2018-05-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Det som du fetmarkerade i trådens inlägg, att de bråkat om pengar hon vill ha, samt att hon inte vill jobba, är något som en 11-åring och en 14-åring redan har hört i en bråkande familj.
Det är inte samma nivå på det som när de i framtiden frågar föräldrarna om den påstådda våldtäkten som nu efter 13 år späds på med nya färska lögner på nätet.

Läs det jag markerade en gång till. Jag anser att uttrycken du använder om deras mamma och kallar henne är samma smörja som det som skrivs om deras pappa.
Synd om barnen.
Senast redigerad av SonyaStolt 2018-05-21 kl. 20:35. Anledning: Rättning
Citera
2018-05-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossie81
Dags att reda ut lite missförstånd och skitsnack på den här tråden!
Från en som är uppvuxen med både KH och hans sambo och känner hockeykillarna som satt anklagade samt har läst förhören.
För det första så var flera av mina polare med den kvällen som sen 21-åriga tjejen gick förbi KH och nöp honom i röven tre gånger för att sen fråga om de skulle gå hem ihop. Hon bad om att få låna toaletten på hotellrummet för att sen komma ut helt naken. På morgonen efter bad hon att få följa med ner på frukost och ville stanna kvar. Den som tvingade henne till sjukhuset den gången var hennes pojkvän. Hon hade alltså snubbe men fick dåligt samvete och i panik hittar på att hon blivit våldtagen. Inte ok att köra gruppsex under pågående turnering och vara otrogen mot sina tjejer.. men, definitivt ingen våldtäkt. Punkt.
Sen när det gäller att KH nu sitter häktad så är det hans sambo som anmält honom. Han har inte varit guds bästa pojkvän genom åren och haft en hel del otrohets affärer, ett stormigt förhållande rent ut sagt. Dock så är Sara en riktigt, riktigt jävla mega psykopat. Den största golddiggern ni skådat genom alla tider. Det är bara pengar som räknas. En person som tidigt i skolan alltid siktade in sig på killar med mycket pengar och hjärntvättade folk att tro att hon är världens bästa. Hon knullade bland annat med vår prins bästa polare Jan Åke, bara för att komma upp sig. Jan Åke en mindre vacker kinese som bara en mor kan älska. Hon är otroligt trevlig och vi första tillfället så gillar alla henne. Sen, börjar intrigerna.. KH har blivit hjärntvättad, tro mig.
Hon är hans ungdomskärlek och i skolan var hon inte ett dugg intresserad. Hon var ihop med KH s polare som var fotbollsstjärna i Hammarby.. sen skadade han sig samtidigt som KH skrev ditt först NHL kontrakt på 45 millar och vips så satt hon på första bästa plan till Florida. KH är en grymt bra och engagerade pappa till två fina tjejer så där finns ingen strul. Problem uppstod när han slutade ge Sara pengar.. hon hotade med all skit och med till och med med polis. Ville ha en miljon för att åka med på semester sa att han var skyldig henne det.. hon vägrade ha sex hemma om hon inte fick en massa pengar, ville att allt egendom skulle skrivas över på henne för att ens hänga med på släktmiddag etc etc.. jag har själv hört henne säga efter ett glas vin för mycket att hon går över lik för pengar och allltid får som hon vill. När henne omgivning sa att hon skulle lämna KH efter gruppsexskandalen så sa hon att hon aldrig ville jobba och därför tänkte stanna.
Anledningen till att KH nu sitter häktad är att hon ljugit och sagt att han är en fara för henne och för barnens liv, vilket är ren bullshit. KH är inte guds bästa barn men den som borde sitta inne är hon. Mest synd är det om barnen så tänk på det innan ni skriver en massa skit som inte stämmer... och ja detta är sant och fakta så ifrågasätt inte 😃

Jag kan skriva under på detta.
Det ska klargöras att KH i skolan var väldigt, väldigt eftertraktad bland tjejerna. Många kanske tycker det låter underligt men enligt tjejerna såg han mycket bra ut på den tiden. Han har ändrats väldigt mycket med åldern. Och allt stämmer om Sara och skoltiden, det kan jag intyga. Hon hade inget intresse av KH trots att han var mäkta populär och det var han även utan hockeyn. Tjejerna brydde sig inte så mycket om vilken sport han sysslade med på fritiden, de flesta visste nog inte ens om att han spelade hockey.

När jag fick höra om Sara och KH förstod jag direkt att det var för pengarnas skull. Det fanns ingen tvekan alls om saken. Hon hade gett det intrycket under hela skolgången, alltså försökt klä sig och uppföra sig som Prinsessan Victoria fastän hon gick i en skola i en förort.

