Citat:
Visst är svenskens politiska minne väldigt kort men jag väljer att lägga större vikt vid "våldtäkter mot LAS"-katastrofen än du. Det är ett känsligt ämne som har gjort många oroliga och otrygga under ganska lång tid.
Kanske vi ser en ökning av andelen "osäkra" pga att en del vacklar under sommarmånaderna. Valrörelsen blir väldigt avgörande på så vis att S måste styra upp Löfvén och sluta kasta skit på SD, att Jimmie behöver fortsätta på samma linje utan att bli för hård eller mjuk samt att media nog ska passa sig för att mata ut överdrivna skandalrubriker kring SD. De senaste tio årens krigsrubriker mot SD har resulterat i att en ansenlig del röstare satt sig på tvären och kommer att rösta på SD oavsett vad som sker. Vacklarna skulle kunna tippas över till SD av den anledningen också, men likaväl bli bortskrämda såklart även om jag själv tror att den tiden är över så att säga.
Kanske vi ser en ökning av andelen "osäkra" pga att en del vacklar under sommarmånaderna. Valrörelsen blir väldigt avgörande på så vis att S måste styra upp Löfvén och sluta kasta skit på SD, att Jimmie behöver fortsätta på samma linje utan att bli för hård eller mjuk samt att media nog ska passa sig för att mata ut överdrivna skandalrubriker kring SD. De senaste tio årens krigsrubriker mot SD har resulterat i att en ansenlig del röstare satt sig på tvären och kommer att rösta på SD oavsett vad som sker. Vacklarna skulle kunna tippas över till SD av den anledningen också, men likaväl bli bortskrämda såklart även om jag själv tror att den tiden är över så att säga.
Min fetning.
Intressant tanke det där. Frågan är alltså:
När är den kritiska massan uppnådd då en negativ rubrik och artikel om SD i gammalt stressat PK-snitt i själva verket höjer sympatierna för SD? Den är nog redan nådd.
Därför är ju PK-tidningar och TV numera uppenbarligen livrädda för att måla med fascist- och stöveltrampspenseln. Den snällare invandringsvurmarpenseln som även den glömts ute i försommarsolen och helt torkat och är helt bortom lacknafta-räddning fungerar inte heller för media, folk orkar INTE höra något som ens antyder om ökad invandring, än mindre vill man höra om anhöriginvandring.
En majoritet av det svenska folket får i dessa nya tider allergiutslag av blotta tanken på ökad invandring.
7-partiet är som vi ser i OUs mycket pressat! Sverige har vaknat och det ser alltjämt ut att bli som Aftonslaskets Lena Mellin skrivit - ett "blodbad" för 7K av episka mått.
Nyheten att kvinnorna rör sig mot SD enligt Sifo är ren skräck för sjupartiet, den nyheten kära sverigevänner, skulle kunna vara den sista spiken som plomberar PK-kistan för resten av vår livstid.
Väldigt fint momentum nu, 2018 är valet med stort V, det är nu det händer.
Detta blir sista gången SD dubblerar sitt valresultat.
🇸🇪 Sverigefesten 2018! 🇸🇪
Kvinna och man ur huse på alla SD-torgmöten.
Senast redigerad av RingRing2014 2018-05-22 kl. 16:08.
Senast redigerad av RingRing2014 2018-05-22 kl. 16:08.