur man ska kunna undvika.
Uppfostran/ social träning/ minskning av utlösande fustrationer?

Kvinnors våldutövning i samhället är dock inte ens i hasorna på mäns våldsutövning i allvar, fysiska skador och ekonomiska kostnader.
Så förslag är att faktiskt, börja med männen.

Sen nej, jag är en mansälskare, jag vill män väl. Jag vill att ni ska slippa leva med dessa tramsiga krav som mansrollen gett/ ger män.
men jag förstår att det inte matchar ditt hat/ fördomar om feminister.
Du utelämnade, bekvämt nog, "psykiska skador". Som du säger är ju den överväldigande majoriteten av våldsoffer män så jag vet inte riktigt varför feminister pratar om kvinnor i den här debatten. Det är ju uppenbarligen män som ska ha hjälp.
Citera
2018-05-22, 17:18
Avslutad
Citat:

Dyngsnack och hycklare. Det finns ingen 'dyrkan' av våld i samhället. Det stigmatiseras. Det finns dock en sund maskulin drivkraft som gett oss internet, solceller och världsrekord. Du är bara avundsjuk på oss. Vidare, jag vet inte hur många gånger jag sett kvinnor konfronterat folk med mer aggression än vad som är acceptabelt för en man och där hon och alla i den situationen spelar spelet att hon inte kan hållas ansvarig för sina handlingar. Ni är och behandlas som barn helt enkelt.
Citera
2018-05-22, 17:20
Medlem
Citat:

Precis som du egentligen skiter i kvinnor (i så fall), för inte sjutton blir en psykiskt sjuk kvinna plötsligt frisk av att lämna sin man och ansluta sig till en sekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in