Ni som undrar vad grejen är med Sara och att hon inte är så snygg så kan jag väl säga att på den tiden i skolan så blev det lite som en "grej" att vissa helt enkelt var eftertraktade. Som redan sagt, hon uppförde sig själv som att hon var det bästa någon nånsin kunde få, och kanske var det någon som föll för det och började bli intresserad och sa till någon "tänk om man kunde få henne, vilken dröm", då vill plötsligt nästa detsamma så rullar det bara på sedan. Det blir ett rykte, en gruppgrej, precis som att alla tjejer förut ville ha just Leonardo DiCaprio, bara för att alla andra tjejer också ville det.
Hennes namn Sara Ceccarello hade en viss klang också tror jag. Förmodligen var det lite av en fjäder i hatten för KH att få lägra henne då alla visste vilka höga krav hon hade. Men som sagt var det hela naturligtvis noga beräknat bara för att säkra den ekonomiska framtiden.

Dock tycker jag att KH eller "Chippe" inte alls var speciellt reko och schysst i skolan. Han hängde mest med Damir och pratade svenska med fejkbrytning och hade attityd och trodde han var bäst i alla sporter bara för att han var det i hockey (naturligtvis). Nä, jag har inga bra intryck av honom från den tiden, men det var ju många år sen nu och folk växer ju upp och förändras.
Han förtjänar dock inte att bli felaktigt utpekad för nånting.
Senast redigerad av Lammern78 2018-05-21 kl. 21:08.
Citera
2018-05-21, 20:57
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Läs det jag markerade en gång till. Jag anser att uttrycken du använder om deras mamma och kallar henne är samma smörja som det som skrivs om deras pappa.
Synd om barnen.
1) Du har skrivit,
2) jag har svarat en gång,
3) du är missnöjd, tycker att sanningsenliga ord om mamma är lika illa som lögner om pappas påstådda våldtäkt,
4) din rätt till åsiktsfrihet är respekterad,
5) du kräver ny genomläsning och propsar på ett nytt annorlunda svar,
6) jag svarar en andra gång (och inser att jag inte ens borde ha bemödat mig med att ge dig ett första svar).
Senast redigerad av LeBronThurman 2018-05-21 kl. 21:42.
Citera
2018-05-21, 21:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, verkligen inte utan i din snedvridna hjärna möjligen. Det är inte alls sannolikt eftersom det inte finns några uppgifter om flörtande fast flera försökt tidigare men inte lyckats ge underlag till det påståendet. Att du påstår att så fort en tjej följer med killar, så har hon sagt ja till sex betyder att du är underutvecklad och inte vet när ett ja är ett ja och att man absolut inte ska ta detta för att någon vill ha sex. Du är ju inte riktigt klok.

Ni är i fel tråd, ni som vill prata om den misstänkta våldtäkten 2005, dag ut och dag in. Här kan ni fortsätta:

(FB) Huselius, Lilja och Tallinder
Citera
2018-05-21, 21:51
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Hon gick frivilligt med tre killar in på ett hotellrum. Under de omständigheter som rådde var hon sannolikt med på noterna, eller? Annars vet jag inte vad hon kan ha tänkt, hon kanske ville spela kort.

Så du tror att för att en tjej följer med på efterfest så vill hon ligga? Alltså, du och några till i tråden resonerar ju som blattar. Att det skulle vara fritt fram att ligga med någon för att den följer med på efterfest.
Citera
2018-05-21, 21:54
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Det ska klargöras att KH i skolan var väldigt, väldigt eftertraktad bland tjejerna. Många kanske tycker det låter underligt men enligt tjejerna såg han mycket bra ut på den tiden. Han har ändrats väldigt mycket med åldern. Och allt stämmer om Sara och skoltiden, det kan jag intyga. Hon hade inget intresse av KH trots att han var mäkta populär och det var han även utan hockeyn. Tjejerna brydde sig inte så mycket om vilken sport han sysslade med på fritiden, de flesta visste nog inte ens om att han spelade hockey.

När jag fick höra om Sara och KH förstod jag direkt att det var för pengarnas skull. Det fanns ingen tvekan alls om saken. Hon hade gett det intrycket under hela skolgången, alltså försökt klä sig och uppföra sig som Prinsessan Victoria fastän hon gick i en skola i en förort.

Ni som undrar vad grejen är med Sara och att hon inte är så snygg så kan jag väl säga att på den tiden i skolan så blev det lite som en "grej" att vissa helt enkelt var eftertraktade. Som redan sagt, hon uppförde sig själv som att hon var det bästa någon nånsin kunde få, och kanske var det någon som föll för det och började bli intresserad och sa till någon "tänk om man kunde få henne, vilken dröm", då vill plötsligt nästa detsamma så rullar det bara på sedan. Det blir ett rykte, en gruppgrej, precis som att alla tjejer förut ville ha just Leonardo DiCaprio, bara för att alla andra tjejer också ville det.
Hennes namn Sara Ceccarello hade en viss klang också tror jag. Förmodligen var det lite av en fjäder i hatten för KH att få lägra henne då alla visste vilka höga krav hon hade. Men som sagt var det hela naturligtvis noga beräknat bara för att säkra den ekonomiska framtiden.

Dock tycker jag att KH eller "Chippe" inte alls var speciellt reko och schysst i skolan. Han hängde mest med Damir och pratade svenska med fejkbrytning och hade attityd och trodde han var bäst i alla sporter bara för att han var det i hockey (naturligtvis). Nä, jag har inga bra intryck av honom från den tiden, men det var ju många år sen nu och folk växer ju upp och förändras.

Så du menar att man ska klä sig i "förortskläder" om man bor i en förort? Hur ser förortskläder ut?

Det här blir faktiskt bara löjligare och löjligare för varje inlägg jag läser av dom som försöker smutskasta hans sambo nu.
Citera
2018-05-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Så du menar att man ska klä sig i "förortskläder" om man bor i en förort? Hur ser förortskläder ut?

Det här blir faktiskt bara löjligare och löjligare för varje inlägg jag läser av dom som försöker smutskasta hans sambo nu.

Du hänger upp dig på en detalj. Att hon var ute efter rika killar var uppenbart, hon uppträdde som om hon tillhörde överklassen men om det stämde borde hon gått på en annan skola än den som nu var aktuell
Citera
2018-05-21, 22:03
Medlem
OlofPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78

Bra och balanserat inlägg. Det enda vi kan vara säkra på är att vi inte kan vara säkra på något beträffande händelser och tillvägagångssätt. Det finns så många olika tänkbara förklaringar till varför en situation uppkommer. Jag har själv varit med om att helt oskyldigt bli anklagad för något som jag själv blev utsatt för. Lyckligtvis fungerade lagens långa arm i det fallet och vände på skulden.

Sedan är det ju en himmelsvid skillnad mellan att långvarigt utfört eller hotat att utföra våld och att i hastigt mod ha gjort ett utfall i en kaotisk situation. Det bör även finnas med i minnet att hot kan bygga på annat än hot om våld och att utpressning inte kräver fysisk styrka.
Senast redigerad av OlofPlanet 2018-05-21 kl. 22:06.
Citera
2018-05-21, 22:06
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Ni är i fel tråd, ni som vill prata om den misstänkta våldtäkten 2005, dag ut och dag in. Här kan ni fortsätta:

(FB) Huselius, Lilja och Tallinder
Tack.

Håll diskussionen om händelsen 2005 i den tråden i stället för i denna nya, tack.

/Mod
Citera
2018-05-21, 22:08
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofPlanet
Bra och balanserat inlägg. Det enda vi kan vara säkra på är att vi inte kan vara säkra på något beträffande händelser och tillvägagångssätt. Det finns så många olika tänkbara förklaringar till varför en situation uppkommer. Jag har själv varit med om att helt oskyldigt bli anklagad för något som jag själv blev utsatt för. Lyckligtvis fungerade lagens långa arm i det fallet och vände på skulden.

Sedan är det ju en himmelsvid skillnad mellan att långvarigt utfört eller hotat att utföra våld och att i hastigt mod har gjort ett utfall. Det bör även finnas med i minnet att hot kan bygga på annat än hot om våld och att utpressning inte kräver fysisk styrka.

Så vad hävdar du, att lilla Sara utpressade sin sambo den 12:e januari, den 12:e mars och den 13:e maj och att han därför slog henne och hotade henne?

Du och dom andra börjar låta desperata på att komma på så mycket skit som möjligt nu för att försöka lägga över all skiten på henne istället.
Citera
2018-05-21, 22:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Så vad hävdar du, att lilla Sara utpressade sin sambo den 12:e januari, den 12:e mars och den 13:e maj och att han därför slog henne och hotade henne?

Du och dom andra börjar låta desperata på att komma på så mycket skit som möjligt nu för att försöka lägga över all skiten på henne istället.
Du låter lika desperat på att vältra all skuld på KH. Varför? Varför inte vänta med skuldbeläggandet till det finns mer fakta på bordet?
Citera
2018-05-21, 22:12
Medlem
OlofPlanets avatar
Citat:

Läs vad jag skriver i stället för att försöka påstå att jag skrivit något som jag inte skrivit. Det enda jag skrivit är att du med flera inte vet ett skit och att denna tråd inte är ett rättslig instans. Du verkar desperat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in